A minap egy torlódásban az M0-n bedobozoltak a kamionok a legbelsőbb sávban - ez nálunk sem szabályos, de lehetne egyértelműbb a tiltása.
BLOG
Az egykori szovjet autókereskedelmi cég reklámtáblája alighanem örökké ott díszeleg majd a Bem rakparti ház tetején.
A neurodiverz emberek – például az autizmussal, ADHD-val, diszlexiával vagy diszkalkuliával élők – másképp dolgozzák fel az információkat és másképp reagálnak a környezetükre. Ezt figyelembe kell venni a járművezető-oktatásban is.
Ezen a héten kicsiben kezdünk, a Husqvarna elektromos, de izmos fűnyíró robotjával, majd egy igazi elektromos erőművésszel folytatjuk, ami egy kikötőben dolgozik: vasúti kocsikat mozgat és kötöttpályán is képes mozogni. Végül egy alacsony fenntartási költségű, gyerekeket szállító óriás következik, egy villany-iskolabusz.
Ezen a héten két önjáró, elektromos gép is bekerült a válogatásba. Egyikük egy irgalmatlan teljesítményű, mobil töltőállomás, amely a hálózattól távol dolgozó munkagépek energiaellátását képes elvégezni, de a platformra akár olyan kiegészítők is felszerelhetők, amelyekkel a munka is elvégezhető. A másik gépcsoport a repülőtereken dolgozhat kezelőszemélyzet nélkül. Végül pedig egy érdekes rekord is olvasható, amit egy elektromos Porsche ért el.
Tudtuk, hogy van ilyen, de most láttuk először élőben, a Pilisben: sebességmérő elhelyezésére alkalmas doboz dummy képfelvevő-továbbító rendszerrel.
Jó érzés néha látni, hogy a közlekedés szervezésében más országok is képesek röhejesen abszurd cselekedetekre.
Miért jó, ha a lekanyarodni készülő járműveknek kevesebb helyük van átsorolni és feltartják a mögöttes forgalmat? Sajnos lehangoló hírem van: egyelőre senki nem tudta ezt megmondani nekünk.
Tovább Mi lehet az oka annak, hogy a kanyarodósáv eleje forgalom elől elzárt terület?
Kis kerülő a benzinkúton keresztül: úgy tűnik, hungarikum. És tulajdonképpen szabályos is – Magyarországon.
Tovább „Piszkos” trükk a dugók elkerülésére – de mit mond a KRESZ?
A BYD Sealion 7 egy csinos, gyors, tágas középkategóriás crossover, meggyőző technikai paramétereihez, kényelméhez és méretéhez képest remek áron. Persze ettől még nem olcsó: még ez a remek ár is minimum húszmillió forint.
Tovább Megérkezett a magyar piacra a legnagyobb fordulatszámú motorral szerelt elektromos autó
Az alapos felújítás komoly dugókat hozhat az amúgy is túlterhelt úton. Márciustól, az első ütemben kétirányúsítják a belső íven futó felüljárót, ahol egyébként a Pest felől érkező forgalom halad a Szentendrei út felé.
Leginkább az autósok, de a gyalogosok, kerékpárosok is nagy arányban tisztelik a piros lámpát. A tilos fényjelzés legkevésbé az elektromos rollereseket érdekli.
Ki ne álmodott volna már önjáró talicskáról? Amit nem kell tolni, emelni? A Toro most megcsinálta az akár öt hagyományos talicska kiváltására is alkalmas elektromos, önjáró apró munkagépet. Az építkezésről ugorjunk a hőmezőkre, ahol a Genesis lánctalpas mentőegysége vigyázz majd a biztonságunkra. Akinek még több kaland kell, annak pedig itt a Super Sub villámgyors tengeralattjárója, amivel még a delfineket is simán le lehet hagyni.
A magyar autósok nem félnek a racionalitás határait is áthágni, ha úgy érzik, hogy lehetőségük nyílik megtörni a Rend uralmát!
Tovább A fekvőrendőrt akkor is kikerüljük, ha ez macerásabb, mint csak simán átmenni rajta
A nyáron eltárolt energiával télen fűtenék az utakat. Volt jég, nincs jég!
Tovább Ellopják a sót – innovatív kanadai kísérlet az utak jégmentesítésére
Valahol valami nagyon félrecsúszott abban a rendszerben, ahol egy 26 kilós villanyrollerre kell kötelező biztosítás, többmázsás, kerékpárnak csúfolt cargobringákra pedig nem.
A TomTom mavigációs rendszer adatai szerint. Ötlet van, hogyan lehetne javítani.
Hatalmas élmény a Bartók Béláról először ráfordulni balra a Karolinára, és szembesülni a döntési kényszerrel: van egy pillanatod eldönteni, hova kell besorolnod, ha egyenesen akarsz továbbmenni.
Tovább Ideiglenes útburkolati jelek őrjítik meg a közlekedőket Újbudán
Egy norvég autós magazin letesztelte, mekkora a különbség az elektromos autók ígért és valós hatótávja között - meglepő eredmények születtek. Kínában vízre tették a világ legnagyobb autószállító hajóját. Az Egyesült Királyságában a rendőrség lefoglalt egy Tesla Cybertruckot, ami az országban nem közlekedhet közúton. Végül egy elektromos biciklik használatát szigorító szabályozás került a heti összefoglalóba.
Fehérkarácsonyt látni mentünk Lengyelországba, de nem csak azt láttunk, hanem egy remekbeszabott, a forgalmat feleslegesen nem zavaró, az észlelést mégis jól segítő iskolai zebra-előjelző rendszert is.
Tovább Lengyelországban csodát láttunk: így kellene kialakítani minden iskola előtti zebrát
A spanyol sztrádákon hamarosan már nem kell elakadásjelző háromszöget kitenni baj esetén, kell viszont helyette villogó a tetőre. A külföldi autósokat is érinti a változás, ha az országban járnak!
Tovább 2026-tól minden spanyol utakon közlekedő kocsiban kell lenni egy sárga tetővillogónak!
Tippek arra, hogyan párátlanítsuk és/vagy jégtelenítsük az autót télen. És végre megtudtam valamit a Windexről (emlékezz: Bazi nagy görög lagzi)
Tovább Praktikák, hogy kilássunk a szélvédőn + tudományos magyarázatok
A múlt hét kifejezetten elektromos-hajtás hangsúlyos lett, a csendes(ebb) villanyúthengertől, az önjáró, mesterséges intelligenciával megtámogatott fűnyírótraktoron át a hamarosan sorozatgyártásba kerülő, napelemes, roppant jó légellenállású kisautóig találtunk érdekességeket.
Összkerekes univerzális családi autó, télen, hóban: ebben a műfajban és ilyenkor érvényesülnek a legjobban a 4x4-gyel kiegészített plug-in hibrid hajtás előnyei.
- Újabb bejegyzések
- Korábbi bejegyzések