Pillekönnyű motor, csónakokra
Bemutatta új, pillekönnyű elektromos külmotorját a Remigo. A legnagyobb fejlesztést egy új boost üzemmód jelenti, amely lehetővé teszi a Neo számára, hogy rövid ideig 1500 watt teljesítményt adjon le.
Ez az extra erő azokban a pillanatokra jöhet jól, amikor a hajósoknak erős széllel, áramlatokkal kell megküzdeniük, vagy egyszerűen csak egy nehezebb hajót kell mozgásba hozniuk. A boost plusz ereje 60 másodpercig érhető el, utána visszaesik a motor teljesítménye a normál 1000 wattra.
A RemigoOne Neo az egyik legkönnyebb elektromos külmotor a kategóriájában, mindössze 15,5 kilogramm az integrált 1085 Wh-s akkumulátorral együtt. A hajótulajok így szükség esetén könnyen levehetik a fartükörről, és magukkal vihetik, amíg a hajó a kikötőben áll.
Az új propeller kialakítás csendesebb, és hatékonyabb is, de a Remigo egyedi, penge alakú háza is tartogat meglepetést, amivel alacsony sebesség mellett még úgy is kormányozhatóvá teszi a hajót, hogy a motor nem jár.
Az opcionális gyorstöltővel a Neo körülbelül három óra alatt feltöltődik, de napelemről vagy külső akkumulátorról is tölthető. Kezelőszervek tekintetében is sokrétű a motor, mert akár kézi, mind kormányrúdra szerelt távirányítóval is vezérelhető. A RemigoOne Neo már kapható, ára 2400 euró.
Forrás: Remigo
Villanybringa, amit kilapíthatsz
A brit Boost cég főleg elektromos kerékpár-átalakító készleteiről ismert, de most más fába vágták e fejszéjüket, saját gyártmányú elektromos kerékpárt dobtak piacra. Rögtön olyan típussal rukkoltak elő, ami elképesztően kompakt kialakítású, annak ellenére, hogy nem összecsukható bicikliről van szó.
A váz ugyan fix, de a kormány elfordítható – tudjuk, minden bringa kormánya elfordítható, de ez úgy, hogy a kerék közben egyenes marad - és ilyen állásban legfeljebb 25 centiméter széles helyen elfér a bicikli. Ami különösen lakásban tárolt kerékpárnál lehet hasznos.
Maga a váz masszív kialakítású, repülőgépipari minőségű 6061-T6 alumíniumból készül, gumiabroncsai pedig 20” x 1,75”-os méretűek. Hidraulikus tárcsafékek és 8 fokozatú Shimano váltó alkotja még a felszerelést, a hajtásról gondoskodó 250 W-os agymotorral együtt, ami a hátsó kerékben található. A 42 Nm-es nyomatékú villanymotor csúcssebessége 25 km/h, és 7 Ah-s akkumulátor táplálja. Ezzel ideális körülmények között akár 56 kilométert is képes megtenni.
Forrás: Boostbike
Már a nagy hajók is lehetnek elektromosak
Nyolc darab nagy teljesítményű, elektromos vontatóhajó legyártására kapott megrendelést az Arc Boats. Az új vontatóhajók „hajósegítő” vontatóhajóként lesznek üzemeltetve, amelyek óriási teherhajókat irányítanak a kikötőben. Mivel a precíz manőverezés nem igazán ezeknek az óriási hajóknak az erőssége, kicsi, de erős vontatóhajókat használnak, hogy biztonságban eljuttassák őket a kikötőkomplexumban lévő megfelelő helyre.
A feladatokhoz az Arc vontatóhajója 4000 lóerős teljesítmény leadására képes hajtásláncot, és egy 6 MWh-s kapacitású akkumulátort épít a hajókba, amelyek technikailag hibridek – fedélzeti dízelgenerátorral rendelkeznek, amely szükség esetén tartalék áramot biztosít, legyen szó akár egy különösen nehéz munkanapról, vagy a parttól messzebb lévő munkáról.
Ennek ellenére elsősorban elektromos-hajtásúnak tervezték, és megawattos töltési kapacitással is rendelkezik, hogy a munkák között gyorsan lehessen újratölteni az akkumulátorokat. A gazdaságosság mellett az elektromos motorokkal történő precízebb munkavégzés is fontos szempont a vontatóhajóknál.
Forrás: Arcboats