Nincs GPS jel az úton? Teherautók ne menjenek erre navival? Vagy mi ez?
BLOG
A németországi autósok mindössze 55 százaléka gondolja úgy, hogy a gumiabroncsok cseréjére vonatkozó ökölszabálynak van értelme.
Tovább A német autósok jelentős része szerint felesleges az októberi abroncscsere
Túl az ilyentájt megszokott (ettől még fontos!) figyelemfelhívásokon Németországban indult egy okos új kezdeményezés az iskolakezdés időszakának közlekedésbiztonságával kapcsolatban.
Tovább Biztonságosan az iskolába, mások tapasztalatait is felhasználva az út tervezéséhez
A legfontosabb a mentőfolyosó kialakítása lenne, ami nincs még meg a magyar autóvezetők fejében. De a többi német tipp is jól jön itthon is.
Tovább Mi tilos és megengedett a forgalmi dugókban autópályán – az ADAC tippjei
A jövőben a németországi önkormányzatok könnyebben tudnak majd kerékpárutakat és buszsávokat kialakítani. Az átfogó 30 km/h sebességkorlátozás továbbra sem lesz egyszerű. Elfogadták a német közlekedési törvény módosítását.
Németországban is tudnak "érdekesen" sebességet korlátozni. Mi az ISA, ami nyártól kötelező az új autókban? Üresben lejtőn spórolós? És biztonságos? Iskolai utcai projekt gyerekek kezdeményezésére.
Több száz városban már nincs halálos közlekedési baleset. Németországban egyre több az utcai illegális autóverseny. Olaszországban gyalogossegédeket képeznek - jobb mint a börtön... Egy kínai sofőr életeket mentett egy katasztrófában. Olaszoknál más a körforgalmak szabálya. Nagy-Britanniában közúti szemvizsgálatot (is) végeznek.
Több európai nagyváros vezetője azért kampányol, hogy ők dönthessenek a 30-as korlátozásokról. USA-ban bevezettetnek egy kötelező kelléket, mely emberi életeket menthet. Egyszer eljön a pillanat az élet előrehaladtával, amikor le kell tenni slusszkulcsot - nem könnyű.
Ausztriában szigorítottak - akár az autót is bukhatjuk. Magyarországon azt mondják, jobb a közlekedésbiztonság, mint látszik. Németországban jobban odafigyelnének. Újított a Waze, és az osztrák autópálya-kezelő is. Teherbringákat hívnak vissza.
Tovább Az autó elkobzásától a Waze újításáig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Sok úton dolgozó sérül meg a figyelmetlen autósok miatt. Számos baleset oka volt tavaly a kis követési távolság - de hogy kell jó követési távolságot tartani? Mire figyeljenek az idős sofőrök a szakértők szerint? ADA nyáriabroncs-teszt. "Repülő" híd Ausztriában, mellyel sokat spórolnak.
30-as zónák pro és kontra. Elvakít a nap? Az ügyészséget nem érdekli. Gyorshajtás, vakmerőség, kerékpárosok: a legnagyobb problémák Ausztriában. Münchenben nem csak a büntetés erejében hisznek. Veszélyesek a megcsavarodott gyerekülés hevederek? A nagy amcsi e-pickupok átszakítják a szalagkorlátot (videó).
Tovább A vasúti balesetektől a 30-as zónákig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Hol van a legtöbb közlekedési baleset a világon? Hogy teljesítenek a budai traffipaxok? Melyek Magyarország legveszélyesebb útjai? EU-s szintre vinnék a jogsik még szigorúbb bevonását. Csökkentik a tempót néhány városi autópályán Franciaországban. Több a dugó a német Autobahnokon. És miért nincsenek hamutartók az új autókban?
Drágák a közlekedési balesetek, melyek visszaszorítására különböző törekvések vannak - szerencsére a kényszeres sebességkorlátozáson túl is. A német autósok szerint nem jó ötlet a cserbenhagyásos balesetek büntetésének csökkentése.
Tovább A cserbenhagyástól a nulla halálos balesetig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Pszichológusok szerint van 4 fő ok a gyorshajtásra. A németországi kerékpárokra lehetséges, hogy engedélyezik az indexet. Mit tegyünk csúszós úton. Miért ne (azaz tényleg NEEEE) üljünk betegen a volán mögé?
A sok kütyüzés az autóban, gondolva itt az egyre nagyobb kijelzőkre, ellenünk fordulhatnak. Az asszisztensek pedig nem mentik meg az életünket. Németországban inkább a bevételre hajtanak a traffipaxokkal a közlekedésbiztonságra nevelés helyett? Meddig marad bennünk az alkohol? Tovább mint (az akár józanul is) gondolnánk.
A kis gyorshajtásokat nem büntetik pontokkal januártól Franciaországban. A tinédzsereket nem érdemes sokkolni - valószínűleg nem lesznek ettől biztonságosabb sofőrök. Nagy-Britanniában két év múlva már önvezető autók száguldhatnak az autópályákon. Mit tegyünk, ha párás a nyomorult ablak az autóban?
Egyelőre nem az elvártnak megfelelően csökken a halálos közúti balesetek száma Németországban. Mi a probléma? A közúti agresszió elkövetőit tárja fel egy jelentés nem, kor és autótípus szerint. A Stille Nacht érdekében: hogyan vigyük haza ügyesen-okosan a karácsonyfát?
A várandós autóvezetőknek szánt hevederek többet ártanak. Mint ahogy a vastag télikabátban vezetés is veszélyes. A brit nők jobban félnek a kerékpáron. Európai gumiszabályok országonként.
Mi a 13+1 fő baleseti ok? Fontos rögzíteni a cuccokat az autóban, hogy ne tetézzük a bajt. Közlekedésbiztonsági filmek gyerekeknek. Az utasok 7 fő bűne
Tovább A legfőbb baleseti okoktól az utasok hét fő bűnéig - heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Az EU-ban nőtt a halálos balesetek száma tavaly. Az ittas vezetés még mindig nagy probléma. A nagy orrú autók veszélyesebbek a gyalogosokra. Kiderült, melyek a legbiztonságosabb használt autók Ausztráliában - de a lista számunkra is beszédes.
Frankfurt belvárosának egyes részein 20 km/h lesz a max. Kínai autópályákon lézerfénnyel próbálják éberen tartani a sofőröket. Egyes francia autópályákon kiiktatják a fizetős kapukat - mégsem tetszik sokaknak.
Drágább a baleset az elektromos autókkal, nincs egységes téligumi-szabályozás, forró a hangulat az e-rollerek körül Nagy-Britanniában (is).
Bedöglött kijelző, fércelt, de még így is hibás megoldás - zsírégetés 50 kiló csomaggal...
Eszembe se jutna ilyet csinálni! Talán majd mostantól...
- Újabb bejegyzések
- Korábbi bejegyzések