Törpapa kedvence
Nehéz másra gondolni a Livan Smurf EV láttán, mint az erdő mélyén békésen éldegélő törpökre. Még pár óriási gombaház kéne mellé, és teljes lenne az őrület. Pedig a furcsakék, idétlen járgány nem vicc, hanem valódi elektromos autó. És baromi olcsó is, várhatóan 5000 dolláros áron lehet majd hozzájutni.
A Törpmobil kissé eltér Livan többi járművétől, amelyek többnyire komolyan vehető terepjárók. A magas, de apró autó 3100 mm hosszú 1558 mm széles és 1610 mm magas. Vagyis bő fél méterrel kurtább a Fiat 500e-nél, ami szintén nem egy óriás.
Idétlen, bamba tekintete ne tévesszen meg senkit, a lemezek alatt a Geely legújabb technológiája és szoftvere dolgozik. Az elektromos autót egyetlen 40 lóerős villanymotor fogja hajtani, amelyet valószínűleg egy 17 kWh-s akkumulátor lát el energiával. Maximális sebessége 100 km/óra lesz. Hatótávját 200 km körülire saccolják, de a végleges specifikációra még egy ideig várni kell.
Forrás: Carnewschina
Őrült villanybringát kapcsoltak le a rendőrök
Az Egyesült Királyságban a rendőrség lefoglalt egy elektromos biciklit, ami akár 133 km/órás sebességre is képes. Nem ez az első, de az egyik legdurvább eset, ami idén esett meg Sunderlandben, ahol idén már több mint 100 illegálisan módosított elektromos kétkerekűt vontak ki a forgalomból.
A láthatóan háztáji konstrukciót közvetlenül a hátsó kerékbe épített agymotor hajtja, és egy puha váztáskában található az akkumulátor. A mezei mountainbike-nak tűnő jószág viszont az Egyesült Királyságban 25 km/óra sebesség helyett 130 km/óránál is nagyobb tempóra volt képes.
Bár a képeken látható tempót megemelt hátsó kerékkel produkálta a bringa, így valószínűleg közúton erre azért nem lenne képes. A rendőrök „csak” 56 km/órás tempóval mérték be a biciklist, ami így is jóval túl van a legális határon.
Forrás: BBC
A HG bemutatta eddigi legnagyobb elektromos dömperét
A dán HG olyan dömpereket gyárt, amelyek segítenek homokot, köveket, törmeléket, építési hulladékot és építőanyagokat mozgatni a zord, egyenetlen városi munkaterületeken. Legújabb, E3000 jelzésű modelljük több mint három tonna anyagot képes kibocsátás és persze zaj nélkül megmozgatni.
Az E3000 a már piacon lévő 1 és 2 tonnás HG dömperek mellé érkezik. Az elektromos munkagép egy teljes napig üzemképes egy töltéssel, és hatékonyabb, valamint a fenntartása is 15 százalékkal kevesebből kijön, mint egy hasonló teljesítményű dízelmotoros gépé.
Pontos specifikációval még nem rendelkezik a villanydömper, de a HG azt állítja, hogy az E3000 29 kWh-s lítiumion akkumulátora 12 óra folyamatos, terheléses üzemre elegendő, és hogy egy szabványos 230 voltos konnektorból körülbelül négy óra alatt teljesen feltölthető. Hajtásáról négy darab, a kerekekbe integrált villanymotor gondoskodik.
Az árról, illetve arról, hogy az új dömper végül az európai piacon kívül is forgalomba kerül-e, egyelőre nincs információ, de az biztosnak tűnik, hogy 2026 elejére tervezik leszállítani az új gépek első példányait.
Forrás HG