Bár a párizsi önkormányzat már két héttel a bevezetés után sikeresnek minősítette a projektet, az autósok nem dobálják a kalapot.
Tovább 50 km/h a párizsi körgyűrűn – mit gondolnak az autósok két hónap után?
Bár a párizsi önkormányzat már két héttel a bevezetés után sikeresnek minősítette a projektet, az autósok nem dobálják a kalapot.
Tovább 50 km/h a párizsi körgyűrűn – mit gondolnak az autósok két hónap után?
Csodálatos német innováció: használjuk reklámüzenetek átadására azt az időt és figyelmet, amit a járművezetőknél felszabadít a röhejesen alacsony sebességkorlátozás.
Tovább A 30-as tábla azért hasznos, mert a kis sebesség mellett marad idő útmenti reklámot nézegetni
Egyre több helyen kell a rég megszokottnál lassabban menni a budapesti utakon, bennünk pedig egyre több a kétség, hogy van-e értelme ennek az általános belassulásnak.
Nem mindenki dobálja a kalapját, hogy Anne Hidalgónak bekattant: a Párizst ölelő gyűrűn, a Boulevard Périphérique-en (szokták egyszerűen Périph-nek is hívni) lecsökkentse a megengedett legnagyobb sebességet. Párizs polgármestere még az olimpia előtt bejelentette, hogy jelenlegi 70 helyett 50 km/h sebességkorlátozást kíván bevezetni ott. Erre „legkésőbb október folyamán” sor kerül – jelentette be. Magyarázata szerint ez „a környéken élő 500 000 ember számára közegészségügyi intézkedés”. A város klímaterve szerint a cél a körgyűrű közelében élő lakosok számára jelentkező kellemetlenségek csökkentése és a légszennyezés mérséklése.
A projekt 2023 végi bejelentése óta Hidalgo politikai ellenfelei rendre ostorozzák az ötletet. És bár a város dönthet a körgyűrű sorsáról, a rendőrprefektusnak még mindig lehet beleszólása, ugyanis egyszerűen nem állítják át a traffipaxokat – akkor pedig nagy betartási hajlandóságra nem lehet számítani. De a polgármester ígéretet tesz: „A törvények tiszteletben tartása mellett haladunk előre”. És az 50.
Számíthatnak még az úthasználók egyesületeinek fellebbezéseire is, ahogyan a „40 millió autós” („40 millions d'automobilistes”) egyesület szóvivője már ismertette is az álláspontjukat: „a sebességkorlátozás 50 km/h-ra csökkentése a párizsi körgyűrűn pusztán ideológiai intézkedés, mert semmilyen hatása nincs a közlekedésbiztonság szempontjából Franciaország egyik legbiztonságosabb útján. Nincs ökológiai hatása, sőt, negatív, mert minden tanulmány azt mutatja többek között, hogy minél lassabban vezetünk 80 km/h alatt, annál több üzemanyagot fogyasztunk. Tehát annál több szennyezést okozunk. És akkor még ott van a sebességmérő kamera buli! Azzal, hogy a körgyűrűn két kilométerenként egy-egy sebességmérő kamera van felszerelve, biztosak lehetünk benne, hogy sok párizsi lakost megbüntetnek, pedig ők nem jelentenek semmilyen veszélyt”.
Felmerülhet a kérdés, hogy nem politikai öngól az intézkedés bevezetése? Nem feltétlenül, mert 80%-ban nem párizsiak használják a Périphet. Egyébként a körgyűrűt, Európa egyik legfontosabb városi főútvonalát naponta 1,2 millió jármű használja, melyek 80%-ában kizárólag a sofőr ül.
Régen egyébként még 90-nel is lehetett menni, aztán 80, majd 70, majd...
Elég bonyolult a sebességkorlátozások rendszere Spanyolországban, de a többi szabályt is érdemes átfutni, ha autózunk arrafelé.
Egy olasz kutatás cáfolja, hogy a 30-as zónák csökkentik a forgalmat és a környezeti terhelést.
A jövőben a németországi önkormányzatok könnyebben tudnak majd kerékpárutakat és buszsávokat kialakítani. Az átfogó 30 km/h sebességkorlátozás továbbra sem lesz egyszerű. Elfogadták a német közlekedési törvény módosítását.
Walesben 20 mérföld/h-t vezetettek be tavaly az utak harmadán. Az autósok felét érdekli.
