Segway-szerű bánya-teherautó
Ha azt hiszed mindent láttál már, akkor most mutatunk valami egészen furcsa elektromos járművet. A Liebherr egy kétkerekű, Segway-szerű teherautó tanulmányt mutatott be, ami annyira váratlanul furcsán néz ki, hogy azonnal látni akarjuk munka közben.
A munkagépeket, darukat gyártó cég azzal magyarázza a nem mindennapi tanulmányt, hogy úgy gondolták, az alapjaitól kellene újratervezni a teherautókat, csak az alap feladatokra koncentrálva. Az S1 Vision névre hallgató jármű egy tengelyből, és két kerékből, valamint egy méretes platóból áll. Persze mindez nem működhetne vezetővel, így a jármű önjáró. Hajtásáról két villanymotor gondoskodik, és egy pár strapabíró, légmentes abroncson gurul. Ugyan ránézésre játéknak tűnik az eszköz, a teherbírása alapján mégis komolyan kell venni, hiszen 145 tonnás teherrel képes biztonságosan közlekedni a bányában.
Kialakítása gyors karbantartást tesz lehetővé, a fontos alkatrészek könnyen hozzáférhetők, a kopó alkatrészek egyszerűen cserélhetők, az elektromos hajtás pedig jelentősen csökkenti a karbantartási munkákat. Munka közben különleges automatikus teherszintező rendszer segítségével göröngyös, durva terepen is képes stabilan haladni, és akár helyben is meg tud fordulni.
Vízen a világ első elektromos repülő-hajója
Valahol félúton lehet az elektromos repülőgép és hajó között a Regent legújabb járműve. Ami már nem csak a távoli jövő, hanem valódi, kézzelfogható, működőképes jármű. Ahogy az alábbi videóból is kiderül:
A világ első teljes méretű elektromos repülő-hajója hivatalosan is vízre szállt, hogy utasokkal a fedélzetén is teszteljék. A Regent 2020 óta fejleszti elektromos két- (vagyis inkább csak másfél-) éltűjét, mára a tervektől eljutottak a valódi, működő első példányig. A jármű háromféle módon is képes haladni: hajóként a vízben, félig a vízben, mint egy szárnyashajó, de teljesen ki is tud emelkedni a vízből és a vízfelszínhez közel repül, mint egy ekranoplán. Nem kell sokat várni az első fizetős utakra sem, ezt az év közepére jósolja a gyártó.
A prototípus 12 utast képes szállítani, 55 láb hosszú, szárnyfesztávolsága 65 láb, 180 mérföldes csúcssebességre képes. Az elektromos hajtással egyelőre 180 mérföldet (~300 km-t) képes megtenni egy töltéssel, de a jövőben a 400 mérföldes hatótávot is megcélozza a Regent.
Őrült tempóra képes villanyroller
A kanadai elektromos rollereket gyártó Apollo cég olyan új, csúcskategóriás rollert dobott piacra, amely akár 80 km/órát is meghaladó csúcssebességre képes. A tavaly év végén bejelentett Apollo Phantom 2.0-t már nagyon várták a nagy teljesítményű rollerek rajongói. A cég az alapoktól kezdve alakította ki a dizájnt, követve azt a márkastratégiát, amely régóta igyekezett elhatárolódni az iparág egyéb, robogóval foglalkozó cégeinek termékeitől.
A Phantom 2.0 két változatban kapható: a gyengébb teljesítményű a Phantom 52V, amely 1750 wattos motorral van felszerelve. Ez a modell akár 70 km/h végsebességet is elérhet, míg a brutálisabb, Phantom Stellar 60V, 3350 wattos motort kapott, amivel a 85 km/órás sebesség elérése sem lehetetlen.
Mindkét roller 21700-as akkumulátorcellákat használ, az előbbi 27 Ah-s (1,4 kWh), az utóbbi pedig egy nagyobb, 30 Ah-s (1,8 kWh) akkumulátort kapott, ezekkel 80 km, illetve 90 kilométeres táv tehető meg. Az 52 V-ben kettős rugós felfüggesztés került, a 60 V-os modellt pedig kettős hidraulikus felfüggesztés tartja az úton. Mindkét rolleren 11 × 4 hüvelykes, defektálló, belső nélküli abroncsok vannak, amelyek tartósak és biztonságosak is.
Fékből az 52 V-os modell dupla mechanikus tárcsaféket, a 60 V-os pedig dupla hidraulikus tárcsaféket kapott. A rollerek 360 fokos világítással is rendelkeznek a tökéletes láthatóság érdekében bármilyen szögből, beleértve a LED-es fedélzetcsíkot és a kormányvégekre szerelt irányjelzőket. Akik őrült erejű rollerre vágynak, már csak nyárig kell kibírniuk, és kiviteltől függően 3-4 ezer dollárt összespórolni.