.Ronda, de olcsó
Nevetséges, mindössze 299 dolláros áron – ez nagyjából 100 ezer forintnak felel meg - kínálja a Huffy a Coastal Cruiser névre hallgató elektromos kerékpárját. Az elektromos rollereknél is olcsóbb villanybringa 26 colos kerekeken gurul, 36 voltos akkumulátora van, amivel a leírás szerint 64 kilométert lehet megtenni egy töltéssel.
A 24 kilogrammos bringa agymotorja 350 wattos, elöl hátul tárcsafék lassítja, és LED-es lámpát, komfortos ülést, LCD kijelzőt is kap, aki megveszi. A bringa amúgy nem egy prémium termék, csúcssebessége legfeljebb 32 km/óra lehet. Emellett az egyszerűbb, mechanikus tárcsafékek, az egysebességes hajtáslánc és a rugózott felfüggesztés nélküli kialakítás is ezt bizonyítja. A dizájnról pedig már ne is beszéljünk. Viszont alkalmi, rövidebb biciklizésekhez tökéletesen megfelel, de ingázni, vagy túrázni már nem indulnánk el vele.
Forrás: huffy.com
Kétszemélyes e-bike, ami elfér az ágy alatt
„Az embereknek nincs szükségük egy újabb ormótlan kerékpárra” – magyarázta Kenagy a JackRabbit vezérigazgatója. Helyette inkább „Intelligensebb közlekedési módra van szükségük. Valami erősre és modulárisra, mégis könnyűre, alacsony karbantartást igénylőre és könnyen vezethetőre.” És a JackRabbit két új terméke pont ilyen.
Az MG Doble és az MG Renegade azoknak a bringásoknak szól, akik kicsi, de erős elektromos járműre vágynak, amelyekkel olyan helyekre is eljuthatnak, ahová a nagyobb méretű, súlyos elektromos kerékpárokkal nem. Emellett pedig elférnek egy normák autó, lakókocsi vagy akár egy hajó csomagtartójában is.
Az MG Doble a JackRabbit kétszemélyes változata, amelyet úgy terveztek, hogy képes legyen utast is szállítani anélkül, hogy a vezető azt érezné, mintha egy nehéz motorkerékpárt vezetne. Hajtásról 749 wattos motor gondoskodik, és mindössze 23,5 kg az egész bringa. Ráadásul laposra hajtogatható az egyszerűbb tárolás érdekében.
Az MG Renegade a masszívabb, egyszemélyes változat, nagyobb vázzal, terepjárásra alkalmas gumiabroncsokkal. Masszívabb felépítése, és 147 kilós terhelhetősége ellenére még mindig a könnyű kategóriába tartozik a maga 20 kilogrammos tömegével.
Mindkét modell elöl nagyobb, 24×2,8 hüvelykes gumiabronccsal van felszerelve, amik a buckákon való áthaladásnál hasznosak, hátul kisebb, 20×2,8 hüvelykes gumiabroncs található, a jobb helykihasználás miatt. Hidraulikus fékekkel és akár 77 km-es hatótávval kifejezetten jól használhatónak tűnik.
Bár elektromos kerékpárnak nevezik, mégis valahol félúton van a villanybringák és az elektromos robogók között. A gyártó nem kívánt vacakolni a pedálokkal, lánccal – a legtöbb e-bringás amúgy sem fárasztja magát a tekeréssel, csak a gázkart húzza – így sokkal csinosabb lehet a végeredmény.
A JackRabbit eredeti célja egy olyan jármű megalkotása volt, ami a főiskolai, egyetemi hallgatók életét könnyíti meg. Ezekkel könnyebben közlekedhetnek az egyetemeken és a városban, miközben a bringa maga elég kicsi ahhoz, hogy elférjen egy lakásban vagy akár egy kollégiumi ágy alatt. Már, ha valaki kifizet érte 2499 dollárt.
Forrás: Jackrabbit
Automata váltó villanybringákra
A Bafang új, automatikusan váltó agymotorja nagyot lendíthet a váltásokba belefáradt városi villanybringások komfortján.
A cég vadonatúj H730-as agymotorja szabadalmaztatott GVT (Gear Variable Transmission) technológiával rendelkezik. Az eszköz attól forradalmi, hogy az agyváltók előnyeit a Bafang saját agymotorjaival ötvözte, így agyváltós villanybringamotort hoztak létre.
A három fokozattal rendelkező váltó/motor komplexum zökkenőmentesen vált a fokozatok között. A fokozatokat sebesség alapján választja ki, és a rendszer elektromos áram nélkül is működik, mivel a váltás tehetetlenségi nyomatékkal történik.
A rendszer egyszerű, nincsenek bovdenek, váltókarok, és időjárásálló, nem tesz benne kárt az eső, sár sem. Motorja 250 wattos és intelligens vezérléssel rendelkezik, és 25 km/órás sebességig segít be a tekerésbe.
Forrás: Bafang