Egy nagy francia autóklub szerint nem az okostraffi a megoldás. Ráadásul az emberek - nem csak a gyorshajtók - szeretik rongálni ezeket a cuccokat.
BLOG
Nem csökkennek úgy a halálos kimenetelű balesetek, ahogyan azt az Európai Bizottság előirányozta.
Tovább Tavaly 20 400 ember vesztette életét közúti balesetben az EU-ban
Hiába a börtönnel vagy 30 millió forintnak megfelelő büntetéssel vagy elkobzással fenyegetés, még mindig népszerű a rodeózás Franciaországban.
Tovább Városi motoros akrobaták: egyre nagyobb probléma Franciaországban (videó)
Nem mindenki dobálja a kalapját, hogy Anne Hidalgónak bekattant: a Párizst ölelő gyűrűn, a Boulevard Périphérique-en (szokták egyszerűen Périph-nek is hívni) lecsökkentse a megengedett legnagyobb sebességet. Párizs polgármestere még az olimpia előtt bejelentette, hogy jelenlegi 70 helyett 50 km/h sebességkorlátozást kíván bevezetni ott. Erre „legkésőbb október folyamán” sor kerül – jelentette be. Magyarázata szerint ez „a környéken élő 500 000 ember számára közegészségügyi intézkedés”. A város klímaterve szerint a cél a körgyűrű közelében élő lakosok számára jelentkező kellemetlenségek csökkentése és a légszennyezés mérséklése.
A projekt 2023 végi bejelentése óta Hidalgo politikai ellenfelei rendre ostorozzák az ötletet. És bár a város dönthet a körgyűrű sorsáról, a rendőrprefektusnak még mindig lehet beleszólása, ugyanis egyszerűen nem állítják át a traffipaxokat – akkor pedig nagy betartási hajlandóságra nem lehet számítani. De a polgármester ígéretet tesz: „A törvények tiszteletben tartása mellett haladunk előre”. És az 50.
Számíthatnak még az úthasználók egyesületeinek fellebbezéseire is, ahogyan a „40 millió autós” („40 millions d'automobilistes”) egyesület szóvivője már ismertette is az álláspontjukat: „a sebességkorlátozás 50 km/h-ra csökkentése a párizsi körgyűrűn pusztán ideológiai intézkedés, mert semmilyen hatása nincs a közlekedésbiztonság szempontjából Franciaország egyik legbiztonságosabb útján. Nincs ökológiai hatása, sőt, negatív, mert minden tanulmány azt mutatja többek között, hogy minél lassabban vezetünk 80 km/h alatt, annál több üzemanyagot fogyasztunk. Tehát annál több szennyezést okozunk. És akkor még ott van a sebességmérő kamera buli! Azzal, hogy a körgyűrűn két kilométerenként egy-egy sebességmérő kamera van felszerelve, biztosak lehetünk benne, hogy sok párizsi lakost megbüntetnek, pedig ők nem jelentenek semmilyen veszélyt”.
Felmerülhet a kérdés, hogy nem politikai öngól az intézkedés bevezetése? Nem feltétlenül, mert 80%-ban nem párizsiak használják a Périphet. Egyébként a körgyűrűt, Európa egyik legfontosabb városi főútvonalát naponta 1,2 millió jármű használja, melyek 80%-ában kizárólag a sofőr ül.
Régen egyébként még 90-nel is lehetett menni, aztán 80, majd 70, majd...
Nagyon megnő a vezetés közben okozott hibák száma, ha "csak picit" is a képernyőt bámuljuk. Francia tanulmány.
Németországban is tudnak "érdekesen" sebességet korlátozni. Mi az ISA, ami nyártól kötelező az új autókban? Üresben lejtőn spórolós? És biztonságos? Iskolai utcai projekt gyerekek kezdeményezésére.
Hol van a legtöbb közlekedési baleset a világon? Hogy teljesítenek a budai traffipaxok? Melyek Magyarország legveszélyesebb útjai? EU-s szintre vinnék a jogsik még szigorúbb bevonását. Csökkentik a tempót néhány városi autópályán Franciaországban. Több a dugó a német Autobahnokon. És miért nincsenek hamutartók az új autókban?
A kis gyorshajtásokat nem büntetik pontokkal januártól Franciaországban. A tinédzsereket nem érdemes sokkolni - valószínűleg nem lesznek ettől biztonságosabb sofőrök. Nagy-Britanniában két év múlva már önvezető autók száguldhatnak az autópályákon. Mit tegyünk, ha párás a nyomorult ablak az autóban?
A britek - úgy tűnik - az amerikaihoz képest más utat követnek az autonóm autókkal okozott balesetek jogi megítélésében. Az olasz rendőrség rákapcsolt, többet vannak az utakon, melynek meg is lett az eredménye. És a számunkra a közúti jelzésekben példás Franciaországban is akad zűrzavar. Aztán meg mégse. Csak picit.
Frankfurt belvárosának egyes részein 20 km/h lesz a max. Kínai autópályákon lézerfénnyel próbálják éberen tartani a sofőröket. Egyes francia autópályákon kiiktatják a fizetős kapukat - mégsem tetszik sokaknak.
Vannak látszatmegoldások a közlekedésbiztonságban, de próbálkoznak valós megoldásokkal is, például iskolák környékén. Franciaországban meg egyre inkább működnek a dedikált autómegosztós sávok.
Tovább Valós és kamu, azaz heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Zagyva csíkok (elvileg) lassítják az autósokat egy francia faluban, 30-azás Nagy-Britanniában is, és mennyi ideig kell állni a stoptáblánál? Heti közlekedésbiztonsági összefoglaló.
Tovább Régi és új megoldások a közlekedésszervezésben - heti összefoglaló
Komoly szigorítást vezettek be Párizs úgynevezett alacsony kibocsátású zónájában (ZFE).
Tovább Párizs nagy részéről végleg kitiltották az öreg dízeleket
A szokásos kör, vagy ovális útvonalvezetés helyett furcsa formában épült meg egy körforalom Franciaországban.
Bejárja a netet a cseh cég kamionjának videója. Mi, a közúti közlekedés jobbításáért küzdők szépséges részleteket fedeztünk fel...
Tovább Szakmai ártalom: szépség az őrült kamionosról készült videón