Nem egészen értjük a képen látható holland kamion üzemeltetőjének gondolkodását a sárfogó gumi intézményéről.
Tovább A sárfogó guminak nem az lenne a lényege, hogy megfogja a kerékről felcsapódó sarat?
Nem egészen értjük a képen látható holland kamion üzemeltetőjének gondolkodását a sárfogó gumi intézményéről.
Tovább A sárfogó guminak nem az lenne a lényege, hogy megfogja a kerékről felcsapódó sarat?
Hiába a börtönnel vagy 30 millió forintnak megfelelő büntetéssel vagy elkobzással fenyegetés, még mindig népszerű a rodeózás Franciaországban.
Tovább Városi motoros akrobaták: egyre nagyobb probléma Franciaországban (videó)
Ha a hangulat a tetőfokára hág a sukorói Pince soron...
Tovább KRESZ-ben nem rendszeresített tábla: Vigyázat, beszeszelve!
Ha nem férsz fel a kompra Adonynál vagy Lórévnél, nem kell megvárnod a menetrend szerinti következőt.
Tovább Nagyon hasznos, bár nagyon kevés embert érintő információ a Lórév-Adony kompról
Elektromos, távirányítható víz alatti buldózer a Komatsutól, bűzlő Teslák, a 2030-as villamosításból kitolató Volvo és egy új repülő autó.
Túl az ilyentájt megszokott (ettől még fontos!) figyelemfelhívásokon Németországban indult egy okos új kezdeményezés az iskolakezdés időszakának közlekedésbiztonságával kapcsolatban.
Tovább Biztonságosan az iskolába, mások tapasztalatait is felhasználva az út tervezéséhez
Nem tipikus helyzet, de legyünk felkészültek!
Tovább Ez is előfordulhat: mit tegyünk, ha homokba ragadt az autó?
Nem mindenki dobálja a kalapját, hogy Anne Hidalgónak bekattant: a Párizst ölelő gyűrűn, a Boulevard Périphérique-en (szokták egyszerűen Périph-nek is hívni) lecsökkentse a megengedett legnagyobb sebességet. Párizs polgármestere még az olimpia előtt bejelentette, hogy jelenlegi 70 helyett 50 km/h sebességkorlátozást kíván bevezetni ott. Erre „legkésőbb október folyamán” sor kerül – jelentette be. Magyarázata szerint ez „a környéken élő 500 000 ember számára közegészségügyi intézkedés”. A város klímaterve szerint a cél a körgyűrű közelében élő lakosok számára jelentkező kellemetlenségek csökkentése és a légszennyezés mérséklése.
A projekt 2023 végi bejelentése óta Hidalgo politikai ellenfelei rendre ostorozzák az ötletet. És bár a város dönthet a körgyűrű sorsáról, a rendőrprefektusnak még mindig lehet beleszólása, ugyanis egyszerűen nem állítják át a traffipaxokat – akkor pedig nagy betartási hajlandóságra nem lehet számítani. De a polgármester ígéretet tesz: „A törvények tiszteletben tartása mellett haladunk előre”. És az 50.
Számíthatnak még az úthasználók egyesületeinek fellebbezéseire is, ahogyan a „40 millió autós” („40 millions d'automobilistes”) egyesület szóvivője már ismertette is az álláspontjukat: „a sebességkorlátozás 50 km/h-ra csökkentése a párizsi körgyűrűn pusztán ideológiai intézkedés, mert semmilyen hatása nincs a közlekedésbiztonság szempontjából Franciaország egyik legbiztonságosabb útján. Nincs ökológiai hatása, sőt, negatív, mert minden tanulmány azt mutatja többek között, hogy minél lassabban vezetünk 80 km/h alatt, annál több üzemanyagot fogyasztunk. Tehát annál több szennyezést okozunk. És akkor még ott van a sebességmérő kamera buli! Azzal, hogy a körgyűrűn két kilométerenként egy-egy sebességmérő kamera van felszerelve, biztosak lehetünk benne, hogy sok párizsi lakost megbüntetnek, pedig ők nem jelentenek semmilyen veszélyt”.
Felmerülhet a kérdés, hogy nem politikai öngól az intézkedés bevezetése? Nem feltétlenül, mert 80%-ban nem párizsiak használják a Périphet. Egyébként a körgyűrűt, Európa egyik legfontosabb városi főútvonalát naponta 1,2 millió jármű használja, melyek 80%-ában kizárólag a sofőr ül.
Régen egyébként még 90-nel is lehetett menni, aztán 80, majd 70, majd...
A szakértelem hiánya, a kapkodás és az elavult szabályozás a fő ok, amiért lepottyannak a szállítmányok. És mi lesz, ha még jönnek az önvezető teherautók is?
