Parkolóból napelempark
Nem kell pánikba esni, megmaradnak a parkolóhelyek is, csak mellette új funkciót is kapnak: elektromos áramot kell termelniük. Legalábbis Dél-Koreában.
Novembertől Dél-Koreában a 80 férőhelynél nagyobb parkolóhelyeken kötelező lesz napelemes előtetőket és gépkocsibeállókat telepíteni. A dél-koreai kereskedelmi, ipari és energiaügyi minisztérium rendelete szerint az ázsiai országban minden 80 járműnél több férőhelyes állami és magántulajdonban lévő parkolóhely köteles lesz napelemeket telepíteni. Az előírás a már meglévő parkolókra is vonatkozik, így azokat is el kell látni napelemekkel.
fotó: wikipedia.org
A munkahelyteremtés és a helyi elektromos hálózat megújuló energiával történő ellátása mellett a napelemes előtetőknek egyéb gyakorlati haszna is van. A napelemekkel fedett előtetők megvédik a járműveket a heves esőzésektől, a hótól, jégtől és a perzselő nyári naptól is. Hűvösen tartják az autók belsejét, meghosszabbítják a műanyagok és a kárpitok élettartamát, sőt, a járművek fogyasztását is csökkentik illetve a hatótávjukat növelik, hiszen induláskor nem kell intenzív, energiaigényes klímahasználattal kezdeni az utat. Emellett az elektromos járművek helyi töltésére is fel lehet használni a megtermelt áramot.
Már az önvezető autók is szabálytalankodnak
A Waymo önvezető taxikat üzemeltető cég a múlt hónapban komoly bajba került, miután Atlantában az egyik autójáról videófelvétel készült, miközben szabálytalanul elhalad egy megálló iskolabusz mellett, amelyről éppen gyerekek szálltak le. Az eset után a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) vizsgálatot indított.
Az álló iskolabusz melletti elhajtást szigorúan büntetik, akár 1000 dolláros bírsággal és börtönbüntetéssel is számolhat, aki ilyet tesz. Az esettel kapcsolatban felmerült, hogy a pénzbírság, jogisítányelvétel ezekben az esetekben – amikor önvezető autó szabálytalankodik – nem biztos, hogy elegendőek.
Mivel ezeknek az autóknak nincs jogosítványuk, börtönbe se nagyon érdemes őket küldeni, át kell gondolni az ehhez hasonló esetek szankcionálását. Sokan úgy vélik, a gyártóknak szigorúbb következményekkel kellene szembenézniük, ha járműveik megszegik a törvényt.
Forrás: STNOnline
Villanydarut a belvárosba!
Bern történelmi óvárosában állt munkába a Liebherr elektromos daruskocsija. Az MK 120-5.1E típusjelű monstrum csendes, tiszta és bivalyerős.
Az első Liebherr MK 120-5.1E elektromos daru rögtön a mélyvízben kezdett, Bern óvárosának keskeny, történelmi utcáiba kellett bemanővereznie magát. A szűk utcák még autóval is nehezen járhatók, nemhogy egy öttengelyes monstrummal. Az összkerék-kormányzású darunak ezért tolatva kellett bepréselnie magát a munkaterületre, ahol a helyben lakók, illetve a turisták életét sem zavarja a szükségesnél jobban. Munka közben csendes, tiszta, mégis hatékony.
A fedélzeti áramellátás mellett a mobil daru a helyszíni elektromos hálózathoz is csatlakoztatható, ahol van ilyen, vagy bármilyen mobil áramforráshoz, amely képes állandó 63 amperes kimenetet biztosítani az emelési munkákhoz. Bernben is egy mobil eszközt, a Liebherr Liduro Power Port LPO 100-at vetették be a munkagép táplálására. Ez az eszköz egy töltéssel két teljes napon képes ellátni energiával a mobil darut.
Az MK120-5.1E elektromos mobildaru 8000 kg emelőkapacitású, és a minden motorja elektromos. A munkagép 98 kWh-s fedélzeti akkumulátorral vagy akár hagyományos belsőégésű motorral, 544 lóerős Liebherr dízelgenerátorral is rendelhető.
Forrás: Liebherr






