Villanyautóval Párizsba: egy kis BYD-vel is meg lehet csinálni

Sokan kérdezték az idei Párizsi Autószalonra szervezett elektromos autós túránk tervét hallva, hogy hülyék vagyunk-e. Persze, de ettől függetlenül a Traffixnál valljuk, hogy az út legalább olyan fontos, mint a cél. És hát történetesen mi szeretünk a világ feletti gyors átrepüléssel szemben közúton utazni, akár messzire is, még akár lassan is, bámészkodva, figyelve a világot, meg-megállva érdekesebb helyeken. És ha már autóval megyünk, miért ne menjünk villanyautóval, hiszen az elektromos mobilitási tranzíció rettenetesen izgalmas és fontos dolog. Ha pedig villanyautó, inkább legyen az egy józanul méretezett, többé-kevésbé elérhető árú, észszerű kis kocsi, ha már ez a jelző egyesületünk nevében is szerepel, ne tetszelegjünk egy nagy hatótávú, de méregdrága, a legtöbb hazai autós, család számára elérhetetlen importőri csúcs-villany tesztautóban, négyszáz kilométeres etapokkal, negyedórás töltésekkel. Maradtunk hát a realitásoknál:

Byd Villanytura Traffix 2024 001
Háromezer kilométer, négy nap, 12 töltéssel Párizsig és vissza, egy BYD Dolphinnal, ami a maga 12-13 milliós árával olcsónak számít a tömegmodellnek szánt, hasonló méretű elektromos autók között.

Ha levesszük az egész kalandról az összes kis bosszúságot, macerát és persze azt a szomorú tényt, hogy elektromos autóval ma Európában nagy utat megtenni drágább, mint benzinessel vagy dízellel, csak az őszinte ámulat marad. Elképesztő, milyen szervezettség áll amögött, hogy egy ilyen túra egyáltalán lehetséges, alig másfél évtizeddel azután, hogy megjelentek a piacon az első, a belsőégésű motorok ökoszisztémájával már legalább elvben versenyképes villanyautók.

Autónk, a hétköznapok családi bajnoka, amivel el lehet indulni messzire is

A BYD Dolphin egy kompakt méretű, csinos, izgalmas és ötletes, mégis praktikus kialakítású elektromos autó, olyan jópofa dizájntrükkökkel, amelyekre irigy lehet az európai autóipar. A kínai származású, magát viszont mindig multinacionális vállalatként emlegető BYD az őshazában már olyan régóta foglalkozik az elektromos mobilitással, mint Európában talán senki: 2008-ban mutatták be első konnektoros hibrid modelljüket. A Dolphin 64 kWh-s, lítium-vas-foszfát akkumulátora elsősorban a hosszú élettartam és az elérhető árazás szempontjainak figyelembe vételével készült; ennek ára a viszonylag lassú tölthetőség. A töltési csúcsteljesítmény kb. 85 kW, de ez a töltöttség harmadánál leesik 50-60 kW közé, majd lassan csökken, az utolsó kilowatt-másodperceknél már csak 15-17 kW-tal csorog az energia az akkuba.

Byd Villanytura Traffix 2024 002
Az első töltésünk: Smatrics-EnBW oszlop egy sztrádapihenőben, Bécs után

Byd Villanytura Traffix 2024 002
A töltőhelyi bunkóság nem hungarikum, vannak, akik Ausztriában, Németországban is simán ledobnak bármit az épp üres töltőhelyekre, szinte kihívó leszaromsággal

Byd Villanytura Traffix 2024 002
Sík úton valahol itt a vége a Dolphinnak, de így nem megy el 300 kilométert a következő töltőig. 200-at se.

