Ezen a héten a furgonból kipattanó kézbesítő robotoktól a fejlett funkciókkal felspécizett rollereken át a New York-i villanybringásokra lecsapó sebességkorlátozásig minden megtalálható a hírösszefoglalóban.
Zöld mobilitás
Ezen a héten egy óriási, 240 tonnás, akár elektromos felsővezetékről is tölthető, táplálható zöld bányagéppel kezdődik a hírösszefoglaló, majd egy nagy ugrással egy apró, elektromos, terepjárónak sminkelt Opellel folytatódik. Egy elképesztő luxust, technológiát és teljesítményt kínáló kínai luxusmodellel zárunk, ami meglepő módon egyáltalán nem drága. Legalábbis Kínában nem.
Két nehézgéppel indul az eheti összefoglaló, egyikük egy bitang teljesítményű, önjáró töltőállomás, a hálózattól messze dolgozó elektromos építőipari gépeket lehet vele tölteni. A második még ennél is extrább jármű, amivel hamarosan a Holdon bányászhatnak majd héliumot. Végül egy kevésbé súlyos versenyző is bekerült a merítésbe, mégpedig egy villanybringa, amit már tekerni sem kell ahhoz, hogy száguldjon.
Az elmúlt hét híreiben az elektromos kisautókon volt a hangsúly, amelyek csak méretükben hasonlítanak egymásra, minden másban nagyon különbözőek. Szerepel a merítésben a megújult, kedves megjelenésű Nissan Micra, a terepes, férfias Panda 4x4, illetve a legolcsóbb BYD modell is, a Seagull európai változata is.
A néma csendben és őrült tempóval száguldó elektromos kerékpárokat, rollereket hamarosan kitilthatják a Central Parkból. Közben a kínaiak elektromos pickuppal indulnak világhódító útra. Szintén kínai vonatkozású hír: a Nürburgring egyik kanyarját átnevezik. Az új név Xiaomi kanyar lesz, amit a telefongyártóként ismert, de elektromos autógyártó lábat is növesztő cégről neveztek el.
Koreai furgon, japán pickup, ausztrál hajó, mind villanyhajtással: a múlt hét újdonságai.
Ezen a héten a víz körül forognak az elektromos, zöld hírek. Útra kelt a világ legnagyobb autószállító hajója, aminek a fedélzetén akár 9000 darab autó is elfér. A méretskála másik végén egyemberes, hátra szerelhető víz alatti barangolást segítő járműről adunk hírt. Végül pedig a medencetulajdonosok életét megkönnyítő, önjáró, medencetisztító robotról írunk.
Szinte helyben megforduló, oldalazva is haladó, 1000 lóerő körüli prémium kínai márka érkezett nemrég Európába, Denza néven. A BYD luxusmárkájának első modellje a Z9GT. Kanadában 400 kW-os, egyelőre ingyen használható gyorstöltővel csalogat vevőket egy áruházlánc, és végül egy elektromos, csendes üzemű kúpos kőtörő a hét harmadik újdonsága.
Önjáró, távirányítható, kabin nélküli rakodóképet mutatott be a Case. Jött hír a Volvo világelsőnek számító, derékban csuklós, elektromos hajtású bányagépéről, és egy mókás, elektromos roller-és irodai szék hibrid is belefért az eheti zöld válogatásba.
Delhiben annyira szennyezett a levegő, hogy új intézkedést hoztak a város vezetői: a 15 évnél öregebb autók nem tankolhatnak üzemanyagot. Amerikában az elektromos autók macerás téli töltésére találtak megoldást, amitől ötször gyorsabban tölthetők a Li-ion aksik kemény fagyban. Egy észt elektromos bicikliket gyártó manufaktúra pedig USB-C porton tölthető villanybringát mutatott be.
Ezen a héten egy a gyári akkumulátorral bő 660 ezer kilométernél is többet futott elektromos autóval kezdődik a válogatás, majd kiderül, hogy az amerikaiak 67 százaléka nem vásárolna Teslát, végül pedig egy világelső, távirányítható lánctalpas munkagépe érkezik, amit beltérben és bányában is gond nélkül lehet használni.
A múlt héten két kínai, elektromos autózásban érdekelt óriásvállalat állapodott meg egymással az akkumulátorcsere-állomások fejlesztéséről, és a rendszer szabványosításáról. Közben a Segway óriási visszahívást rendelet el menet közben összeroskadó, balesetveszélyes rollerei miatt. Az is kiderült, hogy Kaliforniában már több az elektromos autótöltőpont, mint a hagyományos üzemanyagkút-oszlop.
Az eheti beszámolóba különféle rekordok kerültek, kezdve azzal, hogy az utóbbi évtizedekben sosem volt annyire tiszta London levegője, mint most, ami a városvezetés szennyező autókat sújtó intézkedéseinek köszönhető Kaptunk hírt a világ legerősebb, nem hidraulikus emelőkarjáról, a BYD-tól pedig várható egy bejelentés, az új, 1000 voltos, 1000 kW-os teljesítményű brutális gyorstöltőjük kapcsán.
