Vietnámban betilthatják a benzinmotoros motorkerékpárokat
Merész húzás, de úgy tűnik, jövőre Vietnámban betiltják a belsőégésű motorral ellátott motorkerékpárokat. Sőt, a tervek szerint később az autókat is. A motorosoknak jövő nyárig van idejük valami zöldebb alternatívát keresni.
Nagyon nem kell nekikeseredni, egyelőre csupán Hanoi fontosabb, nagy forgalmú belvárosi területeiről tiltják ki a zajos és sokszor büdös motorokat. Azonban ha a terv beválik, más városok - Ho Si Minh város, és Da Nang - is követheti Hanoi példáját.
A mostani intézkedés része Vietnam azon tervének, hogy 2045-re teljesen kivonja a benzinüzemű kétkerekűeket a forgalomból. Hogy ez mennyire merész húzás, azt leginkább az jelzi, hogy becslések szerint jelenleg 72 millió motor rója Vietnám útjait és ezek szerves részét képezik a mindennapi közlekedésnek. Egyelőre a tilalom csak a motorkerékpárokat érinti, de a tisztviselők megerősítették, hogy a későbbi szakaszokban a benzinüzemű autókra is kiterjed.
Az elektromos robogókban egyelőre a helyiek többsége nem hisz, főleg a magas ár, és a kis hatótáv jelent visszatartó erőt. Ezt ellensúlyozandó a kormányzat pénzügyi ösztönzőkkel és a töltőinfrastruktúra fejlesztésével próbálja az embereket az elektromos robogók felé terelni. No meg ilyen brutális intézkedésekkel.
Roller, ami letépi a fejed
Ha eddig is lehuligánoztad a városban száguldozó rollereseket, akkor más most kezdj el szavakat keresni, mert itt a roller, aminek jobb a kilogramm/lóerő aránya, mint a Bugatti Veyronnak. És igen, jól sejted, nagyjából úgy is megy a saját kategóriájában.
A Bo Turbo névre hallgató rollerrel belekóstolhatsz a 160 km/óra feletti világba. Már, ha vannak ilyen igényeid, egy bútorgörgő méretű kerekeken guruló izén állva, dacolva az ellenszéllel.
A rollergyártó cég az átlagos utcai rollerével megegyező alapokra építette ezt a szörnyet, amelyet kissé átalakítottak. 24 kW-os kétmotoros hajtásláncot, 1800 Wh-s akkumulátort és rafinált vezérlést, kipörgésgátlót is kapott a járgány. Fékjei sem átlagosak, elöl hátul léghűtéses, négydugattyús tárcsafékek lassítják a Bo Turbo-t, de regeneratív fékezésre is képes.
Ami még félelmetesebb, hogy a rollerből nem csupán egy darab készül, hanem korlátozott számban földi halandók is megvásárolhatják. A Turbo első példánya valamikor 2026-ban kerülhet egy madridi gyűjtőhöz. 29 500 dollárt kell összeszedni, ha te akarsz lenni a legfürgébb rolleres futár a Naprendszerben.
Forrás: bo.world
Ennél zöldebb már nem is lehet egy autó
A Hyundai bemutatta az Ioniq 9 spéci változatát, amely nem csak hogy nem károsítja a környezetet, hanem a nyomában fák, bokrok nőnek, virágok bomlanak. Nem, ez nem túlzás, az átalakított elektromos jármű az általa szállított drónnal olyan növénymagokkal és termőfölddel töltött agyaggolyókat szórat le, amiből, ha azok megfelelő talajra hullanak, új növények sarjadnak.
A hivatalosan Seed Ball Drone Station névre hallgató jármű hátuljában komplett irányítóközpont található, ahol operátorok dolgozhatnak. A Hyundai szerint a járműhöz tartozó drónokkal a tűzvész által elpusztított, mással nehezen megközelíthető erdőségek hamarabb újraéledhetnek.
A Seed Ball Drone Station a Hyundai Ioniq Forest nevű kezdeményezésének része, amely 13 országban működik, és célja, hogy aktívan segítse a világ erdeinek feltámasztását.