Feltöltött akksi 100 másodperc alatt?
Jól hangzik, hogy a lemerült akkumulátor két percnél is rövidebb idő alatt újra teljes kapacitással várhatja a sofőrt? A CATL akkumulátorcsomagjával ez nem lehetetlen. Igaz, nem feltölteni lehet ennyi idő alatt az 54 kWh-s akkumulátort, hanem kicserélni.
A kínai CATL, a GAC Group és a JD.com bemutatta az Aion UT nevű kis villanyautó cserélhető akkumulátoros változatát. Ezzel okafogyottá válik a töltőállomáson téblábolás, hiszen a lemerült akkumulátorpakkot 100 másodperc alatt lehet kicserélni egy teljesen feltöltöttre.

Az Aion UT Super egy nagyjából a VW ID.3 méretű elektromos autó, 4270 milliméteres hosszal, 1850 mm-es szélességgel, 1575 mm-es magassággal. Az ötajtós, 134 lóerős motorral felszerelt autó egy feltöltéssel 500 kilométert képes megtenni és az akkumulátorcserének köszönhetően gyorsabban „megtankolható” mint egy benzines jármű.
Maga a folyamat teljesen automatikus. A sofőr behajt egy különleges, konténerszerű építménybe, ahol ki sem kell szállnia a járműből: a robotizált csereállomás már kapja is ki a padlólemez alatt található akkumulátort, majd a helyére egy feltöltöttet szerel.
A sofőrök a CATL Choco akkumulátorcsere állomásain cserélhetik, tölthetik vagy bérelhetik az akkumulátorokat. Aki ódzkodik a cserétől, bérléstől, az választhatja a hagyományos töltést is, ebben az esetben 26 percet kell rászánni az akkumulátor 30-ról 80 százalékra töltésére.
Sajnos a mindössze 15 ezer dollárba – 5 millió forintba - kerülő elektromos autó csak Kínában megvásárolható.
Forrás: CNewpost
Robogóalapú városi kisautó
Még az év elején jöttek az első hírek egy ráérős városlakók igényeire szabott NIUMM nevű mikróautóról, amelynek szériaérett változatát most mutatták be a Milánói Motorkerékpár-kiállításon.
A mopedautó a cég elektromos robogóiban használt hajtásláncot kapta meg, és az akkumulátor is ugyanaz, csak a négykerekű változatban nem egy, hanem kettő darab akkumulátor adja az energiát. A kétszemélyes kisautó 10 kW-os motorjával legfeljebb 45 km/órás sebességre képes, hatótávja 70 kilométer. Akinek ez nem elég, újabb akkumulátorpárt szerelhet a járműbe, amitől a hatótáv is megduplázódik.
Mindössze 425 kilogrammot nyom a kis négykerekű, amely a cég szerint a városi közlekedést forradalmasíthatja. A normális méretű és teljesítményű autók rajongói számára a kilátások nem túl fényesek, ha bejön a gyártó víziója, mely szerint a jövőben az európai városokban az ehhez hasonló kompakt méretű, alacsony sebességű autók áraszthatják el az utakat. Amelyekhez még igazi jogosítvány sem kell, hiszen a legtöbb országban segédmotorkerékpáros jogsi is elegendő a használatukhoz.

Bár a várakozások nagyratörőek a kisautó várható népszerűségével kapcsolatban, de eddig egyik hasonló koncepció sem lett igazán sikeres Európában. Elég a Renault Twizyre, a Citroën Ami-ra, a XEV Yoyóra vagy a Microlinora gondolni.
Forrás: Niu
Forradalom küszöbén a légiközlekedés
Az Archer Aviation megvásárolt egy repülőteret, ahol új légitaxi-központot és mesterséges intelligencia labort létesít.
Az eVTOL – futópálya nélkül, helyből felszálló elektromos-hajtású légijármű – fejlesztésével foglalkozó Archer Aviation repülőteret vásárolt, nem messze a Los Angeles-i nemzetközi repülőtértől. A kaliforniai székhelyű cég már megkezdte a pilótás tesztrepüléseket, amelyekkel a jövőbeni kereskedelmi célú légitaxi szolgáltatást alapozzák meg.

Terveik között szerepel, hogy a szolgáltatást más városokban, országokban is bevezetik, így New York, Chicago egén is feltűnhetnek az újfajta, csendesebb és fenntarthatóbb légi járművek, és Japánban, illetve az Egyesült Arab Emírségekben is bevezethetik a szolgáltatást.
A Los Angeles-i repülőtérvásárlással már a 2028-as olimpiai játékokra készül a cég, ahol a VIP vendégek, sportolók, szurkolók légi szállítását végezhetik, kizárólagos légitaxi-szolgáltatóként.


