Elvileg nem terveznek sebességkorlátozást a német autópályákon. A kínai autók feljövőben, kivéve néhány, közlekedésbiztonságot érintő ponton. Angliában gondok vannak az okos-autópályákkal. Ausztráliában mobilfigyelő kamerákat tesztelnek. Súlyosan elhasalnának a vizsgán az olasz sofőrök.
BLOG
A KTI szerint eléggé haszontalanok az EU által kötelezővé tett feketedobozok. A tuningolt elektromos bringák életveszélyesek lehetnek. Melyek a világ legsétálhatóbb városai?
A fáradtság/elalvás miatt bekövetkezett balesetek száma ijesztő. Mit tegyünk? Van a 2 másodperces szabály, de van egy másik - relatíve - egyszerű számítási módszer a követési távolság meghatározására. A brit kormány vizsgálódik, mert sok autós panaszkodik: egyre inkább vakítanak a fényszórók. Amszterdamban e-bringa-lassító cuccal kísérleteznek. A Tesla egyezségre jutott a halálos Autopilot-baleset ügyében.
Egyre több az e-bringás baleset. A kutyákat - nincs mese - ketrecben/ládában kell szállítani! Felmérés arról, hogyan parkolunk, azaz mitől stresszelünk leginkább. Az osztrák városok szabadabban 30-azhatnak.
Tovább Az e-bringás balesetektől a kutyákkal utazásig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Elkobozták az első autót Ausztriában egy külföldi gyorshajtótól. Hány lóerős legyen az autóm? - az ADAC segít. Újítás a berlini gyalogos közlekedési lámpákban. Veszélyesek a teherbiciklik gyerekeknek. A szülők nyomon követhetik autót vezető gyerekeiket. 1,2 milliós bírság a budapesti ámokfutónak. 103 éves nénit "fogtak" az olasz carabinierik.
Több balesetet okoznak a kezdő villanyautósok. Legyenek négyszínűek a közlekedési lámpák az "önállósodó" autók miatt? Hogyan kezdhetik biztonságosan az új szezont a motorosok? Nagyobb követési távolság betartását kérik az összes osztrák autópályára kivetített üzenetben.
Nem minden EU-s ország halad jó tempóban a cél felé, hogy 2030-ig felére csökkentsük a halálos balesetek számát. Továbbra is megússzák a törvénysértést a külföldi sofőrök? Több szempontból fontos a tavaszi autómosás. Egy amerikai hídról lelógó kamion sofőrjének látványos mentése. Kvízkérdések az unalmas ausztrál autópályákon - állítólag működik.
Ausztriában szigorítottak - akár az autót is bukhatjuk. Magyarországon azt mondják, jobb a közlekedésbiztonság, mint látszik. Németországban jobban odafigyelnének. Újított a Waze, és az osztrák autópálya-kezelő is. Teherbringákat hívnak vissza.
Tovább Az autó elkobzásától a Waze újításáig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Sok úton dolgozó sérül meg a figyelmetlen autósok miatt. Számos baleset oka volt tavaly a kis követési távolság - de hogy kell jó követési távolságot tartani? Mire figyeljenek az idős sofőrök a szakértők szerint? ADA nyáriabroncs-teszt. "Repülő" híd Ausztriában, mellyel sokat spórolnak.
30-as zónák pro és kontra. Elvakít a nap? Az ügyészséget nem érdekli. Gyorshajtás, vakmerőség, kerékpárosok: a legnagyobb problémák Ausztriában. Münchenben nem csak a büntetés erejében hisznek. Veszélyesek a megcsavarodott gyerekülés hevederek? A nagy amcsi e-pickupok átszakítják a szalagkorlátot (videó).
Tovább A vasúti balesetektől a 30-as zónákig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Hol van a legtöbb közlekedési baleset a világon? Hogy teljesítenek a budai traffipaxok? Melyek Magyarország legveszélyesebb útjai? EU-s szintre vinnék a jogsik még szigorúbb bevonását. Csökkentik a tempót néhány városi autópályán Franciaországban. Több a dugó a német Autobahnokon. És miért nincsenek hamutartók az új autókban?
