Nem minden EU-s ország halad jó tempóban a cél felé, hogy 2030-ig felére csökkentsük a halálos balesetek számát. Továbbra is megússzák a törvénysértést a külföldi sofőrök? Több szempontból fontos a tavaszi autómosás. Egy amerikai hídról lelógó kamion sofőrjének látványos mentése. Kvízkérdések az unalmas ausztrál autópályákon - állítólag működik.
BLOG
Ausztriában szigorítottak - akár az autót is bukhatjuk. Magyarországon azt mondják, jobb a közlekedésbiztonság, mint látszik. Németországban jobban odafigyelnének. Újított a Waze, és az osztrák autópálya-kezelő is. Teherbringákat hívnak vissza.
Tovább Az autó elkobzásától a Waze újításáig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
De most tényleg: mégis, mit lehet kitalálni az ellen, hogy valaki egy ennyire tiszta, egyértelmű, messziről átlátható helyzetben így reagáljon a forgalomban?
Tovább Amikor elgondolkodunk, hogy van-e értelme balesetmegelőzéssel foglalkozni egyáltalán
Hol van a legtöbb közlekedési baleset a világon? Hogy teljesítenek a budai traffipaxok? Melyek Magyarország legveszélyesebb útjai? EU-s szintre vinnék a jogsik még szigorúbb bevonását. Csökkentik a tempót néhány városi autópályán Franciaországban. Több a dugó a német Autobahnokon. És miért nincsenek hamutartók az új autókban?
Nagy projektbe kezdtünk, hogy az egyik jelentős, de leginkább sejtésen alapuló baleseti okra világítsunk rá. 10-15 percet kérünk tőled!
Drágák a közlekedési balesetek, melyek visszaszorítására különböző törekvések vannak - szerencsére a kényszeres sebességkorlátozáson túl is. A német autósok szerint nem jó ötlet a cserbenhagyásos balesetek büntetésének csökkentése.
Tovább A cserbenhagyástól a nulla halálos balesetig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Pszichológusok szerint van 4 fő ok a gyorshajtásra. A németországi kerékpárokra lehetséges, hogy engedélyezik az indexet. Mit tegyünk csúszós úton. Miért ne (azaz tényleg NEEEE) üljünk betegen a volán mögé?
Egyelőre nem az elvártnak megfelelően csökken a halálos közúti balesetek száma Németországban. Mi a probléma? A közúti agresszió elkövetőit tárja fel egy jelentés nem, kor és autótípus szerint. A Stille Nacht érdekében: hogyan vigyük haza ügyesen-okosan a karácsonyfát?
Mi a 13+1 fő baleseti ok? Fontos rögzíteni a cuccokat az autóban, hogy ne tetézzük a bajt. Közlekedésbiztonsági filmek gyerekeknek. Az utasok 7 fő bűne
Tovább A legfőbb baleseti okoktól az utasok hét fő bűnéig - heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Olvasói videót kaptunk, amelyen egy autó látható, ahogy Kecskemét határában félig leszakadt hátsó lökhárítóval közlekedik. Mi ilyenkor a teendő? Íme a válasz!
Tovább Félig leszakadt a lökhárító menet közben: elkerülhető lett volna?
A britek - úgy tűnik - az amerikaihoz képest más utat követnek az autonóm autókkal okozott balesetek jogi megítélésében. Az olasz rendőrség rákapcsolt, többet vannak az utakon, melynek meg is lett az eredménye. És a számunkra a közúti jelzésekben példás Franciaországban is akad zűrzavar. Aztán meg mégse. Csak picit.
A hálózatba kapcsolt járművek hamarosan már nem csak a sofőrrel, de egymással és az okos úthálózattal is képesek lesznek kommunikálni. Az MI és más feltörekvő technológiák támogatásával gyors ütemben fejlődnek a vezetéstámogatásra, a jobb járműteljesítményre, a forgalomfigyelésre és az energiahatékonyságra vonatkozó fejlettebb szolgáltatások. Elemzői előrejelzések szerint egyetlen önvezető autó egyetlen óra alatt 4000 gigabyte adatot generál.
Tovább Egy óra alatt 4000 gigabájt adatot termel egy önvezető autó
Razziát tartottak a rendőrök Balatonbogláron, azt is megmutatták, hogy miért.
Tovább Komoly ütközések videóival mutatja a rendőrség, hogy a STOP-tábla is kevés
Az ember csak nézi ezeket az egyre szaporodó videókat és nem hisz a szemének. Miért, miért, miért hajtanak fel autósok a sztráda rossz oldalára? Nem látnak? Hülyék? Be vannak lőve? Meg akarnak halni? Nem bírtuk ki, hogy ne kapjunk választ erre a kérdésre és elkezdtünk telefonálgatni.
Tovább Miért hajtanak fel időnként néhányan a forgalommal szembe az autópályán?