Robothókotrót mindenkinek!
Jó pár olyan ház körüli elfoglaltság van, amit bármikor boldogan rásóznánk valami robotra, de talán a hólapátolás az egyik legocsmányabb mind közül. Bármikor is kezd rá a hóesés, hajnalban, vagy épp a meccs közben, azt illik a ház elől minél előbb eltakarítani.
Ehhez a hálátlan feladathoz jön nagyon jól a Yarbo elektromos robothómunkása, ami nem csak a hóeltakarításban segít, de cserélhető segédgépeivel szinte bármilyen kerti munkára befogható.
A cég autonóm kültéri robotjai fejlett érzékelőket, kamerákat használnak az önállóan, emberi felügyelet nélküli munkavégzés közben. Ez lehet a hóeltakarítástól a fűnyíráson át a levéltakarításig bármi, ezek a gépek precízen, biztonságosan elvégeznek mindent.
A Yarbo ravasz 1+N kialakítása egyetlen központi egységet jelöl („1”) ami köré épül a többi moduláris tartozék („N”), így a rendszer úgy bővíthető, hogy megfeleljen az éppen aktuális kertgondozási igényeknek. Ezzel helyet és persze pénzt lehet megtakarítani, hiszen minden feladathoz ugyanazt az alapgépet lehet használni, csak a kiegészítőt kell az évszakhoz igazítani.
Most épp a hóeltakarító kiegészítő aktuális. A ház körüli hólapátolást is bátran rá lehet bízni a gépre, csupán a géphez tartozó alkalmazásban kell berajzolni a tisztítandó terület határait. Ha leesik az első hópehely, a gép magától felébred és munkához lát.
A lánctalpas, bő 90 kilogrammos munkagép 38,4 Ah-s lítium akkumulátora egyetlen feltöltéssel akár 550 négyzetméternyi könnyű havat (vagy 280 négyzetméternyi nehéz havat) is képes eltakarítani. Amikor az akkumulátor töltöttségi szintje 20 százalék alá csökken, a hófúvó robot automatikusan visszatér a töltőállomásra, hogy alig több mint egy óra alatt újratöltse magát, majd ott folytatja, ahol abbahagyta. Meseszép, igaz?
Forrás: Yarbo
Unod a hosszú töltési időket? Cserélj akksit!
A John Deere elektromos fűnyírói nem számítanak újdonságnak, jó ideje elérhetők a piacon. Viszont most egy érdekes extrát, cserélhető akkumulátort kaptak. A csendes és környezetbarát fűnyíróba az EGO akkumulátorcsomagjai kerültek, amiket könnyedén lehet cserélni, ha lemerültek a telepek, de a munka nem állhat meg.
Összesen hat darab, 56 voltos lítium akkumulátor látja el energiával a fűnyírót, ami 106 cm széles vágóasztallal rendelkezik és egy töltéssel 1,25 hektárnyi gyepet képes lenyírni. Az ülés mögött található akkumulátorok cseréje pedig gyorsabb, mint benzinnel feltölteni a tankot.
Ezen felül az EGO márkájú akkumulátorok nem csak a fűnyíróban használhatók, hanem egyéb kisgépekben, elektromos szerszámokban és kismotorokban is bevethetők.
Fontosabb, mint hinnéd!
Gondolnád, hogy Amerikában a teljes légszennyezés öt százalékáért felelősek a belsőégésű motorral hajtott fűnyírók? Évente 3 milliárd liter üzemanyag válik füstté fűnyírás közben. Ha ez nem lenne elég érv az elektromos hajtású fűnyírók mellett, akkor még a hihetetlen mennyiségű, 63 millió liternyi tankolás közben elpancsolt, szétlocsolt benzint is érdemes beemelni a képletbe. A fenti adatok fényében nem is annyira meglepő, hogy vannak már olyan államok – például Kalifornia – ahol már tilos új benzinmotoros fűnyírót, lombfúvót értékesíteni.
Yamaha robogó, Honda akkumulátorral
Apró, praktikus, városi használatra tervezett robogót mutatott be a Yamaha, aminek van egy váratlan tulajdonsága: a Honda, cserélhető akkumulátorcsomagját használja.
Elsőre csupán két japán márka együttműködésének tűnik a dolog, de ez ennél jóval nagyobb jelentőségű hír, hiszen a Honda Mobile Power Pack e: cserélhető akkumulátorai jelenthetik a jövőben azt a szabványos akkumulátorkialakítást, amilyenekkel hasonló elektromos robogókban találkozhatunk a jövőben.
A most megvalósulni látszó kezdeményezés még 2019-ben kezdődött, amikor a világ vezető motorkerékpár-gyártója elhatározta egy cserélhető akkumulátorszabvány kidolgozását. Végül új szabvány helyett egyszerűen úgy döntöttek, hogy a Honda akkumulátor-kialakítását választják szabványnak. Most pedig tett követte az elhatározást.
Nagyjából 1000 dolláros áron lehet majd hozzájutni a decembertől megvásárolható robogóhoz. Pontosabban a vázhoz, mert az akkumulátorbérlésért ezen felül kell fizetnie a tulajdonosnak. Persze aki megvásárolná az akkumulátort, az megteheti, de erre a lehetőségre 2026 második feléig kell még várnia.







