A kézből mobilozás drága mulatság lett Olaszországban. Már első alkalommal is ugorhat 400 ezer forint!
Tovább Jócskán drágult a járművezetéskor kézből mobilozás (is) Olaszországban
A kézből mobilozás drága mulatság lett Olaszországban. Már első alkalommal is ugorhat 400 ezer forint!
Tovább Jócskán drágult a járművezetéskor kézből mobilozás (is) Olaszországban
Úgy tűnik, sikeres az osztrák kampány a figyelemelterelt vezetés visszaszorítására; a magyar közlekedésbiztonságért felelős szervezetek számára is példaértékű, hogy lehetséges eredményesen kezelni sok-sok baleset elsődleges, valódi okát.
Tovább A „Park & Write” kampány nagyobb biztonságot nyújt az osztrák autópályákon
Örülünk, hogy a magyar rendőrség szerint is fontos lenne, ha a járművezetők a vezetésre figyelnének egyéb dolgok helyett, de sejtelmünk sincs, mégis hogyan képzelik ezt ellenőrizni, pláne szankcionálni, ha valaki "képi vagy szöveges adatokat tekint meg".
Tovább A figyelmetlen vezetést ellenőrzi a rendőrség, de rejtély, hogy mégis hogyan képzelik ezt
Bernd Mayländer, az F1 Safety Car pilótájának pro tippjei.
Tovább Tippek a Forma–1-es profitól: helyes reakció kritikus helyzetekben az őszi utakon
Komoly összegeket csengethetnek az Ausztráliában mobilozáson kapott autósok. Már élesek a kamerák, melyek ezt (is) figyelik.
Tovább Kamerák figyelik és durván büntetik a mobilozást Dél-Ausztráliában
Még szerencse, hogy Franciaországban már röhejes szintre értek a sebességkorlátozások, a hivatásos sofőrök úgyse tudnak a vezetésre figyelni.
Tovább Egyszerre három érintőképernyőn zsonglőrködik a taxisofőrünk Párizs előtt
Nagyon megnő a vezetés közben okozott hibák száma, ha "csak picit" is a képernyőt bámuljuk. Francia tanulmány.
„Az autótulajdonosok többsége számára a digitális funkciók megkönnyítik a vezetést, minden második válaszadó viszont zavarónak találja ezeket a rendszereket” – áll a németországi TÜV felmérésének összegzésében.
–
A járművezetők túlnyomórészt...
Tovább Nagy haszon a gyártóknak, nagy kockázat a közlekedőknek: a digitális cockpit
Olaszországban sok fiatal hal meg az utakon. Most egy szpottal próbálnak javítani a figyelemelterelésen, mely rangos díjat is nyert.
Tovább Amikor vezetsz, minden várhat – díjnyertes olasz közlekedésbiztonsági szpot
Az osztrák autópályakezelő kutatása rámutat, hogy nem a gyorshajtás a legfőbb mumus a sztrádabalesetek hátterében.
Tovább A figyelemelterelés a balesetek első számú oka az osztrák autópályákon
Az úgynevezett 2-es szabály segíthet elkerülni a vasúti átjárós baleseteket. Ez most megint fontos, mert ismét nőtt a számuk!
Tovább Megint nő a vasúti átjárós balesetek száma. Segíthet a 2-es szabály
Elvileg nem terveznek sebességkorlátozást a német autópályákon. A kínai autók feljövőben, kivéve néhány, közlekedésbiztonságot érintő ponton. Angliában gondok vannak az okos-autópályákkal. Ausztráliában mobilfigyelő kamerákat tesztelnek. Súlyosan elhasalnának a vizsgán az olasz sofőrök.
A fáradtság/elalvás miatt bekövetkezett balesetek száma ijesztő. Mit tegyünk? Van a 2 másodperces szabály, de van egy másik - relatíve - egyszerű számítási módszer a követési távolság meghatározására. A brit kormány vizsgálódik, mert sok autós panaszkodik: egyre inkább vakítanak a fényszórók. Amszterdamban e-bringa-lassító cuccal kísérleteznek. A Tesla egyezségre jutott a halálos Autopilot-baleset ügyében.
Több balesetet okoznak a kezdő villanyautósok. Legyenek négyszínűek a közlekedési lámpák az "önállósodó" autók miatt? Hogyan kezdhetik biztonságosan az új szezont a motorosok? Nagyobb követési távolság betartását kérik az összes osztrák autópályára kivetített üzenetben.