Tapasztalataink szerint (és abból most, 3000 kilométer után van bőven) az őszi hűvösben mindig kellemes belső hőmérséklettel autózva, főleg autópályán haladva körülbelül 250 kilométer tervezhető teljes biztonsággal két töltés között, de ezt ki lehet feszíteni 300-ig, ha mégsem sikerülne megfelelő töltőt találni ott, ahol terveztük. A sebességet a sztrádán óra szerint 122-123, valós 120 km/h-ra lőttük be. Úgy tapasztaltuk, hogy ez az a tempó, ahol a haladás üteme és a nagyobb tempóval járó sajnos exponenciálisan növekvő mértékű légellenállás, ezáltal energiafogyasztás grafikonján az optimális ponton metszik egymást a görbék. Így átlagosan 18-19 kWh volt a fogyasztás 100 kilométeren, egy-egy töltésnél pedig 50-60 percet kellett várnunk, amíg a 10-20%-os biztonsági tartalékról megint 100%-ra töltötte magát az autó. Néhány autós szakíró kollégánk mostanában panaszkodni szokott egy kellemetlen jelenségről hosszú utakkal kapcsolatban: állítólag egyes modelleknél a második-harmadik töltés egy menetben lényegesen lassabb, mint az első. Mi ilyet nem tapasztaltunk, a Dolphin étvágya egyenletes, kiszámítható, tervezhető volt végig.

Byd Villanytura Traffix 2024 019
87-88 kW a maximális töltési teljesítmény, de ezt csak a töltés első szakaszában lehet elérni

Byd Villanytura Traffix 2024 019
19 kWh körül evett többnyire 120-nál autópályán, ehhez jön még kb. 10 százalék töltési veszteség tankolásoknál

A kocsiban alapvetően jól éreztük magunkat. A klímakomfort kellemes, a rugózás úgyszintén, az úttartás, az egyenesfutás az alacsony súlypontú, nehéz autóban kimondottan jó. Három rossz dolgot azért muszáj megemlítenünk. Az egyik a tempomattal sajnos mindig fixen együtt kapcsolódó távolságtartás és sávelhagyás-gátlás idegessége. Sztrádán tempomattal autózva a kocsi a sávváltásoknál, előzéseknél hajlamos indokolatlanul belassulni és rántani egyet-egyet a kormányon minden terelővonal átlépésénél. A másik a hifi nagyon furcsa hangzása: néha teljesen jól szóltak az úti zenék, néha viszont nagyon sok minden elveszett a közép- és magas tartományban a dübörgő basszusok felett. A harmadik panasz az első ablakok szigeteléséről szól: 120 felett megnő a szélzaj, a sustorgás egyértelműen a fura ívű első oldalablakok felső sarka felől érkezik. Kedves BYD-mérnökök: ha olvastok Traffixot, ezeket lécci oldjátok meg a modellfrissítésnél és lesz egy marha jó mindennapi, univerzális kis családi villanyautótok!

Az út: éljen a francia autópálya!

Budapesti átvétel, éjszakai töltés az otthoni konnektorról kicsiny falumban, szombat reggel indulás a Bécs-Linz-Stuttgart vonalon a kábé félúton lévő Ulmig. 700 kilométer, szinte végig autópálya, talán ha 80-100 kilométernyi országúti szakasszal. Három töltéssel simán megcsináltuk, úgy, hogy a harmadikat már Ulmban intéztük este, hogy reggel egyből indulhassunk tovább.

Byd Villanytura Traffix 2024 010
A kedvenc töltőnk a holland FastNed állomása, ahol még esővédő tetőt is kap a villanyautós. Napelemeset!