Walesben kicsit túltolják a lokálpatriotizmust, amikor a közúti jelzéseknél előnyben részesítik azt a nyelvet, amit még a helyieknek is csak a harmada beszél.
Tovább Mit tennél, ha vezetés közben meglátnád a táblát: Terfyn cyflymder?
Alig jelentették be egy hete a kínai elektromos autókat sújtó kanadai védővámot, a Tesla máris azon ügyködik, hogy neki ne kelljen ennyit fizetnie. Közben a kínai Sany cég Európában is bemutatta teljesen elektromos kotrógépét, Amerikában pedig megkezdték egy elektromos ekranoplán tesztelését, amivel a partmenti városok közötti közlekedést tennék gyorsabbá és olcsóbbá.
Amennyit lehet szidni az ideges sávtartót, a túl óvatos követőradart és a sebességhatár túllépésére figyelmeztető csipogást, annyira lehet áldani a mérföldes sebességhatárokat átszámító táblafelismerést, ha birodalmi mértékegységekkel megvert vidéken autózunk egy metrikus kocsival.
Tovább Még egy csodálatos modernautós szolgáltatás, aminek hasznát vehetjük Nagy-Britanniában
A Párizsba bevezető autópályákon és a Peripherique-en az útkezelő hol a legkülső, hol a legbelső sávot az olimpiai forgalom kizárólagos használatába adta. Mondjuk úgy könnyű, hogy van ehhez elég sáv.
Tovább Nahát, Párizsban olimpiai sáv van a bevezető utakon és a körgyűrűn!
Brutális, az olcsó kínai elektromos autók ellen hozott kanadai védővámtól az ausztrál bányagép elektromosító vállalkozás nagyszabású tervein át, a világ egyik legötletesebb villanybicikli át- és visszaalakító készletéig tartanak az e heti legérdekesebb zöld hírek.
Még szerencse, hogy Franciaországban már röhejes szintre értek a sebességkorlátozások, a hivatásos sofőrök úgyse tudnak a vezetésre figyelni.
Tovább Egyszerre három érintőképernyőn zsonglőrködik a taxisofőrünk Párizs előtt
A behajtási díjas London külön történet, de Nagy-Britannia más városaiban, kistelepülésein rendszerint könnyen áttekinthető és autósbarát a parkolás - bár vannak szokatlan és fura megoldások!
A sok kéretlen legújabb kori autós elektronikus biztonsági, kényelmi funkció között van egy, aminek ugyan nagyon kevesen, de ők nagyon tudnak örülni.
Tovább Egy igazán értelmes és hasznos modernautós elektronikus szolgáltatás
Nagyon megnő a vezetés közben okozott hibák száma, ha "csak picit" is a képernyőt bámuljuk. Francia tanulmány.
Ezen a héten elektromos hajtásúvá átalakított benzinzabáló szörnyről és géppuskával felturbózott Tesla Cybertruckról találtunk híreket. Emellett önjáró, hamburgert házhoz szállító robot bevásárlókocsikról és egy platóra biggyeszthető, elektromos mobilkonyháról is lesz szó.
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, milyen fontos ezek használata. Most számok is vannak hozzá. Magyarország nem áll jól.
A mindkét oldalról megnyitott záróvonal a hazai közlekedésszabályozási gyakorlat vicces abszurditása. Most Szár községben találtunk rá egy példát.
Tovább Miért kell így pazarolni a drága útburkolatijel-festéket?
Miután pár hete részt vehettem egy Örményországba szervezett országnépszerűsítő sajtóúton, úgy jöttem haza: nekem oda még vissza kell mennem és bérelnem kell egy autót, hogy járművezetőként is belecsobbanhassak ebbe a csodás, színes forgalmi káoszba!
Tovább Érdekel, milyen a városi forgalom Jerevánban? Már mutatjuk is videón!
„Az autótulajdonosok többsége számára a digitális funkciók megkönnyítik a vezetést, minden második válaszadó viszont zavarónak találja ezeket a rendszereket” – áll a németországi TÜV felmérésének összegzésében.
–
A járművezetők túlnyomórészt...
Tovább Nagy haszon a gyártóknak, nagy kockázat a közlekedőknek: a digitális cockpit
Sok értelmes, praktikus, életszerű változást ígér az új KRESZ-be a közlekedési tárca megbízásából dolgozó szakmai csoport a leglassabb közlekedőkkel kapcsolatban, de azért vannak problémás tervek is.
Tovább Újabb részletek a készülő új KRESZ-ről: gyalogosok, bringások, villanyrolleresek