Veszélyes kilincseket cserél a Tesla
Sok értelmetlen megoldás teszi feleslegesen bonyolulttá és sajnos veszélyessé is az autózást. Ilyen az elektronikus kilincs is, ami most azzal került a hatóságok látókörébe, hogy gyerekek ragadtak egy Teslában, miután az autó elektronikus ajtókioldói meghibásodtak.
A márka ezért áttervezi a belső kilincsek működését. A Tesla jelenleg keret nélküli ajtókat használ elektronikus kilincsekkel, amiknél az ajtók nyitására szolgáló gomb először kissé leengedi az ablakot, ezután elektronikusan kiold, lehetővé téve az ajtó nyitását. Emellett van kézi nyitási lehetőség, de azt baj esetén nehéz megtalálni, használni. Franz von Holzhausen, a Tesla főtervezője elmondta, hogy a jövőben az elektronikus és a manuális kioldórendszert egybe fogják építeni.
A Toyotának már régóta van ilyen hibrid ajtónyitó mechanizmusa, például a Lexus NX-ben. Normál esetben a belső kilincs megnyomásával elektromos úton nyitja a reteszt az autó és csupán egyetlen mozdulattal nyitható is az ajtó. Baleset, vagy műszaki hiba esetén ugyanezt a kart kell használni, csak hagyományos módon meghúzni, és ilyenkor mechanikus rendszer nyitja az ajtót.
Itt az első tisztán elektromos Lamborghini
A márka első, teljesen elektromos-hajtású autója egyelőre csúszik – a Lanzador-t eredetileg 2028-ra ígérték, de már most 2029-re saccolják a leleplezést – így más vizekre evezett a márka és bemutatta első, teljesen elektromos vízi robogóját.
Amivel ekkorát lehet hasítani:
A furcsa jármű elektromos kishajóként rángatja maga után vízen a belé kapaszkodó utasát, de akár a víz alá is lehet merülni vele, amíg a vezető bírja egy szusszal. Ugyan a műszaki tartalomról egyelőre semmit nem tudni, csak a szokásos jelzőcunamival megtöltött szöveg jön szembe a sajtóanyagból. (jövőbe mutató mérnöki munka, tiszta teljesítmény, prémium, merész, forradalmi, futurisztikus, magabiztos, intenzív, legerősebb, stb.)
Emellett a felhasznált anyagokról is ad tájékoztatást a gyártó: titán, szénszál, magnézium. Mindenesetre az biztos, hogy van az orrán Lamborghini embléma, teljesen elektromos, és tényleg hozza az olasz autógyártó jellegzetes dizájnját. Sőt, a választható színek is megegyeznek a Lamborghini kínálatában lévőkkel.
A Seabob SE63 világpremierje szeptember közepén, a Cannes-i Yachting Fesztiválon volt, a gyártás várhatóan 2026-ban kezdődik. Jövő év nyarától pedig a SEABOB kiválasztott forgalmazóinál lesz megvásárolható a felnőtteknek szánt drága, vízi játékszer.
Forrás: Lamborghini
Közel 500-zal megy a leggyorsabb BYD
Lassan az égből is rekorddöntögető elektromos autók potyognak. Nemrég írtunk a Mercedes AMG GTXX-ről, amely kevesebb, mint 8 nap alatt kerülte meg a Földet, illetve pontosabban fogalmazva tett meg bő 40 ezer kilométert egy versenypályán. Most pedig itt a világ jelenleg leggyorsabb elektromos autója, a BYD YangWang U9 Xtreme névre hallgató szörnyetege, amely 496,22 km/órás sebességgel döntötte meg a sebességi rekordot. Ezzel a Bugatti Chiron Super Sport 300+ korábbi – 490,48 km/órás – sebességi rekordját ütötte ki, a sorozatgyártású autók kategóriájában.
A BYD U9 már alapból sem kispályás versenyző, szériában 1288 lóerős, de az Xtreme változatot még tovább húzták, ebben 2978 lóerő gondoskodott arról, hogy meglegyen a rekord. Ehhez persze minden korábbinál nagyobb energiasűrűségű, 1200 voltos feszültségű akkumulátorra volt szükség.
Forrás: Yangwangauto.com