Valószínűtlen külsejű, de irgalmatlanul erős, önjáró, kétkerekű bányagéptől a vízfelszín felett repülő, utasszállító elektromos hajón át a brutális tempóra képes, őrült villanyrollerig mindenféle furcsa jószág került az eheti összefoglalóba.
Ezen a héten a 100 tonnás, akár hálózatról is üzemeltethető elektromos darutól a segédmotorkerékpáros jogosítvánnyal is vezethető, apró városi kisautótól a furcsa, egykerekű, terepi, elektromos málhásszamárig tart a merítés.
Az elmúlt héten videót láthattunk a világ talán első valóban autóformájú elektromos repülő autójáról, ami annyira valóságos, hogy már előrendelések is vannak rá és a sorozatgyártás is beindul ebben az évben. Közben a Mercedes csak közúton tesztel, de egy más szempontból érdekes megoldást, a szilárdtest akkumulátort. Végül az is kiderül, hogy a Tesla-tulajdonosok is képesek egymás torkának esni, ha nem tudják eldönteni, ki következik a sorban a töltőpontnál. Rajtuk a jövőben egy gyári applikáció segíthet.
Komoly problémát okoznak a tolvajok a Tesla töltőállomásain is, így rafinált megoldással próbálják ellehetetleníteni a kábellopást a márka töltőoszlopainál. Új elektromos haszonjárművek érkeznek 2026-tól a Renault-tól. Végül, egy izgalmas, ha akarom motor, ha akarom motorosszán jellegű jármű került az eheti zöld összefoglalóba.
Ezen a héten kicsiben kezdünk, a Husqvarna elektromos, de izmos fűnyíró robotjával, majd egy igazi elektromos erőművésszel folytatjuk, ami egy kikötőben dolgozik: vasúti kocsikat mozgat és kötöttpályán is képes mozogni. Végül egy alacsony fenntartási költségű, gyerekeket szállító óriás következik, egy villany-iskolabusz.
Ezen a héten két önjáró, elektromos gép is bekerült a válogatásba. Egyikük egy irgalmatlan teljesítményű, mobil töltőállomás, amely a hálózattól távol dolgozó munkagépek energiaellátását képes elvégezni, de a platformra akár olyan kiegészítők is felszerelhetők, amelyekkel a munka is elvégezhető. A másik gépcsoport a repülőtereken dolgozhat kezelőszemélyzet nélkül. Végül pedig egy érdekes rekord is olvasható, amit egy elektromos Porsche ért el.
Ki ne álmodott volna már önjáró talicskáról? Amit nem kell tolni, emelni? A Toro most megcsinálta az akár öt hagyományos talicska kiváltására is alkalmas elektromos, önjáró apró munkagépet. Az építkezésről ugorjunk a hőmezőkre, ahol a Genesis lánctalpas mentőegysége vigyázz majd a biztonságunkra. Akinek még több kaland kell, annak pedig itt a Super Sub villámgyors tengeralattjárója, amivel még a delfineket is simán le lehet hagyni.
Egy norvég autós magazin letesztelte, mekkora a különbség az elektromos autók ígért és valós hatótávja között - meglepő eredmények születtek. Kínában vízre tették a világ legnagyobb autószállító hajóját. Az Egyesült Királyságában a rendőrség lefoglalt egy Tesla Cybertruckot, ami az országban nem közlekedhet közúton. Végül egy elektromos biciklik használatát szigorító szabályozás került a heti összefoglalóba.
A múlt hét kifejezetten elektromos-hajtás hangsúlyos lett, a csendes(ebb) villanyúthengertől, az önjáró, mesterséges intelligenciával megtámogatott fűnyírótraktoron át a hamarosan sorozatgyártásba kerülő, napelemes, roppant jó légellenállású kisautóig találtunk érdekességeket.
A 2025-ös év első zöld összefoglalójába a Traffixon apró, háztájiba való, négykerekű, robotinas, rémesen rosszul fogyó Cybertuck, a már szinte csak elektromos autóban utazó Norvégia és az elektromos bicikliket megregulázó új kaliforniai törvény is belefért.
Véget ért ez az év is, kezdjük az újat az utolsó hét zöld jópofaságaival. Önjáró elektromos bányagép, ami Kanadában dolgozik, és önmaga cseréli a lemerült akkumulátorát frissekre. Brutális, 2000 lóerős ámokfutó furgon. Új Toyota Previa kisbusz jön, hidrogén helyett elektromos hajtással, de várhatóan csak majd egy újabb szilveszter múlva.
- Újabb bejegyzések
- Korábbi bejegyzések