Kaviárt kapsz a villanybringa mellé
Láttunk már sokféle meghökkentő termékkapcsolást – itthon plazmatévé vásárlásnál lehetett ajándék Suzuki Swifttel távozni a Mediamarkt-ból valamikor 1999 tájékán – de az, hogy egy fél kilogrammnyi irgalmatlan drága, prémium kaviárt csomagoljanak egy összecsukható villanybringa mellé, az talán még ennél is extrémebb.
Szerencsére az ötletgazda sem gondolta teljesen komolyan – attól függetlenül, hogy a kaviár tényleg jár – sokkal inkább egy rivális cég őrült árazására próbálták így felhívni a figyelmet.
Nem is akármelyikére, hanem az összecsukható biciklik egyik királyának tartott Bromptom elektromos, és természetesen összecsukható bringája került célkeresztbe, vagyis inkább az árcédulája. A frissen bemutatott Electric T Line modell 5800 fontba kerül – ez 2,6 millió forint – ami valljuk be, elég merész árazás. Ezért a cambridge-i székhelyű összecsukható elektromos kerékpárokat gyártó cég, a FLIT úgy döntött, hogy a saját, mindössze fél kilogrammal nehezebb bringája mellé – ami amúgy 2500 fontba kerül – ad egy fél kilónyi extra kaviárt.
A választás nem véletlen, a két közel azonos tudású bringa közti árkülönbséget elosztották a súlykülönbséggel, és már csak az így kijött grammonként hét fonthoz legközelebb álló luxusterméket kellett megtalálniuk. Ami a Fortnum & Mason's kaviárja volt.
A FLIT M2 névre keresztelt villanybringája mindössze 14,5 kg-ot nyom (akkumulátorral együtt), és a kezdetektől kifejezetten elektromos kerékpárnak tervezték. Hegesztés helyett repülőgépipari minőségű ragasztást használnak a gyártásnál, és kézzel szerelik össze a bringákat Cambridge-ben.
Az M2-t 250 W-os hátsó agymotor hajtja - Európa nagy részén ez a megengedett legnagyobb teljesítmény -, 230 Wh-s integrált akkumulátora és hidraulikus tárcsafékjei vannak, hatótávja 50 km.
Forrás: Flit Bike
A Toyota új ultra-luxus márkát tervez a Lexus fölé
A Toyota megszellőztette az új Century-t, amivel a Lexusnál is puccosabb márkát vezetnének be. Amióta 1989-ben a Toyota piacra dobta első Lexus emblémás autóját, az LS 400-at, azóta a Lexus a világ egyik legnagyobb luxusmárkájává vált. A Lexus azonban nem az egyetlen prémium márka, amelyet a Toyota kínál. A most megszellőztetett, kevésbé ismert, de mégis ismerősen hangzó Century nem új találmány, sőt, már a Lexus előtt is létezett.
A Centuryt először 1967-ben mutatták be a Toyota alapítója, Sakichi Toyoda 100. születésnapja alkalmából. Azóta a luxus szimbólumává vált, de csak Japánban, ahol a vállalati vezetők egyik kedvenc típusává vált, természetesen sofőrös autóként.
A Century most önálló márkává válhat, ami a Lexus felett fog állni, és ezúttal nem csak Japánban, hanem külföldön is értékesítik majd, és olyan márkákkal kerül majd egy kosárba, mint a Rolls-Royce és a Bentley. Több társával együtt az új Century-t is a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállításon ismerhetjük majd meg jobban.
Újabb fővárosban lett elég a bérelhető elektromos rollerekből
Párizs és Madrid után Prága is betiltja a bérelhető rollereket. A cseh főváros 2026. januártól új rendszert vezet be a megosztott közlekedési módok szabályozására, aminek keretében a város területén betiltják az elektromos bérroller szolgáltatást.
A döntést a városi tanács már jóvá is hagyta. Az intézkedést az éveken keresztül érkező lakossági panaszok előzték meg, amelyek a figyelmetlenül lerakott, útban lévő rollerekkel, illetve a gyalogosokat veszélyeztető, szabálytalanul közlekedő rolleresekkel kapcsolatban születtek.