Valószínűleg sokan elgondolkodtak már azon, mennyivel civilizáltabban néznének ki az utcák a ritkán esztétikus kivitelű, elektromos autók töltésére szolgáló bumfordi töltőoszlopok nélkül. A Rheinmetal ezt egy kicsit tovább gondolta, és valóban megalkotta a járda szélébe építhető, saját tervezésű töltőpontját. Ami annyira jól sikerült, hogy rögtön rangos dizájn díjjal is jutalmazták, a cég a láthatatlan töltőért megkapta a Red Dot elismerését.
Formatervezési szempontból valóban klassz a járda szélébe, a talajszint alá telepíthető elektromsoautó-töltő, de vajon tényleg jó ötlet a földszintre telepíteni egy elektromos berendezést, amire ráesik a hó, eső? Amikor érintésvédelmi megfontolásból egy egyszerű fürdőszobában sem lehet a konnektor a mosdó, fürdőkád közelében?
Nyilván nem féleszűek tervezték az eszközt, és alaposan végiggondolták, mit kell túlélnie a töltőjüknek. A Rheinmetal katalógusából kiderül, hogy a 80 kilogrammot nyomó, járdába építhető, rozsdamentes acélból és aluminiumból készülő töltőpont IP54-es védettségű - ez annyit jelent, hogy por ellen korlátozott védelme van, és minden irányból védett a fröccsenő víz ellen - míg a rendszer rázós része, az elektronika ennél megbízhatóbb, IP68-as védettséggel rendelkezik.
Az IP68 védettségű eszközök teljesen porállóak, valamint a gyártó által meghatározott mélységig és ideig tartó vízbe merítésnek is ellenállnak. A csatlakozók tömítettek és saját vízelvezető csővel is renlkezik a töltőpont. Ha pedig mégis elönti a víz az egységet, a rendszer önműködően leáll, mielőtt nagyobb baj lenne. Szóval az áramütéstől nem kell félni, bármennyire is izgalmas egy földön, pocsolyában lévő elektromos csatlakozó.
De mennyire komfortos egy töltőkábelt a földön lévő csatlakozóba dugni? Valószínűleg nem annyira kényelmes leguggolva bíbelődni a csatlakoztatással - még ha a töltőfedélhez nem is kell hozzáérni, az a csatlakozóval felnyitható -, és a falevelek, kutyapiszok is okozhat meglepetést városi környezetben. De akár egy erzsébetvárosi szórakozóhely közelében sem biztos, hogy szeretnék a földön turkálni a csatlakozóval vacakolva.
A gyártónak ezen kívül mindenre van válasza, a legfeljebb 22 kW teljesítményű rendszer saját hőmenedzsmenttel rendelkezik, nyáron nem melegszik túl, télen pedig fűtött, így nem kell a hó, jég alól előkotorni töltés előtt.




