Újabb szörnyszülött roller, ezúttal a Segway-től
A Segway talán eddigi történetének legdurvább rollerjét mutatta be, ami akár 80 km/órás csúcssebességre is képes. A GT3 Pro a Segway legújabb és leggyorsabb modellje, amely augusztus 12-én kerül be a márka online áruházába, 2699 dollárért. Az elmebeteg kategóriába tartozó mikromobilitási eszközt két darab, egyenként 3500 wattos motor – ez összesen 7kW, ami majdnem 10 lóerő - hajtja, amiket 72 voltos akkumulátor lát el energiával.
Ha nem a fékevesztett gyorsulás a lényeg, akkor ideális körülmények között – 15-25 km/órás tempóval közlekedve – akár 138 km-es távot is meg lehet vele tenni egy töltéssel. Aki viszont tövig húzza a gázt, annak 55 kilométernyi száguldással kell beérnie.
Persze nem csak menni, néha megállni is szükséges, amit kétdugattyús hidraulikus tárcsafékek intéznek. Hogy biztonságos legyen a közlekedés, blokkolásgátló és kipörgésgátló is segíti a roller vezetőjét.
A szörnyeteg 11 colos, széles, öntömítő abroncsokon gurul. A vezetési élményt menetstabilizáló, 2,4 colos TFT képernyő, Bluetooth kapcsolat és navigáció fokozza.
Forrás: Segway
Pöttöm kis villanyizék a Hyundaitól
A Hyundai mókás, apró elektromos járművekkel jelentkezik. Az E3W és E4W ugyan még csak tanulmányok, de ha megvalósulnak, akkor ez a villany tuktuk és a mini négykerekű lesz a márka két legkisebb járműve.
Az év elején a Bharat Mobility Global Expo-n mutatkozott be az E3W-t és az E4W. A Hyundai a TVS Motor Company-val együttműködve alkotta meg az elektromos háromkerekűt, amit India szűk utcái, és a helyi klíma extra igényeihez igazítottak, ami monszunálló, emelhető karosszériát, és nagy, kátyúbíró kerekeket jelent. Míg a tuktuk valószínűleg csak Indiában lesz életképes, addig a négykerekű akár a nemzetközi piacokon is megjelenhet.
Moduláris felépítésének köszönhetően az alap járműből bármi összelegózható, a kisáruszállítótól a rendőrjárművön át a taxiig.
Forrás: Hyundai
Tényleg ennyire vízálló egy elektromos autó?
Nem mindennapi látványban volt részük azoknak, akik a Texasi áradás után ennél az aluljárónál katasztrófatursitáskodtak. Míg a legtöbb autós bölcsen nem hajtott be a 2,5 láb mélyen - 76 centiméter - elárasztott aluljáróba, addig volt egy bátor kamikaze, aki a kerülőút helyett inkább vállalta a kockáztatot. A videót elnézve nem vagyunk benne biztosak, hogy felmérte a feladat veszélyeit, de láthatóan nyert, mert az autó simán áthajtott a vizen.
Az elektromos autók elvannak levegő nélkül, nem kell attól félni, hogy a szívócsonkon át víz kerül a motorba és az tönkremegy, valamint a nemlétező kipufogó felöl sem kerülhet víz a rendszerbe. A siker ellenére azonban senki sem javasolja, hogy valaki tengeralattjáró-üzemmódba kacsoljon a villanyautójával, mert a nagyfeszültségű rendszer, az akkumulátor, a vezérlés is számos helyen megérezheti a vízalá merítést. Valószínűleg a videó hősének is lesz még később gondja amivel az autó megbosszulja a mosotoha bánásmódot.