3 méter magasan, egy lámpaoszlopon lógnak ezek a töltők
New York legújabb elektromosautó-töltői meglehetősen furcsa kialakításúak, mert 3 méter magasra telepítették őket, lámpaoszlopokra. A Voltpost nemrég mutatta be a Voltpost Airt, a következő generációs lámpaoszlopos elektromosjármű-töltőjét. A Voltpost Air a megemelt kialakításban és behúzható kábelrendszerben bízik, mint védelem az időjárás okozta károk és a vandalizmus ellen.
A nagyobb biztonság mellett az oszlopos kialakítás gyorsabban telepíthető, 70 százalékkal olcsóbb és megbízhatóbb is az úttest mellé telepített változatnál.
Emellett praktikus is, fa, illetve fém lámpaoszlopra egyaránt felszerelhető. Egy oszlopon akár két töltőt is el lehet helyezni, és legfeljebb 9,6 kW teljesítmény leadására képesek a töltőpontok.
Forrás: Voltpost
Powerbank autóknak
Már egy telefon teljes lemerülése is roppant bosszantó, de semmiség ahhoz, amikor egy villanyautó akksija merül nullára és válik mozdulatlanná. Ezen a problémán segít az eredetileg hegesztőgépeket gyártó Lincoln Electric hordozható, 50kW-os gyorstöltésre is alkalmas töltője.
A cég a hegesztőberendezések szakértője, így otthonosan mozog a nagyfeszültségű berendezések világában is. Most ezt a szakértelmet kamatoztatták, amikor teljesen új piacra törtek be egyik termékükkel.
A kompakt, mobil töltőegységgel az útközben lemerült autósokon lehet majd segíteni, hasonlóan, mint a benzines világban egy piros benzines kannával. De nem merül ki ebben a lehetséges felhasználási területek száma, hiszen autómentők éppúgy hasznát vehetik, mint elektromos munkagépeket is üzemeltető építkezések. Emellett vészhelyzetekben, katasztrófák idején is jól jöhet egy ilyen bivalyerős gyorstöltő.
Forrás Lincolnelectric
New York új, 24 km/h-s sebességkorlátozást vezet be
Az elektromos kerékpárokra és egyéb mikromobilitási eszközökre érvényes sebességkorlátozás a jövő hónapban lép hatályba, az autók sebességét ezúttal nem korlátozzák, az továbbra is 40 km/óra. A városi tisztviselők a közúti biztonság javulását várják az intézkedéstől. Persze nem mindenki van meggyőződve arról, hogy a szigorítástól biztonságosabbak lesznek az utak.
Az év elején jóváhagyott új korlátozás az elektromos kerékpárokra, robogókra és más, a városi kerékpárutakon közlekedő járművekre vonatkozik. A 24 km/h-nál gyorsabban közlekedők figyelmeztetést, illetve büntetést is kaphatnak, ha gyorshajtáson kapják őket. Az ötlet jó, de a sebességmérés technikája, rendszám hiányában az azonosítás, és a büntetés behajtásának módja még kérdéses.
Az NYPD jelezte, kezdetben inkább a tájékoztatásra, oktatásra fog összpontosítani, a büntetések kiszabása csak később kezdődik.