Aki Nagy-Britanniában vagy Írországban közlekedik, a városi úthálózatokon gyakran találkozhat járdaszegélyre festett macskakörmökkel az utak mentén. Mi a fene lehet ez?
A kettős (vagy néha csak szimpla) keresztirányú vonalkázást azért használja a brit forgalomszervezés, mert a rendszer felismerte, hogy a megállás nálunk megszokott háromfokozatú skálás szabályozása egyszerűen kevés a valós forgalmi igények lekövetéséhez. Meg szabad állni, rövid időre meg szabad állni, szabad hosszabb ideig is parkolni: ez a felosztás a legtöbb közlekedő számára elég, de vannak páran, akik, KRESZ ide vagy oda, kényszerűségből néha ott is megállnának, ahol alapértelmezésben nem szabad, viszont muszáj. Ők a város működéséhez elengedhetetlen fontosságú áruszállító autók vezetői. Nekik ad további információkat a macskakörmözés.
Míg nálunk minden áruterítő teherautó, csomagszállító furgon, ételfutár Suzuki kvázi folyamatos szabálysértésben van, amikor megáll pár percre ki- vagy berakodni, leadni a csomagot, a briteknél a "rakodás" külön megállási kategória. Ahol szimpla vonalkázás van, ott csúcsidőn kívül, a brit KRESZ-ben meghatározott idősávokban azért meg szabad állni pakolni. Ahol viszont kettős macskaköröm van az út mellett, ott már végképp semmiképp nem szabad megállni. Mennyivel jobb rendszer ez, mint amikor a köztereseknek vagy rendőröknek kell magyarázni a szerencsétlen fuvarozóknak, hogy ha mindenki minden szabályt ténylegesen betartana, pillanatok alatt megállna az élet emiatt a rendetlen, engedetlen, rakoncátlan valóság nevű dolog miatt!