Pár dologra érdemes odafigyelni, de villanyautóval is át lehet telelni.
BLOG
Az elektromos autók kontrollálatlanul burjánzó európai töltőhálózata kifogyhatatlan a trükkök terén, ha a felhasználók bosszantásáról van szó.
Tovább Így még nem szívtuk meg villanyautós túrán - megint tanultunk valamit
Ezen a héten elektromos autómentőről, és jövőre szériaérett repülő autóról kaptunk híreket, de kiderült az is, hogy 2025-től Hágában tilos lesz reklámozni a belsőégésű motorral hajtott autókat. Csecsenföldről is jött egy hír: a nagyjából egy hónapja beharangozott, állítólag Elon Musk ajándékaként az országba került Cybertruck-ot távolról használhatatlanná tették.
A Renault jó érzékkel nyúl vissza a régi, legendás modelljeihez. Legutóbb az R17-ből faragott egy modern változatot, ami sajnos csak tanulmány formában létezik. Amerikában már a kikötői daruk elektromosítása is elkezdődött, Európában pedig rekordot döntött egy elektromos szárnyashajó, amely a Balti tengeren kelt át. Végül egy szomorú hír, a Stellantis torinói gyárában egy időre leálltak az elektromos Fiat 500 gyártásával, mert az nem fogy a várakozásoknak megfelelően.
Brutális, az olcsó kínai elektromos autók ellen hozott kanadai védővámtól az ausztrál bányagép elektromosító vállalkozás nagyszabású tervein át, a világ egyik legötletesebb villanybicikli át- és visszaalakító készletéig tartanak az e heti legérdekesebb zöld hírek.
Ezen a héten kiderült, hogy a PHEV-ek elvesztett zöld rendszámát meddig és mennyiért kell lecserélni sima fehérre. Megtudtuk, hogy a Nissan GT-R elektromos-hajtású vadállatként éledhet újjá, és júliusban először történt meg a kínai autópiacon, hogy villanyautóból és konnektoros hibridekből több fogyott, mint hagyományos, belsőégésű motoros kocsiból.
Pillekönnyű villanybicikli és négytengelyes, elektromos betonkeverő is jutott a heti összefoglalóba, de lesz szó egy vadonatúj, futárhelyettesítő önjáró dobozról és egy önveszélyes trükkről is, amivel a Teslák töltési sebességét lehet növelni a kánikulában.
Sokáig úgy tűnt, hogy a Ferrari kitart a belsőégésű motorral felszerelt sportautók mellett, de már úton van a márka első villanysportkocsija. A Tesla végre talált megoldást a Cybertruck gumiabroncsot kidörzsölő, veszélyes dísztárcsájának pótlására. Angliában új, elektromos légitaxi prototípust mutattak be, a Városligetben megtette első nyilvános köreit a Ganz új, elektromos midibusza.
A mögöttünk hagyott héten mutatták be a Ford Capri elektromos változatát, és megtudtuk, hogy hónapokat késik a Tesla kormány és pedál nélküli Robotaxija. Közben egy másik taxi, ami repül és hidrogénhajtású, már túl van egy több száz kilométeres tesztrepülésen, egy amerikai szigeten pedig bekeményítettek és 25 km/órás sebességkorlátozást vezettek be, hogy elejét vegyék az elektromos kerékpáros baleseteknek.
Hárommillió forint alatti elektromos autóval törnének borsot az eddigi legolcsóbb villanyautót kínáló BYD orra alá, pár éven belül a Volán flottája saját hidrogén-üzemű busszal bővül, és még a világ - jelenlegi - leggyorsabb elektromos autója is belefért az eheti gyűjtésbe.
Az elektromos autókkal kapcsolatban tényleg még mindig olyan erős a tájékozatlanság, hogy érdemes egy öreg villanyautót gyakorlatilag kizárólag hamis állításokkal meghirdetni?
Tovább Ingyen közlekedéshez hirdetnek autót az interneten: hol a csapda?
Ezen a héten a munkáé a főszerep, mert csupa elektromos munkagépről lesz szó. Kezdve az elektromos kukásautóval, majd jön a villanyúthenger, végül egy konnektorból is üzemeltethető exkavátor érkezik.
