Ha tudtam volna, hogy nem egy rendőrségi Caddy követ, természetesen eszem ágában se lett volna betartani a sebességkorlátozásokat, elnézést kérek, amiért szabályos voltam!
Általános szabálymódosító javaslataink
A Magyar Közút kamerája által rögzített, koccanással és négyórás autópályás helyszíneléssel végződött büntetőfékezés kapcsán publikálta Rácz Tamás, az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület elnöke az alábbi cikket a Player.hu magazinban.
Tovább Egy büntetőfékezés tanulságai - munkatársunk írása a Playeren
Mindig más a hibás, a legtöbb esetben a többi sofőr agressziójával, felelőtlenségével, stresszes hozzáállásával magyarázzuk a baleseteket. Ugyanakkor sokkal megengedőbbek vagyunk magunkkal szemben, el sem tudjuk képzelni, hogy saját hibánkból történik egy baleset, miközben saját bevallásunk szerint is egyéni mérlegelés alapján tartjuk be a kötelező közlekedési szabályokat.
Tovább Csak irányadóként tekintenek a magyar autósok a KRESZ-re és meg is szegik
A spanyol városi utak mintegy 70 százalékán óránkénti 30 kilométeres sebességkorlátozás lépett hatályba kedden.
Tovább A spanyol nagyvárosokba is jön a 30 km/órás sebességkorlátozás
Alig két hét van hátra a közlekedési alapvizsga megnyitásáig, amelynek célja, hogy a gyermekek tudatosabban és biztonságosabban mozogjanak a hétköznapi forgalmi szituációkban.
Akkor most melyik helyes a fekvőrendőr előtt? Megmondjuk egyszer s mindenkorra.
Itthon sokan rosszul használják a többsávos körforgalmakat, és a szabályzás sem egyértelmű.
Tovább Ez a baj itthon a többsávos körforgalmakkal! - Traffix
Északi szomszédainknál sem ismerik nagyon a Jobbra tarts szabályát.
Programot hirdetünk annak érdekében, hogy minden egyes hazai vasúti átjáró, ahol valódi, napi rendszerességű, nagy sebességű vasúti forgalom van, legyen felszerelve fizikai ráhajtásgátló akadállyal is a fénysorompó mellett.
Kezdetben kikérjük az...
Olyannyira nem vagyok bringás-ellenes, hogy épp most bicikliztük körbe családilag a Balatont. Viszont amikor Biatorbágy és Etyek között utolértük egy kollégával nemrég ezt a csapatot, nem bírtam nem bekapcsolni a kamerát. Nem is azért, hogy a...
Ha út menti gallyazás, kátyújavítás. baleseti mentés, stb. miatt a munkavégzők kihelyeznek sebességkorlátozó, előzési tilalmi, egyéb táblákat, azok jelenleg pont ugyanúgy a következő kereszteződésig vagy a feloldó tábláig hatályosak, mint a fix...
Emailben kaptuk a javaslatot:
"Gyakran lehet találkozni "Veszélyt jelző" táblával, ami alatt szöveges kiegészítés van: "Vigyázat! Forgalmi rend változás!" Ilyen táblák sokszor hónapokig, évekig láthatók ugyanazon a helyen. Az arra közlekedők nem...
Tovább Forgalmi rend változás tábla csak pontosító kiegészítéssel legyen kihelyezhető
A módosító javaslat (amivel egy ügyes magyar EU-politikus még nemzetközi hírnevet is szerezhetne): indítványozzuk egy egységes EU-szabványcsomag létrehozását a kötelező gépjármű-tartozékok körére, hullazsáktól EÜ-dobozon át mentőmellényig.
Kontra...
Tovább Általános érvényű EU-s szabály a személyautók felszerelésére
Bíró Dávid barátunk javaslata:
Azokon a helyeken, ahol az út (padka) mérete nem teszi lehetővé a megállást mindkét oldalon egyszerre (vagy ha konkretizálni akarjuk, akkor lakó-, pihenő-övezetekben, 30-as zónában), lehessen a forgalommal szemben is...
Tovább Szűk kétirányú utcában forgalommal szemben is lehessen parkolni
Ha egy úton az általánosnál nagyobb sebességkorlátozás van érvényben - például a Budaörsi út 70-es szakasza Budapesten -, a mai KRESZ értelmében minden kereszteződés előtt 50-re kellene lassítani, és csak utána, a következő kirakott tábla után...
Tovább A folyamatos sebességkorlátozást ne oldja fel a kereszteződés
Ha egy úton az általánosnál nagyobb sebességkorlátozás van érvényben - például a Budaörsi út 70-es szakasza Budapesten -, a KRESZ értelmében minden kereszteződés előtt 50-re kellene lassítani, és csak utána, a következő kirakott tábla után...
Tovább A folyamatos érvényű sebességkorlátozást ne oldja a kereszteződés
A többsávos körforgalom intézménye Magyarországon nincs leszabályozva, ezek a forgalmi megoldások rosszul is működnek. Javaslatunk, hogy a KRESZ legalább ajánlás szintjén tartalmazza az alábbiakat:
- többsávos körforgalom külső sávjába behajtani...
Ha Ausztria és Németország vidéki útjain szabad 100-zal autózni, nálunk miért csak 90 km/h a limit? A valóság úgyis az, hogy 100-110-zel halad az autósok zöme; legalizáljuk a gyakorlatot!
Tovább 90 helyett 100 km/h legyen a limit lakott területen kívül