Pakisztáni bringás futár helyett cuki csendes robot is hozhatja a hamburgert
A DoorDash futárszolgáltatással foglalkozó cég bemutatta új, teljes egészében saját fejlesztésű, önjáró kézbesítő robotját, a Dotot, amelyet jelenleg Arizonában tesztelnek éles körülmények között..
A cuki külső ne tévesszen meg, az apró jármű gyorsan és biztonságosan szállítja ki az ételrendelést. Tizenkét éves fennállása alatt a DoorDash cég az egyik legnagyobbá nőtte ki magát az amerikai ételkiszállítási piacon, ahol az utóbbi időkben egyre népszerűbbek a robotok is, akik már emberi segítség nélkül viszik házhoz a rendelést.
Az önjáró robotfutár a közlekedésben tizedakkora helyen elfér, mint egy személyautó, legálisan haladhat a biciklisávokban, járdán és jól bírja a kocsifelhajtókat is. Csúcssebessége 32 km/óra. Kezdetként a DoorDash kézbesítő robotjaival Mesában és Tempében, Arizonában lehet találkozni.
Nézd meg videón is, a legjobb rész, amikor kis robot bekebelezi a kajásstaneclit és még pislog is hozzá.
Forrás: DoorDash
Luxus szárnyashajók tűnnek fel egy thaiföldi szigeten
A svéd elektromos hajógyártó, a Candela nemrégiben megállapodást kötött Délkelet-Ázsiában: tíz darab P-12-es elektromos szárnyashajó-kompja hamarosan Koh Koodba, Thaiföld egyik legérintetlenebb szigetére szállíthat majd utasokat.
Ez jelentős változást hozhat Koh Kood életébe, ahol korábban zajos, benzinüzemű motorcsónakok szállították a turistákat. Ezek a károsanyag-kibocsátás mellett a hullámveréssel is ártottak a sziget békés, csendes környezetének.
A Candela P-12-es kompjai a hullámokon átszáguldó hagyományos hajótestekkel ellentétben a felszín felett siklanak. Ez a módszer nem csak csendesebb, hanem jóval – akár 80 százalékkal – kevesebb energiát is igényel, mint egy hagyományos hajó.
A Thaiföldre szánt tíz komp mindegyike üzleti modell lesz, 20 utas számára kínálnak ülőhelyet légkondicionált kabinban, hatalmas csomagtérrel. A járművek 46 km/órás csúcssebességgel haladva mindössze 40 perc alatt teszik meg a szárazföldtől a szigetig tartó 20 tengeri mérföldes utat. A hajókat kettős, 110 kW folyamatos (160 kW csúcsteljesítményű) Candela C-Pod motorok hajtják, amelyeket egy 378 kWh-s akkumulátorcsomag táplál, amelyet akár 300 kW-tal is lehet gyorstölteni.
A valós hatótávolság utazósebességgel körülbelül 40 tengeri mérföld – több mint elég a napi utak kényelmes lefedéséhez.
Elektromos csuklósbuszok Budapesten
Megérkeztek a fővárosba az elektromos csuklós autóbuszok első példányai, amelyek a már Budapesten felkészítés és tesztelés alatt álló, 30 szóló elektromos jármű mellé csatlakoznak.
Az új csuklós járműveknek köszönhetően – amelyek a tervek szerint a főváros belső területeit átszelő, valamint közép-budai vonalakon közlekednek majd –, Budapest hamarosan az ország legnagyobb elektromos csuklós buszflottájával büszkélkedhet.
A BKK megrendelése nyomán 2027-ig összesen 70 vadonatúj, teljesen elektromos – 50 szóló és 20 csuklós, az ArrivaBus Kft által vásárolt busz – áll majd forgalomba Budapesten. Utóbbiból négy példány a szeptemberben érkezett 30 darab szóló autóbuszhoz hasonlóan már megérkezett a fővárosba és várja a forgalomba állást megelőző előkészítést.
Az új járművek alacsonypadlósak, klimatizáltak, modern asszisztens rendszerekkel (például holttérfigyelő, kerékpáros- és gyalogosérzékelő, vezetői fáradtságfigyelő) felszereltek, továbbá számos USB-töltőpontot is kínálnak az utasok kényelméért.
Az új buszokat a járművezetőknek és a karbantartó személyzetnek is meg kell ismernie, hiszen ezek a buszok másképp működnek, mint a jelenleg forgalomban lévők. A járművezetők külön képzést kapnak arról, hogy hogyan vezessenek gazdaságosan, fékezéskor az energia-visszatáplálást a lehető legjobban kihasználva
Forrás: BKK