A belvárosi szerelők álma
Az elektromos triciklik nem túl népes piacára új versenyző érkezett. A Puckipuppy legújabb modellje, a Rottweiler roppant menőn néz ki, ha eltekintünk attól, hogy háromkerekű bringát leginkább óvodás korban szokás használni.
Pedig a Rottweiler egyáltalán nem játék. 960 wattos csúcsteljesítményű motor hajtja, amivel a 25 km/órás megengedett legnagyobb sebesség könnyen elérhető. Ez nem túl sok, de nem feledjük, háromkerekű járgányról beszélünk, aminek nem erőssége a gyors kanyarodás.
Van gázkarja, de akár a pedálba épített nyomatékszenzorra is rá lehet bízni a rásegítés erejét. 48 V-os 15 Ah-s, 720 Wh kapacitású akkumulátor látja el energiával, és állítólag egyetlen töltéssel akár 88 km-t is lehet vele kerekezni. A hatótáv nagyban függ a cipelt súlytól is, ugyanis akár 226 kilogrammnyi teherrel is elkarcolgat a tehertricikli.
A teherbírás mellett a biztonság is fontos volt a tervezésnél, ezért integrált hátsó irányjelzők, hidraulikus tárcsafék, rögzítőfék is található rajta. Ritka de hasznos extra, hogy tolatni is lehet vele. Emellett dupla fényszóró, párnázott ülés és strapabíró, 20x4 hüvelykes abroncsok teszik még élvezetesebbé a bringás teherszállítást.
Forrás: Puckipuppy
Kínai porszívógyártó cég alázná a Bugatti-t
Valószínűleg valami nagyon félrement azon a céges meetingen, ahol az eddig robotporszívókat gyártó kínai vállalat úgy döntött, hogy inkább elektromos autók gyártásába fog. Sőt, rögtön a luxuskategóriát célozzák meg, és egyenesen a Bugattit találták meg maguknak konkurensnek.
A Dreame Technology-t 2017-ben alapították azzal a céllal, hogy – weboldaluk szerint – „forradalmasítsa a globális fogyasztók mindennapjait”. A Dreame jelenleg számos olyan elektronikai terméket kínál, amelyek pontosan ezt teszik: robotporszívókat, robot medencetisztítókat és kevésbé robot hajszárítókat.
Európai szemmel nézve kacagtató ez a magabiztosság, de mivel Kínában bármi megtörténhet – gondoljunk csak arra, amikor a Xiaomi 2021-ben hasonló tervet vett a fejébe. Négy évvel később a Xiaomi Automobile két akkumulátoros elektromos járműve Kína legkeresettebbjei közé tartozik, modelljeik rekordokat döntögetnek -, közel nem biztos, hogy kudarccal végződik a vállalkozás.
A tervek szerint az ultra-luxus modell – amivel sebességi rekordot is kívánnak dönteni - , valamikor 2027-ben érkezhet, és a Bugatti Veyron-t akarják vele lenyomni.
Forrás: Dreametech
8 nap alatt a Föld körül villanyautóval
Az olaszországi Nardo tesztpályán félelmetes teljesítményt nyújtott a Mercedes-Benz elektromos koncepciójárműve, a következő generációs AMG GT előfutáraként bemutatott GT XX tanulmány.
Nem egészen 8 nap alatt tettek 40075 kilométert – ez a Föld kerületével megegyező távolság – két, a pálya ellentétes oldalain száguldó elektromos autóba. 17 profi autóversenyző kellett a rekordhoz, ami 2-7 kört jelentett egyhuzamban, majd jött a töltés.
Azért kellett ilyen gyakran kiállni, mert 300 km/órás tempónál már az 1360 lóerős, három villanymotoros elektromos autó is sokat fogyaszt. A töltések alig tartottak néhány percig, köszönhetően a közel 1000 kW-os töltési teljesítménynek.
A Mercedes alig három hónap alatt építette ki a teljes töltőinfrastruktúrát a pálya mellett, ami 3, brutális teljesítményű, hűtött kábelekkel működő, de hagyományos, szabványos csatlakozón keresztül adta le az irgalmatlan teljesítményt.
Kétóránként váltották egymást a pilóták, akik a két autóval több tucatnyi rekordot is megdöntöttek.