Ezen a héten az elektromos szupersportkocsik körül forgott a világ. Sínen van a Ferrari első elektromos autója. A Hyundai hidrogén-elektromos hibrid modellből készít hamarosan 200 darabot. Elkezdődött egy hipergyors - és kényelmes - töltőállomás sorozatgyártása és megnézhetjük, hogyan eszi meg reggelire egy elektromos sportautó belsőégésű vetélytársait.
Bár nem tűnhet jó ötletnek elektromos rendőrautóval üldözni a haramiákat, Amerikában mégis elkészült az első villanyos üldözőautó. Braziliában óriási, elektromos bányadömper segít egy bányavállalatot a CO2 kibocsátás csökkentésében. A Toyota újabb, tisztán elektromos járműve a Hilux elektromos-hajtású változata.
Van olyan város, ahol már hamarabb találunk elektromos gyorstöltőt, mint benzinkutat - Kínában. A Ford viszont már vakargatja a fejét a saját magának kitűzött 2030-as elektromos átállási céldátum kapcsán. Végül egy amerikai, önjáró elektromos kamionról adunk hírt, ami már tényleg szinte teljesen magától közlekedik az autópályán.
Érdekes erkölcsi kérdés, hogy mihez kezdjenek az autósok azokkal a parkolóhelyekkel, amelyeket alaptalanul sajátít ki a figyelmetlen üzemeltető.
Tovább Ha a parkolóhelyen csak villanyautót tölteni szabad megállni, de nincs töltő, akkor mi van?
Vezeték nélküli autótöltőkkel még nem találkozni az utcákon, de a Tesla Cybertruck akkumulátora már kiegészíthető indukciós töltőfejjel is, így ez lehet az első, kábeldugdosás nélkül tölthető elektromos autó. Brit tudósok közben arra figyelmeztettek, hogy az Európát ellepő kínai elektromos autók trójai falóként is használhatók, hiszen azok távolról leállíthatók, és a felhasználók személyes adatait is megkaparinthatják. Magyarországon átadták az első olyan lakóparki mélygarázst, melyben több száz, intelligens vezérléssel összehangolt töltőpont található.
Több balesetet okoznak a kezdő villanyautósok. Legyenek négyszínűek a közlekedési lámpák az "önállósodó" autók miatt? Hogyan kezdhetik biztonságosan az új szezont a motorosok? Nagyobb követési távolság betartását kérik az összes osztrák autópályára kivetített üzenetben.
Új adót kapnak jövőre a villanyautósok, az Apple leállította az önvezető elektromosautó projektjét, amire eddig elképesztő összegeket költöttek, Budapesten pedig megszűnik egy valóban zöld közlekedési lehetőség: a villanyrobogóbérlés.
Újabb európai autógyár kacsintgat a hidrogén felé, miközben Kínában épp visszaesett az elektromosautók eladása. A jövő lítiuma lehet a nátrium, ha akkumulátorgyártásról van szó, a briteknél pedig megtalálták a döcögősen haladó elektromos forradalom kerékkötőjét, aki nem más, mint Mr. Bean.
Túl nehezek az elektromos autók ahhoz, hogy a szalagkorlát, mint utolsó esély megállítsa őket. A buszsávokat nem tiszteljük. Egyelőre nem mondhatjuk, hogy az e-roller veszélyesebb mint a bicikli. Nem lesznek fizetőkapuk Horvátországban.
A híres-hírhedt Autopilot miatt visszahívják csaknem az összes amerikai Teslát. Mi? Miért? Mi lesz? A másik, hogy szakértők aggódnak a Cybertruck miatt közlekedésbiztonságilag. Musk: biztonságos. Szakértők: mások meghalhatnak.
Tovább A Tesla jogos (?) ekézései – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Elektromos autók lepik el Vatikánt, villanytaxik Párizst, és érkezik az applikáció is, ami segít majd környezetkímélőbbé tenni az utazásainkat
Drágább a baleset az elektromos autókkal, nincs egységes téligumi-szabályozás, forró a hangulat az e-rollerek körül Nagy-Britanniában (is).
- Újabb bejegyzések
- Korábbi bejegyzések