A BME Gépjárműtechnológia Tanszék Járműdinamika és Szabályzás kutatócsoportja olyan technológiát fejlesztett ki, amely a járművet a megcsúszás után is képes az úton tartani
Tovább A magyarok megokosított ESP-je reménytelen helyzetben is megmenthet
A BME Gépjárműtechnológia Tanszék Járműdinamika és Szabályzás kutatócsoportja olyan technológiát fejlesztett ki, amely a járművet a megcsúszás után is képes az úton tartani
Tovább A magyarok megokosított ESP-je reménytelen helyzetben is megmenthet
A statisztikák szerint Amerikában jóval kevesebb balesetet okoznak a robottaxik, mint az igazi, élő taxisofőrök
Tovább Kevesebb baleset okoznak a robottaxik, mint azok, amiket emberek vezetnek
250 dolláros okossisak, amelyben kihangosító és világítás is található. Baleset esetén pedig rafinált módon véd meg az agyrázkódástól.
Az új, GPS adatok elemzésén alapuló módszer akár 30 százalékkal is csökkentheti a piros lámpánál eltöltött várakozási időt
Tovább GPS-szel a gyorsabb, ezért furamód biztonságosabb lámpaváltásokért
Gondolnád, hogy 25 láthatósági mellényből 15 nem veri vissza jól a fényt? Legalábbis az ÖAMTC erre a megállapításra jutott, miután letesztelt egy rakás mellényt.
Bő kétmillió olyan VW emblémás autó rója az utakat, amelyek képesek egymással, illetve de az épített környezettel is kommunikálni. A cél a biztonságosabb közlekedés, kevesebb baleset.
Valószínűleg pontosítani kell majd az állami törvényt, amely a vezetés közben, kézben tartott mobileszközök használatát tiltja. Egyelőre ugyanis csak a hanghívást, sms-ezést tiltják, de a képernyőn matatás legalább ennyire veszélyes tevékenység.
Kína fellép az elmebeteg módon gyorsuló autók és az elektronikus kilincsek ellen is.
Tovább Nyugisabb, biztonságosabb alapbeállítást kapnak az őrült módon gyorsuló autók Kínában
Ahogy haladunk egyre jobban a tél mélyére, egyre rövidebbek és sötétebbek a nappalok. Nagyon nem mindegy, milyen ruhában megyünk ki az utcára. És most nem a réteges öltözködés a legfontosabb.
Fehér festékkel alakítottak át egy 80 km/órás korlátozást jelző táblát 90-esre Franciaországban. Sokan bedőltek a hamis táblának.
Vitézy Dávid a biciklisávot takaró avarmennyiségből arra következtet, hogy szinte senki nem használja ezeket az okosabban is használható, az autós forgalomtól elvett sávokat
Tovább Vitézy szerint feleslegesen széles az Üllői úti biciklisáv
Hiába érzed úgy, hogy nem elég erős a fényszóród fénye, nem sok mindent tehetsz legálisan a javulás érdekében. Persze lehet, hogy mégis.
A közlekedésfigyelő kamerák nem mindehol jelentenek megoldást a szabálytalanok kiszűrésére
Tovább Ahol nem bíznak a piros lámpán áthajtást, gyorshajtást büntető kamerákban
A német fővárosban 41 érintett útból 23-on már nem indokolja a lassabb haladást a levegő minősége. Éjszaka viszont 230 km-en marad a korlátozás.
Tovább Berlin 23 útszakaszon visszaállítja az 50-es tempót – a levegőminőség javult
2,5 millió forint volt egy 3 km-es ittas autózás teljes költsége. Az alkohol lebomlásáról alkotott tévedések évente ezreket küldenek utánképzésre.
Grazi kutatók állítják: egy egyszerű zöld lámpa az autó elején akár 17%-kal csökkentheti a balesetek számát a kereszteződésekben.
Tovább Féklámpa elöl? Állítólag 17%-kal kevesebb baleset lehetne ettől
BMW-s, szőke nő, fiatal vagy idős sofőr – mikor segítenek és mikor ártanak ezek a sztereotípiák a közlekedésben? Szakértők válaszolnak.
Tovább Közlekedési sztereotípiák: mikor segítenek és mikor ártanak a biztonságos közlekedésben?
Változnak az eszközök és a társadalom, ezért új táblák és piktogramok kellenek, vélik az illetékesek.
Nem csak az ittas vezetés, hanem a másnaposság is jelentős kockázatot jelent az utakon. Sokan alábecsülik ennek a kockázatát.
Vajon Magyarország hol áll a listán?
Tovább Európai legvakmerőbb sofőrjei: országonkénti felmérés
Eddig azt hallottuk, a körforgalom a legjobb, ha biztonságos kereszteződést kell létesíteni. Felső-Ausztriában viszont most épp egy körforgalmat alakítanak át a szaporodó balesetek és a kaotikus csúcsforgalom miatt lámpás kereszteződéssé.
Tovább Nem mindig a körfogalom a nyerő – legalábbis Ausztriában így gondolják
A nyáron eltárolt energiával télen fűtenék az utakat. Volt jég, nincs jég!
Tovább Ellopják a sót – innovatív kanadai kísérlet az utak jégmentesítésére
A spanyol sztrádákon hamarosan már nem kell elakadásjelző háromszöget kitenni baj esetén, kell viszont helyette villogó a tetőre. A külföldi autósokat is érinti a változás, ha az országban járnak!
Tovább 2026-tól minden spanyol utakon közlekedő kocsiban kell lenni egy sárga tetővillogónak!
Tippek arra, hogyan párátlanítsuk és/vagy jégtelenítsük az autót télen. És végre megtudtam valamit a Windexről (emlékezz: Bazi nagy görög lagzi)
Tovább Praktikák, hogy kilássunk a szélvédőn + tudományos magyarázatok