Az osztrák autópályakezelő kutatása rámutat, hogy nem a gyorshajtás a legfőbb mumus a sztrádabalesetek hátterében.
Tovább A figyelemelterelés a balesetek első számú oka az osztrák autópályákon
Az osztrák autópályakezelő kutatása rámutat, hogy nem a gyorshajtás a legfőbb mumus a sztrádabalesetek hátterében.
Tovább A figyelemelterelés a balesetek első számú oka az osztrák autópályákon
Naponta két autó-fa baleset történik Ausztriában, sok a halálos kimenetelű. Az okokat vizsgálták.
Brit tudósok megállapították, miután millárd kilométernyi statisztikát átbogarásztak, hogy futott kilométerre vetítve több balesetet okoznak a villanyautók. De miért?
Az úgynevezett 2-es szabály segíthet elkerülni a vasúti átjárós baleseteket. Ez most megint fontos, mert ismét nőtt a számuk!
Tovább Megint nő a vasúti átjárós balesetek száma. Segíthet a 2-es szabály
A fáradtság/elalvás miatt bekövetkezett balesetek száma ijesztő. Mit tegyünk? Van a 2 másodperces szabály, de van egy másik - relatíve - egyszerű számítási módszer a követési távolság meghatározására. A brit kormány vizsgálódik, mert sok autós panaszkodik: egyre inkább vakítanak a fényszórók. Amszterdamban e-bringa-lassító cuccal kísérleteznek. A Tesla egyezségre jutott a halálos Autopilot-baleset ügyében.
Nem minden EU-s ország halad jó tempóban a cél felé, hogy 2030-ig felére csökkentsük a halálos balesetek számát. Továbbra is megússzák a törvénysértést a külföldi sofőrök? Több szempontból fontos a tavaszi autómosás. Egy amerikai hídról lelógó kamion sofőrjének látványos mentése. Kvízkérdések az unalmas ausztrál autópályákon - állítólag működik.
Ausztriában szigorítottak - akár az autót is bukhatjuk. Magyarországon azt mondják, jobb a közlekedésbiztonság, mint látszik. Németországban jobban odafigyelnének. Újított a Waze, és az osztrák autópálya-kezelő is. Teherbringákat hívnak vissza.
Tovább Az autó elkobzásától a Waze újításáig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
De most tényleg: mégis, mit lehet kitalálni az ellen, hogy valaki egy ennyire tiszta, egyértelmű, messziről átlátható helyzetben így reagáljon a forgalomban?
Tovább Amikor elgondolkodunk, hogy van-e értelme balesetmegelőzéssel foglalkozni egyáltalán
Sok úton dolgozó sérül meg a figyelmetlen autósok miatt. Számos baleset oka volt tavaly a kis követési távolság - de hogy kell jó követési távolságot tartani? Mire figyeljenek az idős sofőrök a szakértők szerint? ADA nyáriabroncs-teszt. "Repülő" híd Ausztriában, mellyel sokat spórolnak.
Drágák a közlekedési balesetek, melyek visszaszorítására különböző törekvések vannak - szerencsére a kényszeres sebességkorlátozáson túl is. A német autósok szerint nem jó ötlet a cserbenhagyásos balesetek büntetésének csökkentése.
Tovább A cserbenhagyástól a nulla halálos balesetig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Egyelőre nem az elvártnak megfelelően csökken a halálos közúti balesetek száma Németországban. Mi a probléma? A közúti agresszió elkövetőit tárja fel egy jelentés nem, kor és autótípus szerint. A Stille Nacht érdekében: hogyan vigyük haza ügyesen-okosan a karácsonyfát?
Ha nem kötöd be az övet, akkor minden más életmentő funkciót is elfelejthetsz!
Tovább Ezért kell bekötni magad: elsőkézből egy durva balesetről
A gyalogos nem adta meg a jobbkézszabályt a biciklisnek, elgázolta, majd továbbgyalogolt, mindezt Tamásiban.
Tovább Gyalogosgázolás, de nem úgy: a gyalogos gázolt egy biciklist, keresi a rendőrség
Az EU-ban nőtt a halálos balesetek száma tavaly. Az ittas vezetés még mindig nagy probléma. A nagy orrú autók veszélyesebbek a gyalogosokra. Kiderült, melyek a legbiztonságosabb használt autók Ausztráliában - de a lista számunkra is beszédes.
Magyarországon csökkent, az EU-ban nőtt a gyalogosbalesetek száma. Egységesíteni akarja az EU a jogsiszerzést. A német Welt szerint figyelni kell a kerékpáros-gyalogos balesetekre is.
A biztonsági öv rántására a húgyhólyag kidurranhat!
Tovább Pisilni kell? Autóba ülni tilos! Avagy egy sebész intelmei
Nehéz ezt balesetnek hívni, hiszen a közlekedés normális rendszerén kívül eső dolgok miatt következett be. Ezért nem is kéne a közlekedés normális rendszerén belüli eszközökkel megpróbálni megelőzni a további ilyen eseteket.
Tovább Az ÉKKE elnökének cikke a Player.hu-n az Árpád hídi tragédiáról
Sem az utánfutós, sem a skodás nem ismeri el a felelősségét. A rendőrök álláspontja szerint álló jármű nem okoz balesetet. Egy oldalra kinyúló vaskeret viszont nem tűnik valami szabályos dolognak. Kinek lesz vajon igaza?
Az elektromos autók tervezésénél elsődleges szempont a nagyfeszültségű akku masszív védelme ütközések esetére. Ennek sikeressége még ezen a pici, régi konstrukciójú roncson is remekül látható.
Tovább Azért nem úgy van ám az, hogy megpöccintünk egy villanyautót és az kigyullad
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. egyik forgalomfigyelő kamerája rögzítette, ahogy 2021. december 8-án, szerda reggel egy kisebb balesetet szenvedett autós a M0-s autóút 11-es főúti csomópontjában a járműve körül sétálgatva vélhetően éppen segítséget kér telefonon. Ekkor nagy erővel az autójába csapódik egy másik jármű, a várakozó sofőr az utolsó pillanatban tud csak beugrani a szalagkorlát mögé.
Tovább Végső pillanatban ugrott félre egy autós az M0-s autóúton
Csütörtökön, kora reggel történt az a borulással járó baleset, amit az M1-M7 autópálya közös szakaszán rögzített a Magyar Közút kamerája
Tovább Durva balesetet vett videóra a Magyar Közút kamerája az M1-M7 bevezetőn
A nem mindennapi esetet a Magyar Közút kamerája rögzítette, egy ilyen elszabaduló kerék komoly balesetet is okozhatott volna.
Tovább Két kereke is kiszakadt egy teherautónak Győr közelében
Ha útközben munkaterületre figyelmeztető jelzésekkel találkozol, lassíts! Mindössze ennyin múlik, hogy ne fordulhasson elő több ilyen értelmetlen haláleset.
Tovább Egy személyes tragédia történetével csökkentené a baleseteket a Magyar Közút