Byd Villanytura Traffix 2024 010
A töltés Ausztriában és Franciaországban olcsóbb (sok olcsó szél, nap és atomenergia), az energetikailag más utat járó Németországban drágább

Másnap tovább Metz, Reims térségén keresztül Párizsig. Gyakorlatilag végig autópálya - így ismét megállapíthattuk, hogy a közhiedelem szerint korlátozatlan Autobahn valójában tele van ad-hoc, sokszor teljesen értelmetlen 130-as, 120-as, 100-as, 80-as, útépítéseknél néha 60-as táblák végtelen sorával. Sokkal kellemesebb, nyugisabb volt a sokkal ritkábban korlátozott osztrák, de főleg a vezetőt értelmetlen táblázásokkal szinte alig idegesítő, csupán a nagyobb csomópontoknál néhány 110-es lassítással kitáblázott francia autópálya-hálózat. Pláne, ha 130-nál eleve nem is akarunk soha gyorsabban menni, mert villanyautózunk és nem száguldozni akarunk, hanem haladni, amihez paradox módon sokszor érdemesebb lassabban menni, mint ahogy szabadna.

Az osztrák sztrádán boldogan pisilgettünk az útkezelő, az Asfinag által üzemeltetett rendezett, tiszta út menti pihenőhelyeken. Jó látni, hogy van, ahol telik ilyen nívós szolgáltatásra is a matricás autópályadíjból. A németeknél az ingyenes sztrádák talán érthetően koszos pihenői helyett inkább a benzinkutak hol ingyenes, hol fizetős, de levásárolható kupont adó vécéit választottuk. Franciaország volt a legjobb a mindig tiszta, igényes és ingyenes mosdókkal felszerelt nagy benzinkút-étterem-shop-komplexumokkal az autópálya mellett. Viszont a franciáknál sincs csigakolbászból a kerítés: hiába a szolgáltatók, a kutak, a vendéglátóhelyek üzemeltetik az ingyenes klotyókat, a pályahasználatért fizetni kell, nem is keveset. Irányonként harminc-valahány euróba került a sztrádázás a német határtól Párizsig a fizetőkapuknál.

Byd Villanytura Traffix 2024 025
A Total Energies töltő, ahol nem működtek a bankkártya-terminálok, így végül ingyen töltöttünk a telefonos operátor segítségével. Itt is van tető - két töltőnél volt esővédő a tizenkettőből, ahol jártunk

Byd Villanytura Traffix 2024 025
A 300 kW-os oszlopot még nem sok kocsi tudja kihasználni, a legtöbb villanyautónak 20 millió alatt elég a 150-es. Árban nem volt különbség; az 50, esetleg 75 kW alatti töltők szoktak olcsóbbak lenni

Párizs autós szempontból nem Franciaország. A dugó borzasztó, a Peripherique-en az 50-es vánszorgás idegtépő, a belső úthálózaton a szinte általános 30-as limit csüggesztő. Szinte nem is értem, mit keres egy autókiállítás pont Párizsban, ahol a városvezetés láthatóan nem fejleszteni, korszerűsíteni, hanem kiirtani kívánja az automobilizmust és valami furcsa nagy falut, esetleg szanatóriumot képzel egy jól szervezett forgalmú, az egyéni közlekedés lehetőségét az itt élőknek és az ide látogatóknak észszerűen megadó, az autózást a megfelelő korlátozásokkal integráló világváros helyett. De hát ők tudják.

A töltők: a hálózat kitűnő, az árazás a benzines, dízeles autózás áránál magasabb

Korábbi villanyautós túratapasztalaink alapján fel voltunk készülve szörnyű kalandokra, út szélén éjszakázásra, véres, öldöklő verbális küzdelmekre mindenféle töltőhálózatok operátoraival a lassan lemerülő telefonunkon keresztül, a számlánkon hetekre befoglalt százeurókra - bármire. Ehhez képest mindenhol gördülékenyen, gyorsan, könnyen ment a töltés. El vagyunk képedve - az európai gyorstöltési hálózat gyakorlatilag készen van (legalábbis Budapest és Párizs között). És nem a nálunk még mindig gyorstöltőnek csúfolt 50, de inkább 43 kW-os "gyors"töltésről, hanem a 150, de inkább 350 kW-os csúcsteljesítményű hipergyors töltők szinte csak pár kilométeres hézagokkal tagolt, kvázi összefüggő soráról beszélek. Csak kétszer kellett bosszankodnunk egy kicsit a tucatnyi töltés során, és egyszer még ebből is úgy jöttünk ki a végén, hogy kerestünk a dolgon. 

