Életmentő elektromos bringa .
Még a háborúban sem mindig jelent rosszat, ha feltűnik feletted egy drón. Az a donyecki régióban megsebesült és bekerített katona például biztos nagyon megkönnyebbült, amikor meghallotta a felette zúgó drónt, ami egy 42 kilogrammos elektromos kerékpárral érkezett. Mármint azt hozta magával, amivel a katona végül sikeresen megmenekülhetett.
A nem mindennapi megoldást azért alkalmazták mert másként túl veszélyes lett volna a katona kimenekítése. Így sem volt problémamentes az akció, az első elektromos kerékpárt szállító drónt ugyanis lelőtték az ellenséges erők. Nem ez az első eset, hogy a harctéren elektromos kerékpárt alkalmaztak. A háborúban mindkét fél előszeretettel alkalmaz csendben, és gyorsan mozgó terepjáró villanybicikliket, mopedeket a katonák mozgatásához.
A drónnal szállított villanybringát bemutató videó ezen a linken tekinthető meg.
Sportos elektromos motorkerékpár a Hondától
Ha minden igaz, a Honda szeptember 2-án leplezi le új elektromos motorkerékpárját, amit a márka közösségi oldalán már meg is mutatott. Igaz, egyelőre álcázott formában:
Klasszikus arányokkal rendelkező kétszemélyes motorkerékpárt mutatnak a képek, amely a vezető pozíciója alapján komolyabb teljesítményű motornak látszik, nem csak egy egyszerű robogónak. A karosszéria sportos, de visszafogott megjelenésű, hiányoznak róla a szupersportmotorokra jellemző agresszív idomok. (Leszámítva a Predator sisakját a frontján.)
A Honda évekkel ezelőtt azt ígérte, hogy 2025-ig legalább 10 új elektromos motorkerékpár-modellt fog bemutatni, a kisebb teljesítményű, ingázásra alkalmas járművektől a nagy teljesítményű motorokig. Eddig nem nagyon sűrűn jöttek az ígért modellek, de talán szeptembertől változik a helyzet.
Villanypickup a Volkswagentől
A Volkswagen legújabb haszongépjárműve nem egy újabb retró járgány, hanem egy modern, duplafülkés, platós kisteherautó. Hatszemélyes kabinnal, tisztességes teherbírással és teljesen elektromos hajtáslánccal.
Tavaly mutatkozott be a Volkswagen Transporter DoKa, amely Ford Transit alapokra épülő mai Volkswagen Transporter platós változata.
A DoKa 3500 mm-es tengelytávú és 5613 mm hosszú, tehát érezhetően hosszabb mint a Ranger alapú Amarok. Ez még nem minden; a DoKa orra is jóval kurtább, így a plusz hossz, szinte teljes egészében a raktéré és nem öt, hanem hatszemélyes a kabinja.
Bár a DoKa közel nem olyan kívánatos, divatos, mint az ID.Buzz, de 348 és 785 kg közötti hasznos teherbírásával praktikusabb nála. A platós teherautó 2 tonnás utánfutót vontathat.
Hajtásról 100 kW-os (135 LE-s) villanymotor gondoskodik az alapmodellekben és 415 Nm nyomatékot ad le. A csúcsváltozat akár 280 lóerős is lehet. A konfigurátorban egyelőre nincsenek adatok az akkumulátorról, de valószínű, hogy ebbe is a közeli rokonban is használt 64 kWh-s akkumulátor kerül.