Bontási terület, belépés csak elektromos gépekkel!
Bár valószínűleg egy épület bontásakor nem a dízelmotorok hangja a legzavaróbb, a Volvo mégis összehozta a világ első, teljes egészében elektromos gépekkel végzett épületbontását.

A Metzner Recycling bontási szakembereivel együttműködve a Volvo CE egy teljesen egészében elektromos-hajtású gépekből álló flottát állított össze, a területen lévő épületek precíz és a lehetőségekhez képest csendes, zöld bontására.

A bontási feladatok mellett az elektromos gépek körülbelül 12 800 tonna építési hulladék válogatásában és feldolgozásában is segédkeztek, amelynek 96 százalékát későbbi felhasználásra szánt nyersanyagként hasznosították újra. De ez még nem minden; a munkában résztvevő gépeket is elektromos teherautókkal szállították a helyszínre.
Forrás: Volvo CE
Amikor az olcsó sem kell senkinek
A Tesla leállítja a legolcsóbb Cybertruck gyártását, mert a kutya sem akarja ezeket megvenni. Igen, ilyen, amikor nem azért nem vesznek meg valamit, mert drága, hanem azért, mert olcsó. Túl olcsó. Ezért a Tesla néhány hónappal a piacra dobása után befejezte a Cybertruck legolcsóbb verziójának gyártását.
A Cybertruck amúgy is a Tesla egyik legnagyobb baklövése. A márka azt állította, hogy több mint 1 millió foglalása van a járműre és évente akár 250 ezer darabos gyártási kapacitással is számoltak. Sőt, Elon Musk úgy érezte, hogy ez akár évi 500 ezer darabra is felfuthat. Ezzel szemben a realitás nagyjából évi 20 ezer darab megy el a furcsa szerzetből. Ebben annak is szerepe lehetett, hogy az ígértnél drágább lett az autó és az autó tudása is elmaradt attól, amit a gyár belengetett.

Ennek a hibának a kiköszörülésére a Tesla idén áprilisában bemutatta az elektromos pickup egy megfizethetőbb, hátsókerék-hajtású változatát. Ez a terv azonban még rosszabbul sült el, mivel a Tesla lényegében megfosztotta a járművet a legértékesebb funkcióitól: az aktív légrugózástól, a motoros platóponyvától. Így a hátsókerekes Cybetruck alig öt hónapot élt.
Törpe villanyautó Honda emblémával
Lehet, hogy elsőre túl kicsinek tűnik, de a Honda új elektromos autója méretéhez képest komoly hatótávot és nagyobb belső teret kínál, mint amire számítanánk. A Honda nemrég mutatta be az N-ONE e-t, az első elektromos kei-car-ját, amelynek ára kb. 18 ezer dollártól indul.

Átalakulni látszik az elektromos autók piaca. A legtöbb gyártó ráébredt, hogy a bődületes teljesítményű és óriási akkumulátorokkal felszerelt drága villanyautók helyett ma már inkább a megfizethető elektromos autók iránt van kereslet.
Igaz, a néhány nappal ezelőtt piacra került modell csak a japán piacra készült, és a szintén belpiacos N-ONE retró megjelenésű modell alapjaira épül. Hajtásáról ugyanaz a 29,6 kWh-s akkumulátor gondoskodik, mint a Honda korábban bemutatott, hasonló méretű elektromos kisteherautóját, és a gyártó szerint az N-ONE e akár 295 km-t is képes megtenni egy töltéssel.

A Honda szerint a legnagyobb kihívás az volt, hogy elegendő helyet biztosítsanak az autó belsejében. Ehhez a megszokottnál vékonyabb akkumulátorcsomagot fejlesztettek ki, amely a padló alatt található.


