Kotrógép a négy fal közé
Bár a kotrógéppel ügyködés nem az az elfoglaltság, amit a négy fal között szokás csinálni, de a Case új kompakt gépcsaládjának elektromos tagjával akár ez is kivitelezhető, nem fog zavarni senkit.
Legalábbis a motordübörgés és a károsanyag-kibocsátás biztos nem, mert a CX25EV teljesen elektromos hajtású. Emellett kifejezetten úgy tervezték, hogy beltérben is boldoguljon vele a kezelője, akár árokásást, akár precíziós bontási munkákat végeznek vele.
A CASE CX25EV energiaellátásról egy 32,3 kWh-s lítium-ion akkumulátorral gondoskodik, amely egyenáramú gyorstöltéssel 20-ról 80 százalékra tölthető kevesebb mint egy óra alatt, vagy 0-ról 100 százalékra szűk két óra alatt.
Állandó mágneses villanymotorja 43 lóerős csúcsteljesítményre képes, csúcssebessége 4 km/óra. Az új, elektromos minikotró így ugyanazt a teljesítményt nyújtja, mint a márka hasonló méretű, belsőégésű motorral ellátott modelljei.
Forrás: Case
Kaliforniai rendőrök tanítanak gyerekeket elektromos biciklizni
Az elektromos kerékpárok népszerűsége robbanásszerűen megnőtt, ami együtt jár a kockázatok növekedésével. A kaliforniai Huntington Beachen a fiatal kerékpárosok által elszenvedett balesetek száma annyira megugrott, hogy a város rendőrsége az elektromos kerékpár biztonságos használatával foglalkozó oktatási programba kezdett.
Az elektromos bringák egyre inkább átalakítják a kaliforniai közlekedést, hiszen gyorsak, megfizethetőek, hatékonyak. Emellett a villanybringák új biztonsági kihívásokat is jelentenek, különösen a tapasztalatlan kerékpárosok számára. Huntington Beachen 2024-ben 147 villanybringa balesetet jelentettek, ami több mint kétszerese a két évvel korábbi számnak. Ahogy Pat Burns polgármester a Los Angeles Timesnak elmondta: „Láttam több gyereket, akik áthajtottak egy piroson, fogalmuk sem volt, mennyire közel kerültek ahhoz, hogy elgázolják őket a szembejövő autók.”
Hasonlóan sötét képet festenek a sürgősségi osztályok statisztikái is, szerintük a villanybiciklivel elszenvedett balesetek között nem ritka az olyan súlyos sem, mint amiket autóbalesetben szoktak elszenvedni. Gyakoriak a törések, térdsérülések, agyrázkódások, utóbbi különösen a sisak nélküli bringázó gyerekek körében.
A rendőrség ingyenes képzése olyan pontokat tartalmaz, mint a vészfékezés, az akadályok elkerülése és a sisakhasználat fontosságának tudatosítása. A tanfolyam során gyakorlati feladatok is vannak, bójákkal kirakott pályán kell egyre nagyobb sebességgel haladni, miközben a fiatalok megtanulhatják, mennyire másképp viselkedik egy kerékpár 10 és 35 km/órás sebesség mellett.
Jó látni, hogy nem mindenhol a sebességkorlátozásokban látják a biciklisek biztonságának növelését, hanem abban is, hogy megtanítják őket biciklizni.
Forrás: HBPD
A Volvo leszállította az ötezredik elektromos kamionját
A Volvo 2019-ben mutatta be első, teljesen elektromos kamionját. Azóta a Volvo ügyfelei világszerte több mint 50 országban bő 170 millió kilométert tettek meg velük, miközben nagy mennyiségű CO2 én NOx kibocsátástól mentették meg a világot.
A Volvo Trucks három pillérre épít, hogy 2040-re elérje a kitűzött nettó nulla kibocsátási célt. Ez a program az akkumulátoros elektromos, üzemanyagcellás elektromos és belsőégésű motorokra egyszerre épül, amelyek megújuló üzemanyagokkal, például zöld hidrogénnel, biogázzal, vagy biodízellel illetve HVO-val (hidrogénnel kezelt növényi olaj) működhetnek.
Európában a Volvo Trucks az elmúlt öt egymást követő évben vezette az eladásokat a nehéz elektromos teherautók szegmensében, 47 százalékos piaci részesedéssel. Nem sokkal rosszabb a helyzet az Egyesült Államokban és Kanadában, ott a Volvo részesedése 40 százalék volt 2024-ben.
Forrás: VolvoTrucks