Byd Villanytura Traffix 2024 004
Egyszerűen ment a töltés az Aral Pulse hálózatán

Byd Villanytura Traffix 2024 004
79 centjével még a képen látható magas német benzin- és gázolaj-árnál is drágább a villanyos autózás, ha csak az üzemanyag-költséget nézzük

Egy Smatrics-töltéssel kezdtük Ausztriában. A Smatrics az osztrák Mobiliti, az országot lefedő hálózattal. Egy korábbi útról volt egy ilyen kártyám, kipróbáltuk, simán működött, a számla majd utólag érkezik és euróban utalom. Kipróbáltunk egy Ionityt is, először a magyar Mobilitis chipkártyával. Ez nagy hiba volt, mert az eleve drága, előfizetés nélkül kWh-nként 300 forintos díj mellé egy 500 forintos töltésindítási díj is társul, és mivel a töltés alatt az oszlop valamiért háromszor is megszakította a folyamatot, a Mobilit elegánsan háromszor számolta fel egy óra alatt az 500 forintokat. Sebaj, okosabbak lettünk: a következő Ionitys töltésnél már az oszlop QR-kódját leolvasva bankkártyával közvetlenül az Ionitynek fizettünk, valahol Franciaországban, mindössze 59 centet kilowattóránként.

A német töltés drágább az osztráknál: a jellemző 59 helyett itt inkább 69, sőt: 79 centeket fizettünk kilowattóránként. Hibátlanul ment viszont a töltés az Aral Pulse vagy az ismeretlen Pfalzwerke (???) hálózatán. Drága, de működik - ezt tudják a német hyperchargerek.

Byd Villanytura Traffix 2024 012
Egy ismeretlen német töltőn: első próbálkozásra ment a fizetés, töltés, minden

Byd Villanytura Traffix 2024 013
A magyar Mobiliti-kártyával egyszerű érintéssel megy a töltés a külföldi Ionity oszlopokon, viszont rohadt drága

Byd Villanytura Traffix 2024 014
Magyarul is tud az osztrák Ionity-kút

Byd Villanytura Traffix 2024 007
A legegyszerűbb fizetés, ha nincs hálózati kártyánk: bankkártya vagy NFC-s mobilos virtuális kártya érintése az olvasóhoz és mehet a menet. A rendszer vagy befoglal előre 40-50 eurót, vagy nem: hálózata válogatja, de a töltés után percekkel már csak annyi hiányzik a számláról, amennyibe a töltés került

Byd Villanytura Traffix 2024 008
Ha nincs kártyaolvasó, akkor a töltés a QR-kód leolvasásával, majd a megnyíló mobiloldalon történő online fizetéssel indítható. Hibátlanul működött ez is legalább 4-5 különböző hálózat töltőoszlopán

Franciaországban a legjobban az egyébként holland Fastned töltője tetszett. Itt álltunk meg az első olyan gyorstöltőnél, aminek volt esővédő (ráadásul a felületet napelemekkel kihasználó) teteje! Érthetetlen, hogy mennyire nem jellemző ez az eléggé alapvető és nem is túl komplikáltan megvalósítható kényelmi minimumszolgáltatás az immár fájdalmasan drága töltéseket biztosító többi szolgáltatónál.

