Bernd Mayländer, az F1 Safety Car pilótájának pro tippjei.
Tovább Tippek a Forma–1-es profitól: helyes reakció kritikus helyzetekben az őszi utakon
Bernd Mayländer, az F1 Safety Car pilótájának pro tippjei.
Tovább Tippek a Forma–1-es profitól: helyes reakció kritikus helyzetekben az őszi utakon
Néhány tipp, melyekkel könnyedén túlélhető az éjszakai hosszabb távú autózás.
Nagyon megnő a vezetés közben okozott hibák száma, ha "csak picit" is a képernyőt bámuljuk. Francia tanulmány.
„Az autótulajdonosok többsége számára a digitális funkciók megkönnyítik a vezetést, minden második válaszadó viszont zavarónak találja ezeket a rendszereket” – áll a németországi TÜV felmérésének összegzésében.
–
A járművezetők túlnyomórészt...
Tovább Nagy haszon a gyártóknak, nagy kockázat a közlekedőknek: a digitális cockpit
Olaszországban sok fiatal hal meg az utakon. Most egy szpottal próbálnak javítani a figyelemelterelésen, mely rangos díjat is nyert.
Tovább Amikor vezetsz, minden várhat – díjnyertes olasz közlekedésbiztonsági szpot
Az osztrák autópályakezelő kutatása rámutat, hogy nem a gyorshajtás a legfőbb mumus a sztrádabalesetek hátterében.
Tovább A figyelemelterelés a balesetek első számú oka az osztrák autópályákon
Elvileg nem terveznek sebességkorlátozást a német autópályákon. A kínai autók feljövőben, kivéve néhány, közlekedésbiztonságot érintő ponton. Angliában gondok vannak az okos-autópályákkal. Ausztráliában mobilfigyelő kamerákat tesztelnek. Súlyosan elhasalnának a vizsgán az olasz sofőrök.
A fáradtság/elalvás miatt bekövetkezett balesetek száma ijesztő. Mit tegyünk? Van a 2 másodperces szabály, de van egy másik - relatíve - egyszerű számítási módszer a követési távolság meghatározására. A brit kormány vizsgálódik, mert sok autós panaszkodik: egyre inkább vakítanak a fényszórók. Amszterdamban e-bringa-lassító cuccal kísérleteznek. A Tesla egyezségre jutott a halálos Autopilot-baleset ügyében.
Túl nehezek az elektromos autók ahhoz, hogy a szalagkorlát, mint utolsó esély megállítsa őket. A buszsávokat nem tiszteljük. Egyelőre nem mondhatjuk, hogy az e-roller veszélyesebb mint a bicikli. Nem lesznek fizetőkapuk Horvátországban.
Nagy projektbe kezdtünk, hogy az egyik jelentős, de leginkább sejtésen alapuló baleseti okra világítsunk rá. 10-15 percet kérünk tőled!
Már megint a kütyük - már EU-s szinten figyelik, hogy a mobilozás mellett az infotainment rendszerek problémásak-e. Hogy vezessünk jeges úton? Hogy nézik az ittas vezetőket Európa-szerte? Jár büntetés, ha télen nyári gumival megyünk/okozunk balesetet?
Tovább A figyelmetlen autósoktól az ittas vezetőkig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
A sok kütyüzés az autóban, gondolva itt az egyre nagyobb kijelzőkre, ellenünk fordulhatnak. Az asszisztensek pedig nem mentik meg az életünket. Németországban inkább a bevételre hajtanak a traffipaxokkal a közlekedésbiztonságra nevelés helyett? Meddig marad bennünk az alkohol? Tovább mint (az akár józanul is) gondolnánk.
Vannak látszatmegoldások a közlekedésbiztonságban, de próbálkoznak valós megoldásokkal is, például iskolák környékén. Franciaországban meg egyre inkább működnek a dedikált autómegosztós sávok.
Tovább Valós és kamu, azaz heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
A hivatalos hazai álláspont szerint a személysérüléssel, halálozással járó közúti balesetek okai egyértelműek. Az idei évben október 31-ig a tortadiagram legnagyobb szeletét a gyorshajtás teszi ki, utána jön az elsőbbség meg nem adása, kanyarodási hiba, követési távolság nem tartása, satöbbi. Ezek szerint a mobiltelefon-használat miatt nem is történnek balesetek?
Tovább Te mobilozol vezetés közben? És szerinted ez veszélyes dolog? Mondd el nekünk!
Tényleg a buszmegállókban elhelyezett jellegtelen hirdetések miatt nem fogok inni az autóban. Van ezekre jobb (külföldi) példák.
Tovább Szerintünk nem hatékony: biztonságos vezetésre buzdító hirdetések a megállókban
Figyelmetlen (vagy mobilozó?) autós ismét használhatatlanná tett egy energiaelnyelőt . M1-es autópálya, Tatabánya közelében.