Végre van egy ország, ahol nem csak a járművezetők, hanem minden egyes közlekedő a saját bőrén érezheti, mi a baj a buta, általános sebesség-túlkorlátozással.
BLOG
A fényre kitéve ingyen tankolható elektromos kisteherautó, új, teljesen elektromos iskolabusz, és egy, az elektromos kerékpárok biztonságát növelő megoldás fért bele a heti zöld összefoglalóba.
Az új Nissan Leaf dániai menetpróbáján találtuk ezt az ebből a kocsiból nézve kétszeresen is történelmi jellegű benzinkutat.
Tovább Filmtörténeti műemlék benzinkutat találtunk: állj meg te is egy kattintásra, ha erre jársz!
A Nissan extravagáns megjelenésű kisautója semmilyen funkcionális megalkuvást nem kíván attól, aki beleszeret. Sőt!
Tovább A különcködés öröme, kompromisszumok nélkül. Teszt: Nissan Juke N-Sport Hybrid - 2025
Az idei sanghaji autókiállítás és a wuhui Chery gyárlátogatás, hogy úgy mondjam, farvizén csináltam pár képet mindenféle érdekes közlekedési dologról Kínában.
Kaviárral árukapcsolt, összehajtható villanybringáról, a hazai piacon rejtegetett (Toyota) Century várható világhódításáról és betiltott bérrollerekről szól az aktuális hírösszefoglaló.
Miért, miért, miért nem lehet nálunk is ajánlást tenni a sebességre buta korlátozás helyett például a kanyarok előtt? Mi mindenesetre erősen lobbizunk azért, hogy lehessen!
Nálunk szinte ismeretlen az a Németalföldön, valamint, ahogy a minap tapasztaltam, Dániában is tipikus forgalomszabályozási megoldás, amikor az útkezelő jellemzően kertvárosi vidékeken nem irracionális korlátozással, hanem fizikai szűkítéssel teszi biztonságosabbá az utat.
Tovább Útszűkítés 30-as tábla helyett: így csinálják a dánok
Tök jópofa forgalomszabályozó megoldások vannak szerte Európában, amik valamiért nem bírnak nálunk is elterjedni. Miért nincsenek például ilyen szelíd, hosszúkás fekvőrendőreink, amiken túlzott lassítás nélkül is át lehet menni kellő odafigyeléssel az útra engedélyezett normál tempóval?
Tovább Miért nincsenek nálunk olyan hosszú, keskeny fekvőrendőrök, mint a dánoknál?
A múlt hét zöld hírei közül talán az önjáró, hidrogénhajtású traktor áll a legközelebb a józan észhez. Valamivel furcsább az a járássegítő, felcsatolható elektromos váz, ami a gyaloglást, kerékpározást, hegymászást könnyíti meg nagy mértékben. Végül egy őrült ötlet, ami úgy próbálja kiegyenlíteni a belsőégésű és elektromos autók tankolása közötti különbséget, hogy a benzinkutakon korlátozná a csövön átfolyó üzemanyag mennyiségét.
Ide mennek a szolgálatból elmúlásuk után a német vonatok, ha jók voltak életükben.
Tovább Mostantól új kedvenc vasúti pályaudvarom van: a lipcsei!
Az autópályákon 130 km/óra az ajánlott tempó, balesetnél a gyorsabban haladó könnyebben felelőssé tehető. Németországban 33, itthon 55 halálos áldozat jut egymillió közlekedőre.
Tovább Német Autobahn, magyar tanulság: sebességhatár nélkül, de szigorúan
Imádnivaló, de sajnos mg csak próbaidős fürge, piros robotfutártól a Thaiföld legérintetlenebb szigeteinél munkába álló elektromos, csendes szárnyashajókon át a Budapestre érkező, elektromos csuklósbuszokig tart az eheti zöld összefoglaló íve. Jó olvasgatást!
Ezen a héten kétféle izgalmas autótöltőről érkezett hír. Egyikük attól érdekes, hogy a talajtól számított háromméteres magasságban kell keresni, a másik pedig azért, mert hálózattól távol is képes 50 kW-os gyorstöltésre. Végül egy sebességkorlátozásról is hírt adunk, ami kivételesen nem az autósokat sújtja, hanem a bicikliseket.
A német fővárosban 41 érintett útból 23-on már nem indokolja a lassabb haladást a levegő minősége. Éjszaka viszont 230 km-en marad a korlátozás.
Tovább Berlin 23 útszakaszon visszaállítja az 50-es tempót – a levegőminőség javult
30-as, sőt: 20-as táblák ott, ahol az 50-es korlátozás az életszerű, az útépítési terelésben 80 helyett 60, értelmetlen kényszerlassítás a sztrádán és már el is értük, hogy nagyjából az összes német autós szabálysértő bűnözővé váljon.
Tovább Mire jó a túlzó sebességkorlátozás? Arra, hogy bűnözőt csináljon a legrendszeretőbb népből is
A legtöbben akkor hallottunk arról először, hogy egyáltalán létezik egy török elektromos autó, amikor Erdogan elnök hozott egyet magyar kollégájának ajándékba. Nemrég viszont Münchenben nem csak láthattam, ki is próbálhattam a kocsit!
Tovább 25 kép és egy gyorsteszt a török villanyautóról: íme, a Togg!
Mi lesz, ha már nem lesz parkolóautomata, de net se lesz, vagy leáll a mobilos fizetést intéző szerver?
Tovább Mihez kezdünk, ha már nem lesz parkolóautomata és jön egy ilyen üzenet?
A közel 500 km/órás tempóval sebességi rekrodot döntő, leggyorsabb BYD-tól a veszélyes, baleset, vagy műszaki hiba miatt problémássá váló elektromos kilincsen át a világ első Lamborghini-emblémás, teljesen elektromos járművéig válogattunk az elmúlt hét legérdekesebb zöld híreiből.
Ne hagyd ki, ha arra jársz, sőt: akár szervezz ide egy családi vagy baráti autós-motoros kirándulást! A Budapesttől mindössze 330 kilométerre, a cseh-szlovák-osztrák hármashatártól nem messze fekvő Znojmo városkában lévő autós-motoros-műszaki múzeum kiváló hétvégi túracélpont, vagy remek programpont egy hosszabb úton, ha pont arrafelé gurul az ember.
A Millenáris Park Üvegcsarnokában, látványos showműsorral, és, ha kötelekről lógva is, de a magasból leereszkedő repülő autóval kísérve mutatkozott be a sajtónak a legújabb, magyar piacra lépő kínai autógyártó.
Tovább Újabb kínai autómárka érkezett Magyarországra! De mi az az Xpeng? És hogy kell kimondani?
A világ első, csak elektromos munkagépekkel elvégzett épületbontásáról, a senkinek sem kellő olcsó és lebutított Cybertrukról és egy pici, cuki, de tágas elektromos Hondáról érkezett hírek találhatók meg a heti összefoglalóban.
Elektromos, pillekönnyű, de izmos csónakmotortól, a kilapítható biciklin át - ez leginkább a szobában tárolt kerékpároknál praktikus - az elektromos vontatóhajóig találsz zöld híreket az eheti összefoglalóban.
Ilyen az, amikor működik a bedugult autópályán a "mentőfolyosó" kialakítása. Kár, hogy át kell lépni a határt nyugat felé, ha ilyet akarunk látni, pedig ennek itthon is pont így kellene működnie.
Tovább Ezt kellene csinálnunk itthon, nekünk is, amikor bedugul az autópálya, de nem csináljuk
- Újabb bejegyzések
- Korábbi bejegyzések