A legviccesebb töltést a párizsi éjszaka során bonyolítottuk le. Direkt olyan hotelt kerestünk, ahol töltési lehetőség is jár a parkolóhelyhez. Mint kiderült, ez egy sima 230 voltos konnektor a mélygarázsban, amelynek fedelét kulcsos zár óvja az áramtolvajoktól - csak hát sajnos valahol, valamikor elvesztek a zár kulcsai. A recepciós néni felforgatta a fél szállodát a kulcsokért és szomorúan közölte, hogy nincs meg, de azért kifizettette velünk a 14 eurós éjjeli parkolási és töltési díjat. Mi viszont nem nyugodtunk bele a kudarcba, hanem egy kulcskarika drótját kiegyenesítve ügyesen feltörtük a zárat, így reggel az este kb. 30%-kal leparkolt kocsit mégiscsak 70%-os töltöttséggel vihettük ki a föld alól, az autószalonnak helyt adó kiállítási központ parkolójába. A szerencsesorozatunk itt tovább folytatódott. Este, indulásnál kiderült, hogy a sajtóakkreditáció nem tartalmazza az ingyenes parkolást (ilyet az elmúlt évtizedek autószalonjain soha nem tapasztaltunk, de hát Párizs az Párizs), 37 eurót teccik fizetni. De nem teccett, mert a parkolóház rendszere nem fogadta el a virtuális Revolut kártyát, amit a telefonnal elég nehéz lett volna bedugni a chipkártya-olvasóba, így az őr végül mégiscsak kinyitotta a sorompót - mehettünk.

Byd Villanytura Traffix 2024 027
A legolcsóbb töltésünk: egy éjszaka ingyen 230 voltról a szállodai mélygarázsban. De ehhez szükség volt némi betörői készségre is

Byd Villanytura Traffix 2024 027
A parkoláshoz járt volna ennek a konnektornak a használata is a szálloda alatt, csak elveszett a kulcs. Sebaj: egy darab vékony dróttal és egy kis türelemmel ezt a problémát is el tudtuk hárítani. (Nagyapám is megmondta: fiam, mindig legyen nálad drót!) Ez volt a legnagyobb technikai jellegű kihívás a töltésekkel kapcsolatban az úton

A jó szériánk még ezzel sem ért véget. A következő töltés immár hazafelé egy sztráda melletti Total Energies állomáson lett volna, ahová határtalan optimizmussal, de csak 11-12% töltöttséggel érkeztünk. Előkaptuk a mobilt, de hiába: az összes bankkártya-kezelő terminál feketén, élettelenül meredt ránk: leállt a fizetési rendszer. Ha lett volna hálózati, totalos chipkártyánk, az működött volna, de ugye nem volt. Sebaj, ilyen esetekre van a telefonszám a töltőkre ragasztott matricán. Alig félórányi csevegésbe telt, mire az operátor hölgy megértette, hogy a rendszer hibája miatt fizikailag képtelenek vagyunk fizetni, és az ilyenkor szokásos protokoll szerint a távolból elindított egy töltést, amivel jó féltanknyi villanyt kaptunk, gyorsan, ingyen. És a Total-töltőnek is volt teteje! Ezzel már elértük a következő Ionityt, ahol gond nélkül töltöttünk és fizettünk (immár csak 59 centet, bankkártyával, kihagyva a magyar Mobilitit), majd egy német alvás után ugyanez a nyugis, megbízható töltögetés ment tovább egy Aral és egy OMV töltőnél.

Az utolsó töltést idegenben már Bécs után, Parndorfnál intéztük - egy Tesla Superchargeren. Hát, emberek; lehet rosszakat mondani a Tesláról, szoktunk is, de amilyen egyszerűen, gyorsan ment az egész a pisztolyon lévő gomb megnyomásával, az oszlop kijelzője alatti chip-olvasóhoz érintett mobillal, ha jól osztottunk vissza, itt is mindössze 59 centért kWh-nként, az példaértékű. Ha megint menni kell, és ha a Tesla még mindig beenged idegeneket, legközelebb biztosan nem kísérletezgetünk, hanem megyünk egyenesen a bosszantóan sznob, szégyenletes módon védőtető nélküli, de tagadhatatlanul gyönyörű fehér oszlopokhoz.

