Az Európai Unió Közlekedési, Távközlési és Energiaügyi Tanácsa december 4-i ülésén elfogadta a Műszaki Alkalmassági Csomag esetében az időszakos műszaki vizsgálatokra vonatkozó tagállami döntéseket. Az Európai Bizottság javaslata ellenére ezzel a Tanács hivatalosan is elutasította a 10 évnél idősebb személy- és kisteherautók évenkénti műszaki vizsgáztatását, így egyelőre van esély arra, hogy marad a jelenlegi, kétéves periódus ezekre a járművekre.
Ez a tervezet a hazai autósokat kifejezetten hátrányosan érintette volna, hiszen a hazai autópark átlagéletkora 16,3 év, így számtalan autótulajdonosnak nőttek volna meg a költségei úgy, hogy a szabályozás közlekedésbiztonságra gyakorolt pozitív hatása erősen kétséges.
A közúti alkalmassági csomag felülvizsgálatában az idős autók gyakoribb műszaki vizsgáztatása mellett az európai motorkerékpárflotta 72 százalékát kitevő robogók kötelező műszaki vizsgája is szerepelt, de az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács erre is nemet mondott.
Szintén elutasították azt a tervezetet is, amely a járművek kötelező műszaki vizsgái és az autógyárak modellvisszahívásai összekapcsolását vezette volna be. A döntés bírálói arra hívják fel a figyelmet, hogy így potenciális veszélyt jelentő autók maradhatnak felderítetlenül a forgalomban.
Az előbbieknél valamivel aggasztóbb hír, hogy zöld utat kapott a megszokottnál hosszabb és nehezebb járművek (LHV-k) határokon átnyúló közlekedése az erre nyitott országok között, ami a megateherautók elterjedését eredményezheti. Mindezt úgy, hogy a Vezetői Engedélyekről szóló irányelv közelmúltbeli felülvizsgálatának köszönhetően hamarosan már 18 évesek is vezethetik ezeket a járműveket anélkül, hogy szükség lenne az ilyen hatalmas gépek biztonságos kezeléséhez szükséges speciális, kiegészítő képzésre és valamiféle szakmai gyakorlatra kisebb járművekkel.
Ez utóbbi döntésről egyébként nem tudott nem eszünkbe jutni Björk idevágó videoklipje, az Army of Me:



