Most már szabályozás is lesz (valószínűleg) az USA-ban, hogy a batár SUV-ok és pick-upok okozta gyalogosbalesetek kockázatát enyhítsék. Túl magasan van a motorháztető – ez a legnagyobb baj.
BLOG
Nagyon megnő a vezetés közben okozott hibák száma, ha "csak picit" is a képernyőt bámuljuk. Francia tanulmány.
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, milyen fontos ezek használata. Most számok is vannak hozzá. Magyarország nem áll jól.
„Az autótulajdonosok többsége számára a digitális funkciók megkönnyítik a vezetést, minden második válaszadó viszont zavarónak találja ezeket a rendszereket” – áll a németországi TÜV felmérésének összegzésében.
–
A járművezetők túlnyomórészt...
Tovább Nagy haszon a gyártóknak, nagy kockázat a közlekedőknek: a digitális cockpit
A legfontosabb a mentőfolyosó kialakítása lenne, ami nincs még meg a magyar autóvezetők fejében. De a többi német tipp is jól jön itthon is.
Tovább Mi tilos és megengedett a forgalmi dugókban autópályán – az ADAC tippjei
Egy olasz kutatás cáfolja, hogy a 30-as zónák csökkentik a forgalmat és a környezeti terhelést.
26 új traffipaxot élesítenek a következő hetekben Budapesten. Ezek összesen 46 sávot figyelnek majd.
Az osztrák autópályakezelő kutatása rámutat, hogy nem a gyorshajtás a legfőbb mumus a sztrádabalesetek hátterében.
Tovább A figyelemelterelés a balesetek első számú oka az osztrák autópályákon
Naponta két autó-fa baleset történik Ausztriában, sok a halálos kimenetelű. Az okokat vizsgálták.
Az úgynevezett 2-es szabály segíthet elkerülni a vasúti átjárós baleseteket. Ez most megint fontos, mert ismét nőtt a számuk!
Tovább Megint nő a vasúti átjárós balesetek száma. Segíthet a 2-es szabály
Több száz városban már nincs halálos közlekedési baleset. Németországban egyre több az utcai illegális autóverseny. Olaszországban gyalogossegédeket képeznek - jobb mint a börtön... Egy kínai sofőr életeket mentett egy katasztrófában. Olaszoknál más a körforgalmak szabálya. Nagy-Britanniában közúti szemvizsgálatot (is) végeznek.
A KTI szerint eléggé haszontalanok az EU által kötelezővé tett feketedobozok. A tuningolt elektromos bringák életveszélyesek lehetnek. Melyek a világ legsétálhatóbb városai?
A fáradtság/elalvás miatt bekövetkezett balesetek száma ijesztő. Mit tegyünk? Van a 2 másodperces szabály, de van egy másik - relatíve - egyszerű számítási módszer a követési távolság meghatározására. A brit kormány vizsgálódik, mert sok autós panaszkodik: egyre inkább vakítanak a fényszórók. Amszterdamban e-bringa-lassító cuccal kísérleteznek. A Tesla egyezségre jutott a halálos Autopilot-baleset ügyében.
Nem minden EU-s ország halad jó tempóban a cél felé, hogy 2030-ig felére csökkentsük a halálos balesetek számát. Továbbra is megússzák a törvénysértést a külföldi sofőrök? Több szempontból fontos a tavaszi autómosás. Egy amerikai hídról lelógó kamion sofőrjének látványos mentése. Kvízkérdések az unalmas ausztrál autópályákon - állítólag működik.
Ausztriában szigorítottak - akár az autót is bukhatjuk. Magyarországon azt mondják, jobb a közlekedésbiztonság, mint látszik. Németországban jobban odafigyelnének. Újított a Waze, és az osztrák autópálya-kezelő is. Teherbringákat hívnak vissza.
Tovább Az autó elkobzásától a Waze újításáig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
De most tényleg: mégis, mit lehet kitalálni az ellen, hogy valaki egy ennyire tiszta, egyértelmű, messziről átlátható helyzetben így reagáljon a forgalomban?
Tovább Amikor elgondolkodunk, hogy van-e értelme balesetmegelőzéssel foglalkozni egyáltalán
Hol van a legtöbb közlekedési baleset a világon? Hogy teljesítenek a budai traffipaxok? Melyek Magyarország legveszélyesebb útjai? EU-s szintre vinnék a jogsik még szigorúbb bevonását. Csökkentik a tempót néhány városi autópályán Franciaországban. Több a dugó a német Autobahnokon. És miért nincsenek hamutartók az új autókban?
Nagy projektbe kezdtünk, hogy az egyik jelentős, de leginkább sejtésen alapuló baleseti okra világítsunk rá. 10-15 percet kérünk tőled!
Drágák a közlekedési balesetek, melyek visszaszorítására különböző törekvések vannak - szerencsére a kényszeres sebességkorlátozáson túl is. A német autósok szerint nem jó ötlet a cserbenhagyásos balesetek büntetésének csökkentése.
Tovább A cserbenhagyástól a nulla halálos balesetig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Pszichológusok szerint van 4 fő ok a gyorshajtásra. A németországi kerékpárokra lehetséges, hogy engedélyezik az indexet. Mit tegyünk csúszós úton. Miért ne (azaz tényleg NEEEE) üljünk betegen a volán mögé?
Egyelőre nem az elvártnak megfelelően csökken a halálos közúti balesetek száma Németországban. Mi a probléma? A közúti agresszió elkövetőit tárja fel egy jelentés nem, kor és autótípus szerint. A Stille Nacht érdekében: hogyan vigyük haza ügyesen-okosan a karácsonyfát?
Mi a 13+1 fő baleseti ok? Fontos rögzíteni a cuccokat az autóban, hogy ne tetézzük a bajt. Közlekedésbiztonsági filmek gyerekeknek. Az utasok 7 fő bűne
Tovább A legfőbb baleseti okoktól az utasok hét fő bűnéig - heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Olvasói videót kaptunk, amelyen egy autó látható, ahogy Kecskemét határában félig leszakadt hátsó lökhárítóval közlekedik. Mi ilyenkor a teendő? Íme a válasz!
Tovább Félig leszakadt a lökhárító menet közben: elkerülhető lett volna?
A britek - úgy tűnik - az amerikaihoz képest más utat követnek az autonóm autókkal okozott balesetek jogi megítélésében. Az olasz rendőrség rákapcsolt, többet vannak az utakon, melynek meg is lett az eredménye. És a számunkra a közúti jelzésekben példás Franciaországban is akad zűrzavar. Aztán meg mégse. Csak picit.
- Újabb bejegyzések
- Korábbi bejegyzések