Byd Villanytura Traffix 2024 022
Tesla Supercharger, Parndorf: talán itt ment a leggyorsabban a töltés, a fizetés és ez volt az egyik legolcsóbb "kút", pedig BYD-vel érkeztünk

Byd Villanytura Traffix 2024 022
A Tesla-töltés végelszámolása

A fizikai töltőhálózat alatti informatikai infrastruktúra is hatalmasat fejlődött az elmúlt pár évben. Rossz hír egy csomó korai startupnak, hogy az idejük lejárt: már nincs szükség specializálódott integrátor weboldalakra, gyűjtőadatbázisokra (plugshare, plugsurfing), mert a Google is tud mindent, ami a folyamatos elektromos haladáshoz elég Európában. A mobiltelefon térképén rákeresve a közeli vagy az útvonalunk melletti töltőpontokra mindent látunk: milyen teljesítményű oszlop van az állomáson, hány foglalt, hány szabad, még az ár is könnyen kideríthető a telefonon. Megkönnyíteni meg tudja az autósok életét, ha a kocsi navigációjában látja az ő márkája által esetleg leszerződött, olcsóbban használható töltőket, de szükség igazából nincs erre: minden szükséges tudás ott van mindenki zsebében.

Jó kis kaland volt ez, és bebizonyosodott, hogy az elektromos autózás Európában nagy távolságokon is működik, jól tervezhető, élhető. Csak sajnos drága. Összességében sokat veszítettünk ahhoz képest, ha dízellel, benzinessel, de főleg LPG-s kocsival mentünk volna. Száz kilométerenként töltési veszteségekkel együtt kb. 22 kWh átlagosan mondjunk 70 eurócentes áron: ez 6160 forint száz kilométerre, ami 10,3 liter 600 forintos (másfél eurós) benzinnek felelne meg százon. Egy benzines, dízel, pláne LPG-s Golffal közel nem került volna ennyibe az út.

Byd Villanytura Traffix 2024 027
Tényleg ott voltunk: a háttérben az Eiffel-torony, az autókiállítási csarnok tetején a parkolóban

Byd Villanytura Traffix 2024 027
Köszönjük a figyelmet - a BYD Dolphin, valamint Fábián László és Rácz Tamás, Traffix.hu, Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület

És ehhez jön még az a temérdek kávé, szendvics, csoki, nasi, amit a töltések alatt unalmában összevásárolgat az ember! Hogy azután 3000 kilométer után szomorúan nézze a perifériás látómezőjébe folyton betolakodó hasát a billentyűzet alatt: jó dolog ez a villanyautózás, de sajnos hizlal. Sebaj: ha drágán is, de megjártuk Párizst oda-vissza négy nap alatt, úgy, hogy egy gramm szén-dioxiddal se terheltük a levegőt, legalábbis ami a közvetlen autós emissziónkat illeti. Az erkölcsi győzelem a miénk!

