Ha a hangulat a tetőfokára hág a sukorói Pince soron...
Tovább KRESZ-ben nem rendszeresített tábla: Vigyázat, beszeszelve!
Ha a hangulat a tetőfokára hág a sukorói Pince soron...
Tovább KRESZ-ben nem rendszeresített tábla: Vigyázat, beszeszelve!
A legfontosabb a mentőfolyosó kialakítása lenne, ami nincs még meg a magyar autóvezetők fejében. De a többi német tipp is jól jön itthon is.
Tovább Mi tilos és megengedett a forgalmi dugókban autópályán – az ADAC tippjei
A közlekedési szakminisztérium újabb sajtótájékoztatón újabb részleteket árult el a készülő új KRESZ-ről, pontosabban az ahhoz kapcsolódó változásokról a közlekedés "humán tényezőjét" illetően.
A jövőben a németországi önkormányzatok könnyebben tudnak majd kerékpárutakat és buszsávokat kialakítani. Az átfogó 30 km/h sebességkorlátozás továbbra sem lesz egyszerű. Elfogadták a német közlekedési törvény módosítását.
Az KRESZ újraalkotásáért felelős közlekedési minisztériumi koordinációs csoport óvatosan, már-már kicsit szégyenlősen, de végre megmutatta a sajtónak az új közlekedési szabályrendszer első sorait.
Valószínűleg senki sem tudná hirtelen fejből pontosan és hiánytalanul megmondani, hogy milyen szabályokat takar a kék tábla a labdázó gyerekekkel és a családi házzal. Te meg tudnád?
Tovább Ennyi mindent csinálsz szabálytalanul a lakó-pihenő övezetben
Zagyva csíkok (elvileg) lassítják az autósokat egy francia faluban, 30-azás Nagy-Britanniában is, és mennyi ideig kell állni a stoptáblánál? Heti közlekedésbiztonsági összefoglaló.
Tovább Régi és új megoldások a közlekedésszervezésben - heti összefoglaló
Vecsés Kertekalja nevű városrészében igyekeztem a Magyar Közút rendezvényére gyalogosan. Azt figyeltem meg, hogy minden nagyon precízen táblázott, de nem tolják túl.
Jelzik például, ha vége az aszfaltnak és az út földútban folytatódik. Hasznos.
...Tovább Alaposan, de nem túltáblázott Vecsés + kis hajszál a levesben
Ha tudtam volna, hogy nem egy rendőrségi Caddy követ, természetesen eszem ágában se lett volna betartani a sebességkorlátozásokat, elnézést kérek, amiért szabályos voltam!
Villámcsapás-szerűen hasított belénk a felismerés: míg a lakott területen belüli emelt sebességű utakon (pl. Budapest, Budaörsi út, Szentendrei út, Váci út, stb.) akár 70-nel is át lehet menni a járművekkel a zebrákon, ha zöld a lámpa (nem a...
A Magyar Közút kamerája által rögzített, koccanással és négyórás autópályás helyszíneléssel végződött büntetőfékezés kapcsán publikálta Rácz Tamás, az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület elnöke az alábbi cikket a Player.hu magazinban.
Tovább Egy büntetőfékezés tanulságai - munkatársunk írása a Playeren
Mindig más a hibás, a legtöbb esetben a többi sofőr agressziójával, felelőtlenségével, stresszes hozzáállásával magyarázzuk a baleseteket. Ugyanakkor sokkal megengedőbbek vagyunk magunkkal szemben, el sem tudjuk képzelni, hogy saját hibánkból történik egy baleset, miközben saját bevallásunk szerint is egyéni mérlegelés alapján tartjuk be a kötelező közlekedési szabályokat.
Tovább Csak irányadóként tekintenek a magyar autósok a KRESZ-re és meg is szegik
A spanyol városi utak mintegy 70 százalékán óránkénti 30 kilométeres sebességkorlátozás lépett hatályba kedden.
Tovább A spanyol nagyvárosokba is jön a 30 km/órás sebességkorlátozás
Alig két hét van hátra a közlekedési alapvizsga megnyitásáig, amelynek célja, hogy a gyermekek tudatosabban és biztonságosabban mozogjanak a hétköznapi forgalmi szituációkban.
Akkor most melyik helyes a fekvőrendőr előtt? Megmondjuk egyszer s mindenkorra.
Itthon sokan rosszul használják a többsávos körforgalmakat, és a szabályzás sem egyértelmű.
Tovább Ez a baj itthon a többsávos körforgalmakkal! - Traffix
Északi szomszédainknál sem ismerik nagyon a Jobbra tarts szabályát.
Programot hirdetünk annak érdekében, hogy minden egyes hazai vasúti átjáró, ahol valódi, napi rendszerességű, nagy sebességű vasúti forgalom van, legyen felszerelve fizikai ráhajtásgátló akadállyal is a fénysorompó mellett.
Kezdetben kikérjük az...
Olyannyira nem vagyok bringás-ellenes, hogy épp most bicikliztük körbe családilag a Balatont. Viszont amikor Biatorbágy és Etyek között utolértük egy kollégával nemrég ezt a csapatot, nem bírtam nem bekapcsolni a kamerát. Nem is azért, hogy a...
Ha út menti gallyazás, kátyújavítás. baleseti mentés, stb. miatt a munkavégzők kihelyeznek sebességkorlátozó, előzési tilalmi, egyéb táblákat, azok jelenleg pont ugyanúgy a következő kereszteződésig vagy a feloldó tábláig hatályosak, mint a fix...
Emailben kaptuk a javaslatot:
"Gyakran lehet találkozni "Veszélyt jelző" táblával, ami alatt szöveges kiegészítés van: "Vigyázat! Forgalmi rend változás!" Ilyen táblák sokszor hónapokig, évekig láthatók ugyanazon a helyen. Az arra közlekedők nem...
Tovább Forgalmi rend változás tábla csak pontosító kiegészítéssel legyen kihelyezhető
A módosító javaslat (amivel egy ügyes magyar EU-politikus még nemzetközi hírnevet is szerezhetne): indítványozzuk egy egységes EU-szabványcsomag létrehozását a kötelező gépjármű-tartozékok körére, hullazsáktól EÜ-dobozon át mentőmellényig.
Kontra...
Tovább Általános érvényű EU-s szabály a személyautók felszerelésére
Bíró Dávid barátunk javaslata:
Azokon a helyeken, ahol az út (padka) mérete nem teszi lehetővé a megállást mindkét oldalon egyszerre (vagy ha konkretizálni akarjuk, akkor lakó-, pihenő-övezetekben, 30-as zónában), lehessen a forgalommal szemben is...
Tovább Szűk kétirányú utcában forgalommal szemben is lehessen parkolni