Tovább 20 mérföld/órás sebességkorlátozás: az autósok több mint fele csökkenti a sebességet
Németországban is tudnak "érdekesen" sebességet korlátozni. Mi az ISA, ami nyártól kötelező az új autókban? Üresben lejtőn spórolós? És biztonságos? Iskolai utcai projekt gyerekek kezdeményezésére.
Több száz városban már nincs halálos közlekedési baleset. Németországban egyre több az utcai illegális autóverseny. Olaszországban gyalogossegédeket képeznek - jobb mint a börtön... Egy kínai sofőr életeket mentett egy katasztrófában. Olaszoknál más a körforgalmak szabálya. Nagy-Britanniában közúti szemvizsgálatot (is) végeznek.
Több európai nagyváros vezetője azért kampányol, hogy ők dönthessenek a 30-as korlátozásokról. USA-ban bevezettetnek egy kötelező kelléket, mely emberi életeket menthet. Egyszer eljön a pillanat az élet előrehaladtával, amikor le kell tenni slusszkulcsot - nem könnyű.
Elvileg nem terveznek sebességkorlátozást a német autópályákon. A kínai autók feljövőben, kivéve néhány, közlekedésbiztonságot érintő ponton. Angliában gondok vannak az okos-autópályákkal. Ausztráliában mobilfigyelő kamerákat tesztelnek. Súlyosan elhasalnának a vizsgán az olasz sofőrök.
A fáradtság/elalvás miatt bekövetkezett balesetek száma ijesztő. Mit tegyünk? Van a 2 másodperces szabály, de van egy másik - relatíve - egyszerű számítási módszer a követési távolság meghatározására. A brit kormány vizsgálódik, mert sok autós panaszkodik: egyre inkább vakítanak a fényszórók. Amszterdamban e-bringa-lassító cuccal kísérleteznek. A Tesla egyezségre jutott a halálos Autopilot-baleset ügyében.
Ausztriában szigorítottak - akár az autót is bukhatjuk. Magyarországon azt mondják, jobb a közlekedésbiztonság, mint látszik. Németországban jobban odafigyelnének. Újított a Waze, és az osztrák autópálya-kezelő is. Teherbringákat hívnak vissza.
Tovább Az autó elkobzásától a Waze újításáig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Hol van a legtöbb közlekedési baleset a világon? Hogy teljesítenek a budai traffipaxok? Melyek Magyarország legveszélyesebb útjai? EU-s szintre vinnék a jogsik még szigorúbb bevonását. Csökkentik a tempót néhány városi autópályán Franciaországban. Több a dugó a német Autobahnokon. És miért nincsenek hamutartók az új autókban?
Megint több a baleset a vasúti átjárókban, leginkább figyelmetlenség miatt. Csehországban idén már lehet, hogy lesznek 150-es autópálya-szakaszok. Egyre szélesebbek az autók. Jók lettek a tavalyi töréstesztek. Mit jelentenek a furcsa pöttyök a német utakon? Hogyan tanuljunk a hibáinkból?
Frankfurt belvárosának egyes részein 20 km/h lesz a max. Kínai autópályákon lézerfénnyel próbálják éberen tartani a sofőröket. Egyes francia autópályákon kiiktatják a fizetős kapukat - mégsem tetszik sokaknak.
Valószínűleg senki sem tudná hirtelen fejből pontosan és hiánytalanul megmondani, hogy milyen szabályokat takar a kék tábla a labdázó gyerekekkel és a családi házzal. Te meg tudnád?
Tovább Ennyi mindent csinálsz szabálytalanul a lakó-pihenő övezetben
Egy 70 ezres sport-távolságmérő, ami leginkább lövészek és golfozók használnak, nem precíziós műszer, de arra jó lesz, hogy bemutassuk, mi is a valóság a forgalomban, ami a közlekedők sebességét illeti.
Tovább Vettünk egy traffipaxot, hogy meg tudjuk nézni, hol mennyivel mennek valójában a közlekedők
Zagyva csíkok (elvileg) lassítják az autósokat egy francia faluban, 30-azás Nagy-Britanniában is, és mennyi ideig kell állni a stoptáblánál? Heti közlekedésbiztonsági összefoglaló.
Tovább Régi és új megoldások a közlekedésszervezésben - heti összefoglaló
A spanyol városi utak mintegy 70 százalékán óránkénti 30 kilométeres sebességkorlátozás lépett hatályba kedden.
Tovább A spanyol nagyvárosokba is jön a 30 km/órás sebességkorlátozás