Túl nehezek az elektromos autók ahhoz, hogy a szalagkorlát, mint utolsó esély megállítsa őket. A buszsávokat nem tiszteljük. Egyelőre nem mondhatjuk, hogy az e-roller veszélyesebb mint a bicikli. Nem lesznek fizetőkapuk Horvátországban.
Megint több a baleset a vasúti átjárókban, leginkább figyelmetlenség miatt. Csehországban idén már lehet, hogy lesznek 150-es autópálya-szakaszok. Egyre szélesebbek az autók. Jók lettek a tavalyi töréstesztek. Mit jelentenek a furcsa pöttyök a német utakon? Hogyan tanuljunk a hibáinkból?
Drágák a közlekedési balesetek, melyek visszaszorítására különböző törekvések vannak - szerencsére a kényszeres sebességkorlátozáson túl is. A német autósok szerint nem jó ötlet a cserbenhagyásos balesetek büntetésének csökkentése.
Tovább A cserbenhagyástól a nulla halálos balesetig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Már megint a kütyük - már EU-s szinten figyelik, hogy a mobilozás mellett az infotainment rendszerek problémásak-e. Hogy vezessünk jeges úton? Hogy nézik az ittas vezetőket Európa-szerte? Jár büntetés, ha télen nyári gumival megyünk/okozunk balesetet?
Tovább A figyelmetlen autósoktól az ittas vezetőkig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Pszichológusok szerint van 4 fő ok a gyorshajtásra. A németországi kerékpárokra lehetséges, hogy engedélyezik az indexet. Mit tegyünk csúszós úton. Miért ne (azaz tényleg NEEEE) üljünk betegen a volán mögé?
A sok kütyüzés az autóban, gondolva itt az egyre nagyobb kijelzőkre, ellenünk fordulhatnak. Az asszisztensek pedig nem mentik meg az életünket. Németországban inkább a bevételre hajtanak a traffipaxokkal a közlekedésbiztonságra nevelés helyett? Meddig marad bennünk az alkohol? Tovább mint (az akár józanul is) gondolnánk.
A kis gyorshajtásokat nem büntetik pontokkal januártól Franciaországban. A tinédzsereket nem érdemes sokkolni - valószínűleg nem lesznek ettől biztonságosabb sofőrök. Nagy-Britanniában két év múlva már önvezető autók száguldhatnak az autópályákon. Mit tegyünk, ha párás a nyomorult ablak az autóban?
Egyelőre nem az elvártnak megfelelően csökken a halálos közúti balesetek száma Németországban. Mi a probléma? A közúti agresszió elkövetőit tárja fel egy jelentés nem, kor és autótípus szerint. A Stille Nacht érdekében: hogyan vigyük haza ügyesen-okosan a karácsonyfát?
A híres-hírhedt Autopilot miatt visszahívják csaknem az összes amerikai Teslát. Mi? Miért? Mi lesz? A másik, hogy szakértők aggódnak a Cybertruck miatt közlekedésbiztonságilag. Musk: biztonságos. Szakértők: mások meghalhatnak.
Tovább A Tesla jogos (?) ekézései – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
A várandós autóvezetőknek szánt hevederek többet ártanak. Mint ahogy a vastag télikabátban vezetés is veszélyes. A brit nők jobban félnek a kerékpáron. Európai gumiszabályok országonként.
Hidrogén-hajtású buszokkal utazhatunk a hó közepétől, jönnek az elektromos töltőpontok az OMV kútjaira is, és elképesztő lítium-mezőről is lesz szó a 49. heti zöld közlekedési összefoglalóban
Mi a 13+1 fő baleseti ok? Fontos rögzíteni a cuccokat az autóban, hogy ne tetézzük a bajt. Közlekedésbiztonsági filmek gyerekeknek. Az utasok 7 fő bűne
Tovább A legfőbb baleseti okoktól az utasok hét fő bűnéig - heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Az EU-ban nőtt a halálos balesetek száma tavaly. Az ittas vezetés még mindig nagy probléma. A nagy orrú autók veszélyesebbek a gyalogosokra. Kiderült, melyek a legbiztonságosabb használt autók Ausztráliában - de a lista számunkra is beszédes.
- Újabb bejegyzések
- Korábbi bejegyzések