Egy órán belül már mehettünk is tovább a kesztyűtartóban a rendőrségi jegyzőkönyvvel a balesetről, és még szegény okozót se vágta földhöz a bírság, amit a koccanásért kapott.
Évente 40 000-nél is több kerékpáros hal meg világszerte autóbalesetekben. Mit tehetünk a tragédiák megelőzéséért? Szakértői megoldások és praktikus tanácsok.
Az egyetlen különbség a francia és a magyar útkezelők tipikus autópály-balesetei között, hogy náluk élénksárga, nálunk narancsszín útkarbantartó járművekbe csapódnak bele lassítás nélkül figyelmetlen sofőrök autói.
Most már szabályozás is lesz (valószínűleg) az USA-ban, hogy a batár SUV-ok és pick-upok okozta gyalogosbalesetek kockázatát enyhítsék. Túl magasan van a motorháztető – ez a legnagyobb baj.
Brit tudósok megállapították, miután millárd kilométernyi statisztikát átbogarásztak, hogy futott kilométerre vetítve több balesetet okoznak a villanyautók. De miért?
A fáradtság/elalvás miatt bekövetkezett balesetek száma ijesztő. Mit tegyünk? Van a 2 másodperces szabály, de van egy másik - relatíve - egyszerű számítási módszer a követési távolság meghatározására. A brit kormány vizsgálódik, mert sok autós panaszkodik: egyre inkább vakítanak a fényszórók. Amszterdamban e-bringa-lassító cuccal kísérleteznek. A Tesla egyezségre jutott a halálos Autopilot-baleset ügyében.
Nem minden EU-s ország halad jó tempóban a cél felé, hogy 2030-ig felére csökkentsük a halálos balesetek számát. Továbbra is megússzák a törvénysértést a külföldi sofőrök? Több szempontból fontos a tavaszi autómosás. Egy amerikai hídról lelógó kamion sofőrjének látványos mentése. Kvízkérdések az unalmas ausztrál autópályákon - állítólag működik.
Ausztriában szigorítottak - akár az autót is bukhatjuk. Magyarországon azt mondják, jobb a közlekedésbiztonság, mint látszik. Németországban jobban odafigyelnének. Újított a Waze, és az osztrák autópálya-kezelő is. Teherbringákat hívnak vissza.
De most tényleg: mégis, mit lehet kitalálni az ellen, hogy valaki egy ennyire tiszta, egyértelmű, messziről átlátható helyzetben így reagáljon a forgalomban?
Sok úton dolgozó sérül meg a figyelmetlen autósok miatt. Számos baleset oka volt tavaly a kis követési távolság - de hogy kell jó követési távolságot tartani? Mire figyeljenek az idős sofőrök a szakértők szerint? ADA nyáriabroncs-teszt. "Repülő" híd Ausztriában, mellyel sokat spórolnak.
Drágák a közlekedési balesetek, melyek visszaszorítására különböző törekvések vannak - szerencsére a kényszeres sebességkorlátozáson túl is. A német autósok szerint nem jó ötlet a cserbenhagyásos balesetek büntetésének csökkentése.
Egyelőre nem az elvártnak megfelelően csökken a halálos közúti balesetek száma Németországban. Mi a probléma? A közúti agresszió elkövetőit tárja fel egy jelentés nem, kor és autótípus szerint. A Stille Nacht érdekében: hogyan vigyük haza ügyesen-okosan a karácsonyfát?
Az EU-ban nőtt a halálos balesetek száma tavaly. Az ittas vezetés még mindig nagy probléma. A nagy orrú autók veszélyesebbek a gyalogosokra. Kiderült, melyek a legbiztonságosabb használt autók Ausztráliában - de a lista számunkra is beszédes.
Magyarországon csökkent, az EU-ban nőtt a gyalogosbalesetek száma. Egységesíteni akarja az EU a jogsiszerzést. A német Welt szerint figyelni kell a kerékpáros-gyalogos balesetekre is.
Nehéz ezt balesetnek hívni, hiszen a közlekedés normális rendszerén kívül eső dolgok miatt következett be. Ezért nem is kéne a közlekedés normális rendszerén belüli eszközökkel megpróbálni megelőzni a további ilyen eseteket.
Sem az utánfutós, sem a skodás nem ismeri el a felelősségét. A rendőrök álláspontja szerint álló jármű nem okoz balesetet. Egy oldalra kinyúló vaskeret viszont nem tűnik valami szabályos dolognak. Kinek lesz vajon igaza?