Az énvoltam-papírt elfújhatja a szél, szétáztathatja az eső. Hívd a 112-t!
BLOG
Nem csökkennek úgy a halálos kimenetelű balesetek, ahogyan azt az Európai Bizottság előirányozta.
Tovább Tavaly 20 400 ember vesztette életét közúti balesetben az EU-ban
Az egyetlen különbség a francia és a magyar útkezelők tipikus autópály-balesetei között, hogy náluk élénksárga, nálunk narancsszín útkarbantartó járművekbe csapódnak bele lassítás nélkül figyelmetlen sofőrök autói.
Most már szabályozás is lesz (valószínűleg) az USA-ban, hogy a batár SUV-ok és pick-upok okozta gyalogosbalesetek kockázatát enyhítsék. Túl magasan van a motorháztető – ez a legnagyobb baj.
Az osztrák autópályakezelő kutatása rámutat, hogy nem a gyorshajtás a legfőbb mumus a sztrádabalesetek hátterében.
Tovább A figyelemelterelés a balesetek első számú oka az osztrák autópályákon
Naponta két autó-fa baleset történik Ausztriában, sok a halálos kimenetelű. Az okokat vizsgálták.
Brit tudósok megállapították, miután millárd kilométernyi statisztikát átbogarásztak, hogy futott kilométerre vetítve több balesetet okoznak a villanyautók. De miért?
Az úgynevezett 2-es szabály segíthet elkerülni a vasúti átjárós baleseteket. Ez most megint fontos, mert ismét nőtt a számuk!
Tovább Megint nő a vasúti átjárós balesetek száma. Segíthet a 2-es szabály
A fáradtság/elalvás miatt bekövetkezett balesetek száma ijesztő. Mit tegyünk? Van a 2 másodperces szabály, de van egy másik - relatíve - egyszerű számítási módszer a követési távolság meghatározására. A brit kormány vizsgálódik, mert sok autós panaszkodik: egyre inkább vakítanak a fényszórók. Amszterdamban e-bringa-lassító cuccal kísérleteznek. A Tesla egyezségre jutott a halálos Autopilot-baleset ügyében.
Nem minden EU-s ország halad jó tempóban a cél felé, hogy 2030-ig felére csökkentsük a halálos balesetek számát. Továbbra is megússzák a törvénysértést a külföldi sofőrök? Több szempontból fontos a tavaszi autómosás. Egy amerikai hídról lelógó kamion sofőrjének látványos mentése. Kvízkérdések az unalmas ausztrál autópályákon - állítólag működik.
Ausztriában szigorítottak - akár az autót is bukhatjuk. Magyarországon azt mondják, jobb a közlekedésbiztonság, mint látszik. Németországban jobban odafigyelnének. Újított a Waze, és az osztrák autópálya-kezelő is. Teherbringákat hívnak vissza.
Tovább Az autó elkobzásától a Waze újításáig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
De most tényleg: mégis, mit lehet kitalálni az ellen, hogy valaki egy ennyire tiszta, egyértelmű, messziről átlátható helyzetben így reagáljon a forgalomban?
Tovább Amikor elgondolkodunk, hogy van-e értelme balesetmegelőzéssel foglalkozni egyáltalán
Sok úton dolgozó sérül meg a figyelmetlen autósok miatt. Számos baleset oka volt tavaly a kis követési távolság - de hogy kell jó követési távolságot tartani? Mire figyeljenek az idős sofőrök a szakértők szerint? ADA nyáriabroncs-teszt. "Repülő" híd Ausztriában, mellyel sokat spórolnak.
Drágák a közlekedési balesetek, melyek visszaszorítására különböző törekvések vannak - szerencsére a kényszeres sebességkorlátozáson túl is. A német autósok szerint nem jó ötlet a cserbenhagyásos balesetek büntetésének csökkentése.
Tovább A cserbenhagyástól a nulla halálos balesetig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Egyelőre nem az elvártnak megfelelően csökken a halálos közúti balesetek száma Németországban. Mi a probléma? A közúti agresszió elkövetőit tárja fel egy jelentés nem, kor és autótípus szerint. A Stille Nacht érdekében: hogyan vigyük haza ügyesen-okosan a karácsonyfát?
Ha nem kötöd be az övet, akkor minden más életmentő funkciót is elfelejthetsz!
Tovább Ezért kell bekötni magad: elsőkézből egy durva balesetről
A gyalogos nem adta meg a jobbkézszabályt a biciklisnek, elgázolta, majd továbbgyalogolt, mindezt Tamásiban.
Tovább Gyalogosgázolás, de nem úgy: a gyalogos gázolt egy biciklist, keresi a rendőrség
Az EU-ban nőtt a halálos balesetek száma tavaly. Az ittas vezetés még mindig nagy probléma. A nagy orrú autók veszélyesebbek a gyalogosokra. Kiderült, melyek a legbiztonságosabb használt autók Ausztráliában - de a lista számunkra is beszédes.
Magyarországon csökkent, az EU-ban nőtt a gyalogosbalesetek száma. Egységesíteni akarja az EU a jogsiszerzést. A német Welt szerint figyelni kell a kerékpáros-gyalogos balesetekre is.
A biztonsági öv rántására a húgyhólyag kidurranhat!
Tovább Pisilni kell? Autóba ülni tilos! Avagy egy sebész intelmei
Nehéz ezt balesetnek hívni, hiszen a közlekedés normális rendszerén kívül eső dolgok miatt következett be. Ezért nem is kéne a közlekedés normális rendszerén belüli eszközökkel megpróbálni megelőzni a további ilyen eseteket.
Tovább Az ÉKKE elnökének cikke a Player.hu-n az Árpád hídi tragédiáról
Sem az utánfutós, sem a skodás nem ismeri el a felelősségét. A rendőrök álláspontja szerint álló jármű nem okoz balesetet. Egy oldalra kinyúló vaskeret viszont nem tűnik valami szabályos dolognak. Kinek lesz vajon igaza?
Az elektromos autók tervezésénél elsődleges szempont a nagyfeszültségű akku masszív védelme ütközések esetére. Ennek sikeressége még ezen a pici, régi konstrukciójú roncson is remekül látható.
Tovább Azért nem úgy van ám az, hogy megpöccintünk egy villanyautót és az kigyullad
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. egyik forgalomfigyelő kamerája rögzítette, ahogy 2021. december 8-án, szerda reggel egy kisebb balesetet szenvedett autós a M0-s autóút 11-es főúti csomópontjában a járműve körül sétálgatva vélhetően éppen segítséget kér telefonon. Ekkor nagy erővel az autójába csapódik egy másik jármű, a várakozó sofőr az utolsó pillanatban tud csak beugrani a szalagkorlát mögé.
Tovább Végső pillanatban ugrott félre egy autós az M0-s autóúton
- Újabb bejegyzések
- Korábbi bejegyzések