Csodás tempóérzékkel kerüli el a balesetet az útra szabadult focilabda. Vajon ki tehet a legtöbbet az ilyen balesetek elkerülése érdekében?
Tovább Amikor az út menti focipálya okoz váratlan közlekedési szituációt
Csodás tempóérzékkel kerüli el a balesetet az útra szabadult focilabda. Vajon ki tehet a legtöbbet az ilyen balesetek elkerülése érdekében?
Tovább Amikor az út menti focipálya okoz váratlan közlekedési szituációt
Egy vezetésoktató is elmondja a véleményét a tanulóvezető-matricáról: megéri ilyet venni a friss jogosítvánnyal rendelkezőknek?
Tovább Megéri-e friss jogsisként felragasztani a "tanulóvezető" matricát?
Ausztriában szigorítottak - akár az autót is bukhatjuk. Magyarországon azt mondják, jobb a közlekedésbiztonság, mint látszik. Németországban jobban odafigyelnének. Újított a Waze, és az osztrák autópálya-kezelő is. Teherbringákat hívnak vissza.
Tovább Az autó elkobzásától a Waze újításáig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Nem mindig jó ötlet kiposztolni az internetre, ha úgy gondoljuk, hogy szabálytalanságot láttunk az utakon. Íme egy remek példa!
Tovább Amikor a kamion lassan halad a külsőben, és ez valamiért botrányt kelt az interneten
30-as zónák pro és kontra. Elvakít a nap? Az ügyészséget nem érdekli. Gyorshajtás, vakmerőség, kerékpárosok: a legnagyobb problémák Ausztriában. Münchenben nem csak a büntetés erejében hisznek. Veszélyesek a megcsavarodott gyerekülés hevederek? A nagy amcsi e-pickupok átszakítják a szalagkorlátot (videó).
Tovább A vasúti balesetektől a 30-as zónákig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Túl nehezek az elektromos autók ahhoz, hogy a szalagkorlát, mint utolsó esély megállítsa őket. A buszsávokat nem tiszteljük. Egyelőre nem mondhatjuk, hogy az e-roller veszélyesebb mint a bicikli. Nem lesznek fizetőkapuk Horvátországban.
Megint több a baleset a vasúti átjárókban, leginkább figyelmetlenség miatt. Csehországban idén már lehet, hogy lesznek 150-es autópálya-szakaszok. Egyre szélesebbek az autók. Jók lettek a tavalyi töréstesztek. Mit jelentenek a furcsa pöttyök a német utakon? Hogyan tanuljunk a hibáinkból?
Drágák a közlekedési balesetek, melyek visszaszorítására különböző törekvések vannak - szerencsére a kényszeres sebességkorlátozáson túl is. A német autósok szerint nem jó ötlet a cserbenhagyásos balesetek büntetésének csökkentése.
Tovább A cserbenhagyástól a nulla halálos balesetig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Pszichológusok szerint van 4 fő ok a gyorshajtásra. A németországi kerékpárokra lehetséges, hogy engedélyezik az indexet. Mit tegyünk csúszós úton. Miért ne (azaz tényleg NEEEE) üljünk betegen a volán mögé?
Nem mindennapi életkép, amikor egy hagyományos utánfutóról néz szembe az emberrel egy kérdésesen rögzített Renault Espace. Vajon szabályos, amit a képen láthatunk?
Tovább Napi életkép az M0-ról: szabályos így autót szállítani?
A kis gyorshajtásokat nem büntetik pontokkal januártól Franciaországban. A tinédzsereket nem érdemes sokkolni - valószínűleg nem lesznek ettől biztonságosabb sofőrök. Nagy-Britanniában két év múlva már önvezető autók száguldhatnak az autópályákon. Mit tegyünk, ha párás a nyomorult ablak az autóban?
A híres-hírhedt Autopilot miatt visszahívják csaknem az összes amerikai Teslát. Mi? Miért? Mi lesz? A másik, hogy szakértők aggódnak a Cybertruck miatt közlekedésbiztonságilag. Musk: biztonságos. Szakértők: mások meghalhatnak.
Tovább A Tesla jogos (?) ekézései – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
A várandós autóvezetőknek szánt hevederek többet ártanak. Mint ahogy a vastag télikabátban vezetés is veszélyes. A brit nők jobban félnek a kerékpáron. Európai gumiszabályok országonként.
Az EU-ban nőtt a halálos balesetek száma tavaly. Az ittas vezetés még mindig nagy probléma. A nagy orrú autók veszélyesebbek a gyalogosokra. Kiderült, melyek a legbiztonságosabb használt autók Ausztráliában - de a lista számunkra is beszédes.
Magyarországon csökkent, az EU-ban nőtt a gyalogosbalesetek száma. Egységesíteni akarja az EU a jogsiszerzést. A német Welt szerint figyelni kell a kerékpáros-gyalogos balesetekre is.
Mindenki tisztában van vele, hogy milyen sebességgel szabad közlekedni az autópályán. Azt már jóval kevesebben tudják, hogy milyen sebességgel érdemes haladni, ha szeretnénk elkerülni a felesleges stresszt és a veszélyes helyzetek jelentős részét.
Tovább Biztonságosan közlekedni az autópályán, 1. rész: "Én, a sebesség..."
Tudtad, hogy a hézagos szabályozás ellenére tilos ittasan e-rollerezni? Az ittas vezetés egyébként is veszélyes, mint ahogy NAgy-Britanniában gondolkodnak a demens autóvezetők kiszűrésén.
Tovább Tanulmányok: vezetés részegen és idősen - heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Öregszenek a magyar autók, egyre népszerűbb a K+R Magyarországon is, az egyre biztonságosabb autók mellett egyre több a halálos baleset... heti közlekedésbiztonsági összefoglaló.
Tovább Öreg autóktól a tükrön csüngő plüssig - heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Vannak látszatmegoldások a közlekedésbiztonságban, de próbálkoznak valós megoldásokkal is, például iskolák környékén. Franciaországban meg egyre inkább működnek a dedikált autómegosztós sávok.
Tovább Valós és kamu, azaz heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Bár összességében kiráz a hideg az általános belvárosi 30-as korlátozás gondolatától, ha a helyi lakosok ezt a belső utcákon tényleg így szeretnék, ezt el kell fogadni. A fővárosi úthálózat tranzitfunkciójának lassítása már sokkal nehezebben akceptálható dolog.
Tovább Véleményeztük a budapesti közlekedésbiztonsági stratégiát
A hivatalos hazai álláspont szerint a személysérüléssel, halálozással járó közúti balesetek okai egyértelműek. Az idei évben október 31-ig a tortadiagram legnagyobb szeletét a gyorshajtás teszi ki, utána jön az elsőbbség meg nem adása, kanyarodási hiba, követési távolság nem tartása, satöbbi. Ezek szerint a mobiltelefon-használat miatt nem is történnek balesetek?
Tovább Te mobilozol vezetés közben? És szerinted ez veszélyes dolog? Mondd el nekünk!
Az ember csak nézi ezeket az egyre szaporodó videókat és nem hisz a szemének. Miért, miért, miért hajtanak fel autósok a sztráda rossz oldalára? Nem látnak? Hülyék? Be vannak lőve? Meg akarnak halni? Nem bírtuk ki, hogy ne kapjunk választ erre a kérdésre és elkezdtünk telefonálgatni.
Tovább Miért hajtanak fel időnként néhányan a forgalommal szembe az autópályán?