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

választás kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó vadász gördeszka Nissan carspotting gólya egyirányú utca Portugália OBB hómaró sofőr röhej Drezda DDR halottaskocsi Waze hókotró 4-es metró kuka FKF traktor túlméretes szerelvény üldözés tetőbox prius 60-as tábla tapolca királynő Trabant kresz-módosítás balesetmegelőzés természetkárosítás olajkút zala megye akadálymentesítés Spanyolország union felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő MOL Limo trolibusz sorompó alagút 1-es út BKV fedélzeti kamera fénysorompó m3-as autópálya félsorompó kötelező mentők villamos Jaguar felicia pickup diy tűzoltóautó autómegosztó Volán skoda volkswagen vasúti átjáró hülyenév metró BMW motoros bicikli Frankfurt Finnország környezetvédelem kereszteződés kerülő M0 Barkas szlovákia büntetőfékezés embléma vicces elektromos hajó toyota prius kerékbilincs Budakeszi közút dashcam reklám COVID-19 Urban Collëctif ICE opel frontera Isuzu 3-as metró megállás 4-es út sávlezárás főpolgármester videó közlekedés tréler hirdetés matrica mini countryman elektromos bányagép hülye kiírás zene Kanada gyalogos körforgalom Hollandia kaiyun avtoexport kgfb szabály biztosítás közvilágítás kamion Berlin 112 terepjáró járda autópálya autóút busz rendszám M1 Lime dízel Európa 5g M7-es autópálya vasút hoax ZalaZONE online térkép aszfaltfestés felfestés hülyeség hőség győr csákvár varsó elektronikus jegy forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés gazdagrét városépítészet koppenhága fiat jegy Gyermekvasút kerékpársáv ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet talált tárgyak közösségi matchbox kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 modell hódmezővásárhely visual signature c evolution futár ctis jobbra tartás kia niro sportage lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip oldaltávolság józsefváros traffix dashcam taxi India őz jog m1m7 elektromos motor tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció Bubi kerékpárút utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz köpködés Szentendre szabálytalanság múzeum felesleges tábla útburkolati jel hidrogénautó 8126 renault közbringa tábla éjszaka suzuki autóroncs Budaörs bogár vw örményország relatív gyorshajtás francia mercedes autópálya-pihenő autóipar hibás tábla vezetéstámogatás 30 USA vw bogár Párizs balesetveszély programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia ceausescu bukkanó vadveszély babakocsi kerekesszék árpád híd innováció elektromos jármű navigáció karlobag kortrijk Svájc felmérés kerékpáros iaa 2024 buszsáv forgalommal szemben Honda mini wales autólopás felelősség felújítás önvezető autó M30 gps kézműves tábla ford focus kár tél mol autómatrica M1-es autópálya zöld IAA tuning Forma-1 Budapest Közút útfelbontás LPG autógáz Jogger tükör heti összefoglaló stoptábla elsőbbség jövőautó rangefinder egészség ugrató mazda 6 mps kerékcsere rumpold mazda burgenland menetrögzítő kamera octavia lakatolás kiss&ride felnikupak járdaszegély ugratás autószállító BYD Atto 3 Ferrari forgalom elől elzárt terület fényhíd szigetelőszalag mx-5 Dacia Logan Taliant Thalia Törökország biciklis elvesztés pótlás ÚME Lakó-pihenő övezet aquaplanning Egyesült Királyság elektromos busz zacskó útdíj állapot Passat lökhárító karosszéria javítás rozsda zil halloween használtautó import használtautó-import kesztyűtartó barkács használtautó-vásárlás felni kifordított kifordított felni münchen 20 homokvihar vihar korrózió kábítószer Kína légzsák utasvédelem rádió retró hangszóró klasszikus Lada zsiguli belgium várandósság hólánc fenntartható mobilitás új autó kamaz Honda E:ny1 la motorhiba olajfüst olajfogyasztás euro-norma Vito Mercedes Vito emelkedő beláthatatlan útszakasz nissan ariya orosz autó várakozás hóember lakópark autógyár fejlesztés infrastruktúra klíma irányjelző betegség pszichológia UAZ közterület autó Magyar Közút kreatív roncs retro Dakar dugattyú hidrogénbusz Vision Zero cserbenhagyás Audi LED