Ezen a héten a Tesla meghosszabbított töltőkábeléről, egy frissen munkába állt csendes, tiszta, elektromos söprőgépről szól az összefoglaló. Friss hír, hogy a BMW akkumulátorról hidrogénre vált: a regensburgi üzemében lecseréli a már meglévő elektromos targoncáit hidrogén-hajtásúakra. A Porsche pedig belassul, de legalábbis visszavesz az elektromos átállás tempójából.
BLOG
A Párizsi Autószalon legérdekesebb dolgai a leghomályosabb zugokban bújnak meg. Egy ilyen eldugott beugróban találtuk ezt a hidrogénesített öreg Jeepet és a villamosított dízel Cliót is.
Tovább Dízel autóból elektromost, V8-as benzinesből hidrogénest csinál egy kis francia cég
A mögöttünk hagyott héten mutatták be a Ford Capri elektromos változatát, és megtudtuk, hogy hónapokat késik a Tesla kormány és pedál nélküli Robotaxija. Közben egy másik taxi, ami repül és hidrogénhajtású, már túl van egy több száz kilométeres tesztrepülésen, egy amerikai szigeten pedig bekeményítettek és 25 km/órás sebességkorlátozást vezettek be, hogy elejét vegyék az elektromos kerékpáros baleseteknek.
Hidrogénhajtású óriási munkagép a Liebherr-től, apró, de annál hatékonyabb elektromos bicikli a DJI-tól. Ezek mellett még egy furcsa gyári frissítésről lesz szó ezen a héten, amelyben a Tesla cseréli ki ingyen a korábban megvásárolt Cybertruck-ok motorját.
Az Extreme E sorozat átvált akkumulátoros elektromos versenyautókról hidrogénüzeműekre. Lassan döcög a hazai elektromosautó vásárlási támogatás, ami most cégeknek szól, és a keret fele még mindig rendelkezésre áll. Problémás elektromos Porschék, amelyeket visszahív a gyártó, mert fékbajaik lehetnek.
Hárommillió forint alatti elektromos autóval törnének borsot az eddigi legolcsóbb villanyautót kínáló BYD orra alá, pár éven belül a Volán flottája saját hidrogén-üzemű busszal bővül, és még a világ - jelenlegi - leggyorsabb elektromos autója is belefért az eheti gyűjtésbe.
Hidrogénhajtású kerékpártól a világ végére, az erdőbe telepített elektromos töltőállomásig, bér-villanyterepjáró szolgáltatáson át a Tesla Cybertruckból faragott rendőrautóig, jutott zöld érdekesség bőven erre a hétre.
Az elektromos autók terjedésével párhuzamosan divatba jöhetnek a villanyautókra optimalizált gumiabroncsok is. Bár szinte havonta jelennek meg hírek arról, hogy most már tényleg mindjárt itt az olcsó, gyorsan tölthető szuperakkumulátor, a CATL bejelentését talán érdemes komolyan venni. A világ jelenleg legnagyobb akkumulátorgyártója bitang gyorsan tölthető akkumulátort mutatott be, és a tervek szerint nyárig felére csökkentik a LFP akkumulátorok költségét is. Végül pedig egy elképesztő, 1 MW-os - sikeres - töltési tesztről is beszámolunk, ami a Siemens nevéhez köthető.
A Honda és a GM elkezdte az olcsóbb és hosszabb élettartamú hidrogén üzemanyagcellák sorozatgyártását. Svájcban kiszámolták, hogy egyelőre drágább és környezetszennyezőbb egy akkumulátoros elektromos busz, mint egy dízel, közben Anglia egyik autópályáján rendőrautókkal kellett megállítani egy fékezhetetlenné vált villanyautót.
Már a vízre is megérkezett a hidrogén-hajtás! A Yamaha bemutatta az első, H2 üzemanyaggal működő, motorcsónakokra szánt külmotorját. De nem csak vízen, szárazföldön is aktív a Yamaha, ha hidrogénről van szó. A Toyotával közösen fejlesztenek egy igazán izgalmas V8-ast, ami szintén hidrogént éget. És ha már égés: a Balatonon kiégett és elsüllyedt egy elektromos hajó. A holland rendőrség új fékpadjáról is lesz szó, amely a szabálytalan villanybicajok kiszűrésére alkalmas.
Újabb európai autógyár kacsintgat a hidrogén felé, miközben Kínában épp visszaesett az elektromosautók eladása. A jövő lítiuma lehet a nátrium, ha akkumulátorgyártásról van szó, a briteknél pedig megtalálták a döcögősen haladó elektromos forradalom kerékkötőjét, aki nem más, mint Mr. Bean.
Apró magyar hidrogénautót mutattak be, óriási francia tüzelőanyagcella-gyárat avattak, valamint gázhajtású, csendben suhanó Scania kamionokról is érkezett hír az elmúlt napokban. Ez történt zöldségfronton az év 50. hetében.