Vezeték nélküli töltés villanybringákhoz
Ha eddig csak az tartott vissza az elektromos kerékpár használatától, hogy kábelfóbiád van, akkor nincs több kifogás. Itt a Tiler vadiúj megoldása, amihez egyáltalán nem kell kábel.
A holland startup nemrég mutatta be a Tiler Compact rendszert, amely a villanybringások életét könnyítheti meg. Az új rendszer lényeg egy okos töltőcsatlakozó, amely igazából egy módosított és a kerékpár elektromos rendszeréhez csatlakoztatott kitámasztó, ami közvetlenül szinte bármilyen e-kerékpárra rögzíthető, és egy kisméretű töltőszőnyeg, amelyre egyszerűen rá kell parkolni.
Abban a pillanatban, amikor a biciklis a kitámasztót használva leparkolja a bringát, a töltés azonnal, automatikusan elindul. Az induktív kapcsolat nem igényel kábelt, és bár nem a leghatékonyabb, egy átlagos, 500 Wh-s akkumulátort így is képes 3,5 óra alatt teljesen feltölteni. Mindezt kábellel, adapterrel bíbelődés nélkül.
Nyugat-Európában a TILER már több mint 200 töltőpontot telepített, elsősorban kerékpármegosztó, házhozszállítást végző, vendéglátóipari és szállodai flottákat szolgálva ki. A rendszer már előrendelhető, és 250 euróba kerül.
Forrás: Tiler
A rendőrség a szülőket büntetheti, ha a gyereket villanybringás ámokfutáson kapják
Egyelőre nem Magyarországon, hanem egy new york-i – jelen esetben az államról van szó - város azt tervezi, hogy a szülőket bünteti, amikor kiskorú gyermekeik elektromos kerékpáros szabálysértést követnek el.
Az elektromos kerékpárok népszerű alternatív közlekedési eszközzé váltak világszerte, időt és pénzt takarítva meg az ingázóknak az autóhasználathoz képest. Emellett rengeteg problémát is magukkal hoztak, többek között a korábban elképzelhetetlen sebességet, ami a néma üzemmel együtt komoly kockázatot jelent a városi közlekedésben. Emellett a kerékpárosok szabálykövetési hajlandósága is szerény, illetve a legálisnál jóval nagyobb teljesítményű és sebességű kerékpárok is sok gondot okoznak.
A most bevezetett szigorítás értelmében a kiskorú szabálytalankodók szülei is büntethetők. Eddig New York államban a kiskorú (15 éves vagy fiatalabb) e-kerékpárosok szüleit csak akkor lehetett megbüntetni, ha a fiatalkorú a szülő jelenlétében használta az e-kerékpárt. Most a város szigorúbb helyi törvény bevezetését tervezi, amely lehetővé teszi a szülők megbüntetését attól függetlenül, hogy jelen voltak-e a szabálysértés idején vagy sem.
Olcsó elektromos motorkerékpár érkezik a Hondától?
Egyelőre csak találgatás, de valószínűleg új, megfizethető elektromos motorkerékpáron dolgozik a Honda. Ezt pedig egy szabadalmi kép alapján sejtik, akik értenek az ilyen spekulációkhoz.
Egyelőre nincs még valódi fotó a készülőfélben lévő (?) járműről, de a rajzok alapján nagyjából sejthető, hogy néz majd ki, mire lehet képes. Úgy látszik, az alapot a márka egy bevált vázra építi - az Indiában nagyon kedvelt Honda Shine 100 alapjaira hasonló hordszerkezet látszik a rajzokon is – és egyszerű elektromos hajtással váltja a belsőégésű motort.
A Cycle World munkatársa, Ben Purvis szerint a Honda szabadalmi vázlatai egy olyan tervet mutatnak, amely a Shine masszív vázát és rögzítési pontjait egy elektromos motor és egy kompakt akkumulátor befogadására használja fel. A hagyományos benzinmotor helyén villanymotor található, ami egyfokozatú fordulatszámcsökkentőn át, lánc segítségével hajtja a hátsó kereket.
A hagyományos üzemanyagtartály helyett a konstrukció két lítium-ion akkumulátorcsomagot tartalmaz, amelyek a váz két oldalán találhatók, és szépen illeszkednek a meglévő geometriába. Csak tippelni lehet arra is, hogy mire lesz képes a motor, de ha teljesítményben is hasonlít majd az alapot adó motorra, akkor a 99 köbcentis, körülbelül 7,3 lóerős, 85 km/h végsebességű rokonához hasonló tudású lehet.