fekvőrendőr horvátország karbantartás büntetőpont tankolás biztonsági öv karácsony homok sebességhatár teherautó veszélyes helyzet mikromobilitás alkohol bor hannover biztonság Toyota téli gumi autonóm autózás útépítés statisztika párásodás zebra Budapest motor e-roller agresszió Ausztrália repülőtér útfelújítás gyerekek tesla kresz tábla lakat elektromos kamion alkatrész művészet traffix érdekesség fizetőkapu logó vicc közlekedési morál törésteszt poén dohányzás az autóban alto suzuki alto figyelmetlen Baja smart lakótelep hagyomány 40-es tábla történelem facebook golf fáradtság napelemes autó iskola lightyear teszt sainz alonso omoda madrid elon musk Babboe gázolás elhagyatott szabálytalan Tanuló tanulóvezető T matrica tanulóautó friss jogsi jogosítványszerzés dugó feketedoboz szalagkorlát elektromos hajó elektromosautó kapubejáró foci futball sportpálya kerítés swift napelem teherbicikli biciklisáv töltés kutya fantomcég dobós cég vandalizmus szerbia GTI hamisítás alvázszám visszaélés szár záróvonal vezetésre alkalmasság követési távolság elalvás régi autó kijelző villanybicikli Csehország prizma Opel CD lemez nyári gumi id.7 volkswagen id.7 Opel Astra szigorítás izzó lámpa izzókészlet Autobahn jogosítvány meghibásodás ai megfigyelés plakát intertraffic olajteknő lerobban ramcatch korlát sx4 suzuki sx4 felirat plakett katalizátor utazás műszaki hiba besorolás sávelfogyás poller terelőoszlop intertraffic 2024 villanyautó olcsó ingyen ingyen közlekedés használt autó temető főút műszaki műszaki vizsga tégla körút hungária csúcsforgalom BYD veszély mixer nyár elkobzás Dolphin infotainment RATP figyelmeztető jelzés különlegesség Nagy-Britannia brit mini túra 2024 Párizsi Autószalon elektromos munkagép segítségnyújtás fényszóró gyermekülés oktatás kínai autó teherbringa bem rakpart Svédország szélvédő zajvédő fal gyalogátkelő lengyelország ADAC szélvédőcsere suzuki swift rendőrautó superb skoda superb szellőző fizikai gomb gomb vezetéstechnika vezetéstechnikai tréning képzés vezetéstechnikai képzés konnektoros hibrid figyelem Ausztria elektromos autó 30-as tábla TT TTS példamutatás BYD Seal U új kresz barcelona leállósáv kresz2024 oldalszél horrorszerelvény munkagép zenélő út motorosok Rosenbauer forgalomirányítás gyorshajtás asszisztens jég baleset gumiabroncs Komatsu papucs mezítláb rakomány üzemanyag mobilozás láthatóság continental SUV bukósisak Asfinag Japán látási viszonyok fizető parkolás elektromos bicikli zöld rendszám komp csepel-sziget lórév adony proace hilux érintőképernyő elektromos robogó agymotor benzinkút képernyő kukásautó THK figyelmetlen sofőr kamera sávváltás hibrid 37-es út antric cargobicikli casco strabag úthiba akció körgyűrű drón Olaszország motorkerékpár 70-es tábla mesterséges intelligencia gck up and charge induktív töltés európai autóipar Tang Seal U Yangwang U8 előzés kerékpár nyilvános töltő vinci autoroutes párizs 2024 időskor figyelmetlenség robogó m1-m7 ételfutár cargo kerékpár teherkerékpár roller Franciaország mobiltelefon hatótáv SeaLion 7 mozdony sebesség amerika sebességkorlátozás ferihegy pihenőhely M35 M44 hidrogén USPS Cobra motorozás kresz 2024 phev magyarország traffibox repülő autó dekor bírság világítás elektromos kerékpár rendőrség plug-in hibrid dunaharaszti stop-tábla kanyarodó fűútvonal Norvégia stressz figyelemelterelés téli felkészülés úthenger fűnyíró ideiglenes útburkolati jel elakadás újbuda tömegközlekedés torlódás Magyar Autóklub ORFK talicska tengeralattjáró BKK traffipack traffipax önjáró akkumulátor Porsche Guinness rekord gyorsforgalmi út buszmegálló mobiliti szolnok töltő e-autó pilisvörösvár 10-es út Liebherr Regent megállni tilos brit-szigetek ötlet halálos baleset közlekedési lámpa medence klór parkolás renault fluence kresz ajánlott sebesség pötty korlátozás túlkorlátozás zsákutca Bodmér behajtani tilos humor ing fiat panda panda raid másnaposság ittas vezetés büntetés bűncselekmény németország közlekedésbiztonság

Legutóbbi bejegyzések

Archívum

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