Dögös villanymotor, csaló génekkel
A kanadai Beachman startup bemutatta legújabb kétkerekű járgányát, amit ’64-re kereszteltek, és nem más, mint egy vintage stílusú elektromos motorkerékpár. Olyan megjelenéssel, mintha egyenesen a 60-as évekből érkezett volna. A retró café racer remek dizájnnal és 72 km/órás végsebességgel elég menő lenne már önmagában is, de van még egy trükkje: akár elektromos bicikliként is képes működni.
Hogy ennek mi értelme van? Az, hogy így akár bicikliutakon is használható lenne. Bár egyelőre nem nagyon van olyan szabály, ami ezt megengedné, hiába van a villanymotornak „E-Bike” üzemmódja is, ami legfeljebb 32 km/órára limitálja a jármű csúcssebességét, ez valószínűleg kevés a bicikliutak legális használatához. (ezen kívül még két másik üzemmód is választható, a segédmotor mód, 48 km/órás csúcssebességgel, illetve a terep mód, ami jelen esetben a közúton kívüli felhasználási módot jelenti, 72 km/órás legnagyobb sebességgel)
Motorja amúgy 3kW-os, amit kivehető, alapból 2,88 kWh-s, de opcionális bővítéssel akár 3,6 kWh-s akkumulátor lát el energiával. Ezzel akár már napi ingázásra is simán befogható a regeneratív fékezésre is képes 105 kilogrammot nyomó jármű, amit 3 óra alatt lehet 80 százalékra tölteni.
Forrás: Beachmanbikes
Kevés készül a Hyundai új elektromos sportautójából
Résen kell lennie annak, aki a Hyundai-új-elektromos-sportautójából szeretne vásárolni, ugyanis évente mindössze 6 ezer darab készül majd a Hyundai Ioniq 6 N-ből. A normál Ioniq 6 gyártási darabszámának tizedét kitevő N-es változatokat pedig régionként osztja majd el a koreai gyártó.
Nem meglepő, hogy a készlet nagy része Kínába vándorol – 2000 darabot dobnak ott piacra - Észak-Amerika várhatóan 1500 darabot kap, míg Európa és Ausztrália összesen 1500 darabbal gazdálkodhat. Hazai pályán, Koreában 1000 darabhoz lehet majd hozzájutni. Persze ez még nincs kőbe vésve, a Hyundai az egyes régiók igényeitől függően változtathat még az elosztáson.
Valószínűleg lesz kereslet a két villanymotoros, 641 lóerős maximális teljesítmény és 770 Nm nyomaték leadására képes autó iránt, amivel mindössze 3,2 másodperc alatt lehet letudni a 0-100-as sprintet.
A nem mindennapi jármű 84 kWh-s akkumulátort kapott, amivel 469 kilométeres táv tehető meg. Gyors autóhoz gyors töltés is jár, az Ioniq 6 N akár 350 kW-tal is tölthető. A sportos modell gyártása várhatóan szeptemberben kezdődik a Hyundai aszani üzemében. Az első ügyfélszállítások Koreában, majd az év végéig Európa és Ausztrália következik. A jövő év elején érkezik Észak-Amerikába és Kínába.
Elektromos pickup az Isuzu-tól
Egy teljesen elektromos pickup érkezik az Isuzu-tól, a D-MAX EV képében. A villany kisteher több mint 3500 kg-ot képes vontatni, közel 600 mm mély vízen is képes átgázolni, sőt, külön offroad móddal is rendelkezik az extrém terepjáráshoz. Idén április végén jelentette be az Isuzu, hogy megkezdte a balkormányos - Európának szánt - D-MAX EV modellek gyártását, amelyekből az első példányok 2025 harmadik negyedévben indulhatnak útra Európába.
A D-MAX EV pickup állandó összkerék-hajtással készül, szabad hasmagassága 210 mm, 66,9 kWh-s akkumulátora van, ami a WLTP szabvány szerint 263 kilométer megtételére elegendő. Hajtásáról 174 lóerős motor gondoskodik, csúcsnyomatéka 325 Nm. A hátán 1 tonnát képes elcipelni, vontatni pedig 3,5 tonnát lehet vele.
Bár az elektromos változat belülről és kívülről is majdnem megegyezik a jelenlegi dízelüzemű D-Max-szal, de az árak jelentősen magasabbak lesznek. Az elektromos pickup hosszított és duplafülkés változatban, két prémium felszereltségi szinttel kerül forgalomba. Az elektromos Isuzu Pickup ára 81 ezer dollártól indul. Összehasonlításként a dízel változatot 50 ezer dollártól lehet megvásárolni.