A Stellantis egyebek mellett egy Alfa 33 Stradale hipersportautót is kivitt Párizsba. Szárnyasajtók, 750 lóerős az elektromos változat, kétmillió euróba kerül és 33 példány készül majd belőle. Igazi álomautó, legtöbbünk számára, sőt: a legtöbb európai autóvásárló számára, mit is beszélek: 33 dúsgazdag emberen kívül mindenki más számára teljesen elérhetetlen.
Pár standdal odébb pedig mit látunk? Valódi, létező, sőt: többé-kevésbé elérhető álomautókat egy francia hitelszövetkezet standján. Egy másik elektromos hipersportautót, szárnyasajtókkal, legenda nélkül, viszont 1225 lóerővel, és 165 ezer euróra ígért áron. Ez 66 millió forint, egy kétszobás budapesti lakás ára egy körfolyosós házban. Ez nem álom: ez valóság. Kínából. Az első kép a Wikipediáról való: ennél jobbat nem tudtunk készíteni róla, mert nem nagyon fértünk hozzá közel. Lásd második kép:
A Hyptectől balra pedig: egy Cadillac Lyriq elektromos crossover, egy faceliftes Tesla Model 3 elektromos szedán, egy MG Cyberster elektromos roadster, a bal szélen pedig félig egy Dongfeng MHero elektromos (vagy pliug-in hibrid) luxusterepjáró, ami annyira tetszett, hogy kivártam, amíg oszlik a tömeg és lőttem róla pár közeli képet:
Dongfeng MHero. Induló ára kb. 150 ezer euró lesz Franciaországban, elektromos vagy konnektoros hibrid hajtással érkezik
3,3 tonna a 147 kWh-s akkut cipelő elektromos terepjáró saját tömege. Európa ennek a rémes hízásnak is behódolni látszik: úgy tudjuk, már készül az új szabályozás, amely 4,25 tonnában határozza meg a B-s jogsival vezethető járművek körét. Örülhet a Tesla is: jöhet a szintén ólomsúlyú
Cybertruck, egy másik nem-európai modell
Érdekes, izgalmas, ötletes az utastér is. A repülők gázkarjára emlékeztető dolog középen egy osztott kezelőelem: a bal oldali az irányváltó, a jobb oldali az üzemmódválasztó. Egyre több ilyen kreatív újdonságot látunk kínai kocsikban; az EV-k technológiája mellett a dizájnban is egyre inkább mintha Kína mutatná az utat
Hibátlan luxuskörnyezet az európai luxusmárkák árának töredékéért. Öt, de csak két éve ehhez még hozzá lehetett volna tenni, hogy igen, de egy kínai modell presztízsértéke nem ugyanaz, mint egy európaié. Ma már egyáltalán nem vagyok ebben biztos.
Mi a közös a Dongfengben és a másik négy kocsiban ezen a standon? Két dolog. Az egyik, hogy hatalmas érdeklődés fogadta mindet a Párizsi Autószalonon. A másik, hogy a francia hitelszövetkezet autólízinges üzletága által bemutatott flotta egyik tagja sem európai. Két amerikai és három kínai elektromos autó: ez az a portfólió, amivel Európa egyik legfontosabb autós eseményén egy francia polgárok befektetéseit gyűjtő francia cég kiállt reklámozni magát a valódi vásárlóerővel rendelkező francia autósoknak. Nem Peugeot-kkal, nem Renault-kkal, de még csak nem is DS-ekkel, vagy akár urambocsá' Mercedesekkel. Teccikérteni?