Ahogy haladunk egyre jobban a tél mélyére, egyre rövidebbek és sötétebbek a nappalok. Nagyon nem mindegy, milyen ruhában megyünk ki az utcára. És most nem a réteges öltözködés a legfontosabb.
BLOG
Fehér festékkel alakítottak át egy 80 km/órás korlátozást jelző táblát 90-esre Franciaországban. Sokan bedőltek a hamis táblának.
Vitézy Dávid a biciklisávot takaró avarmennyiségből arra következtet, hogy szinte senki nem használja ezeket az okosabban is használható, az autós forgalomtól elvett sávokat
Tovább Vitézy szerint feleslegesen széles az Üllői úti biciklisáv
Hiába érzed úgy, hogy nem elég erős a fényszóród fénye, nem sok mindent tehetsz legálisan a javulás érdekében. Persze lehet, hogy mégis.
A közlekedésfigyelő kamerák nem mindehol jelentenek megoldást a szabálytalanok kiszűrésére
Tovább Ahol nem bíznak a piros lámpán áthajtást, gyorshajtást büntető kamerákban
A német fővárosban 41 érintett útból 23-on már nem indokolja a lassabb haladást a levegő minősége. Éjszaka viszont 230 km-en marad a korlátozás.
Tovább Berlin 23 útszakaszon visszaállítja az 50-es tempót – a levegőminőség javult
2,5 millió forint volt egy 3 km-es ittas autózás teljes költsége. Az alkohol lebomlásáról alkotott tévedések évente ezreket küldenek utánképzésre.
Grazi kutatók állítják: egy egyszerű zöld lámpa az autó elején akár 17%-kal csökkentheti a balesetek számát a kereszteződésekben.
Tovább Féklámpa elöl? Állítólag 17%-kal kevesebb baleset lehetne ettől
BMW-s, szőke nő, fiatal vagy idős sofőr – mikor segítenek és mikor ártanak ezek a sztereotípiák a közlekedésben? Szakértők válaszolnak.
Tovább Közlekedési sztereotípiák: mikor segítenek és mikor ártanak a biztonságos közlekedésben?
Változnak az eszközök és a társadalom, ezért új táblák és piktogramok kellenek, vélik az illetékesek.
Nem csak az ittas vezetés, hanem a másnaposság is jelentős kockázatot jelent az utakon. Sokan alábecsülik ennek a kockázatát.
Vajon Magyarország hol áll a listán?
Tovább Európai legvakmerőbb sofőrjei: országonkénti felmérés
Eddig azt hallottuk, a körforgalom a legjobb, ha biztonságos kereszteződést kell létesíteni. Felső-Ausztriában viszont most épp egy körforgalmat alakítanak át a szaporodó balesetek és a kaotikus csúcsforgalom miatt lámpás kereszteződéssé.
Tovább Nem mindig a körfogalom a nyerő – legalábbis Ausztriában így gondolják
A nyáron eltárolt energiával télen fűtenék az utakat. Volt jég, nincs jég!
Tovább Ellopják a sót – innovatív kanadai kísérlet az utak jégmentesítésére
A spanyol sztrádákon hamarosan már nem kell elakadásjelző háromszöget kitenni baj esetén, kell viszont helyette villogó a tetőre. A külföldi autósokat is érinti a változás, ha az országban járnak!
Tovább 2026-tól minden spanyol utakon közlekedő kocsiban kell lenni egy sárga tetővillogónak!
Tippek arra, hogyan párátlanítsuk és/vagy jégtelenítsük az autót télen. És végre megtudtam valamit a Windexről (emlékezz: Bazi nagy görög lagzi)
Tovább Praktikák, hogy kilássunk a szélvédőn + tudományos magyarázatok
Franciaországban fel (na jó, inkább be) lehet jelenteni az idős hozzátartozót, barátot, akiről úgy gondolják, veszélyesen vezet. Erre Magyarországon már van megoldás: rendszeres orvosi vizsgálat.
Ne essen, repüljön le, és ne takarjon ki - és akkor minden rendben lesz.
Tovább Rénszarvasagancs és piros orr – avagy a biztonságos karácsony környéki autódekorálásról
Bár szakértői vélemények hangzanak el a témában, egyelőre nincs végső igazság.
Tovább Tényleg biztonságosabbak a SUV-ok a mezei személyautóknál?
Sok a teherautó meg a villamos. Ha jól értjük, ez itt a probléma.
Tovább Ezekben az országokban a legrosszabb vezetni; Magyarország is rajta van a 25-ös listán
Nem látunk ki, a lepottyanó darabok másokat veszélyeztethetnek/zavarhatnak/megijeszthetnek.
Nem csökkennek úgy a halálos kimenetelű balesetek, ahogyan azt az Európai Bizottság előirányozta.
Tovább Tavaly 20 400 ember vesztette életét közúti balesetben az EU-ban
Bernd Mayländer, az F1 Safety Car pilótájának pro tippjei.
Tovább Tippek a Forma–1-es profitól: helyes reakció kritikus helyzetekben az őszi utakon
Fokozatosan egyre erősebb jelzéseket küld az autó a sofőrnek, ha úgy érzi, gyerek vagy akár állat maradt a hátsó ülésen.
Tovább Halló, itt az autód beszél! Gyerek maradt a hátsó ülésen!
- Újabb bejegyzések
- Korábbi bejegyzések