Egykerekű villanyserpa
Bár nem új fejlesztés ez a bizarr, terepi teherhordó, de a jelenlegi, negyedik generációs modellel most jelentkezett a gyártó. Elnézve a furcsa eszközt könnyen előfordulhat, hogy valakinek Rockenbauer Pál és az 1979-es Másfélmillió lépés Magyarországon című filmsorozat kezdőképei ugranak be, ahol a túrázók egy biciklikereket toltak maguk előtt, akár az Alföldön, akár a Mátra meredélyein jártak. Ez is valami hasonló dolog, de nem a megtett távolságot mérik vele, hanem az úti holmit lehet rá felmálházni. Nem is keveset, akár 200 fontnyi tömeget - ez bő 90 kilogramm - képes elcipelni.
Az ePack Wheel nevezetű teherhordó motor nélküli, és alacsony fordulatszámú elektromos motorral ellátott változatban is kapható. Utóbbi 5 km/órás sebességre képes, lejtőn pedig mechanikus tárcsafékkel lassítható a rakománnyal megrakott teherkerék. Szénkefe nélküli motorja 350 wattos, akkumulátora 36 voltos, 14,5 Ah-s lítiumion kémiájú és a Samsungtól érkezik. Egy töltéssel, tereptől és terheléstől függően 10-30 mérföldön keresztül cipeltetheti vele a turista a holmiját.
A modellfrissítés utáni változatok már akár két fékkarral is rendelhetők, jobb hozzáférést nyújtanak a láncbeállításhoz, és a korábbinál több rakományrögzítő pontot is kialakítottak a járművön. Az egykerekű izé itt rendelhető meg, ára kiviteltől függően 696 illetve 2195 dollárba kerül.
100 tonnát emel ez az elektromos, terepjáró daru
A hivatalosan Tadano eGR-1000XLL-1 EVOLT névre keresztelt méretes mobildaru hat darab lítium-ion akkumulátorcsomaggal rendelkezik, amelyek összesen 226 kWh kapacitásúak. Ez a gyártó szerint akár hét órányi folyamatos működéshez is elég, ha egyetlen helyen kell azt elvégezni, és öt óra folyamatos munkához, ha ebbe még 10 kilométer körüli helyváltoztatásnak is bele kell férnie. (legfeljebb 26 kilométer a hatótávja)
Az eGR-1000XLL-1 akkumulátorait kevesebb mint két óra alatt, vagy egy éjszaka alatt lehet feltölteni egy 80A 220/240V AC töltőn, de ha szükséges, közvetlenül az elektromos hálózatra is rá lehet kötni és akkor 0/24-ben használható a gép. Ha pedig terepen akad emelési munka, azt is gond nélkül megoldja, összkerék-hajtásának hála.
Éves szinten az új EVOLT modellek körülbelül 35 százalékkal csökkentik az üzemeltetési költségeket egy hasonló képességű, dízelmotoros daruhoz képest. Ez a becslés magában foglalja az üzemanyag és az elektromos áram költségeit, valamint a karbantartási és leállási költségeket, becslések szerint évi 1200 üzemóráig.
Félszerzet kisautó városlakóknak
A leginkább az elektromos segédmotoros kerékpárok, rollerek piacán sikeres NIU az elmúlt néhány évben látványosan bővítette portfólióját. Nemrég új elektromos dirt bike-ot, és szintén elektromos ATV-k koncepciót mutatott be, de a legfrissebb modelljük még ezeknél is érdekesebb. Ez nem más, mint egy elektromos mikroautó, ami NIUMM 500 néven fut.
A még csak prototípusként létező NIUMM 500-at úgy tervezték, hogy illeszkedjen az európai mopedautó kategóriába. (hiába van négy kerekük, ezek az apró járművek hivatalosan nem számítanak igazi, teljes értékű autónak)
A sajátos műszaki és a jogi szabályozás miatt Európa számos országában népszerűek ezek az autópótlók – ilyen például a Citroen Ami is – amelyekkel leginkább idősebbek, vagy autós jogosítvánnyal nem rendelkező fiatalok közlekednek, ingáznak.
Utóbbira, illetve városi használatra ideális lehet az apró, nagyjából 8 ezer euróba kerülő, 45 km/órás csúcssebességre képes miniautó. Hogy a városi felhasználók is ki tudják használni az autó előnyeit, kivehető akksival is készül a jármű, így akár a lakásban is feltölthető az akkumulátor, amivel egy töltéssel 60 kilométert lehet megtenni. A fix akkumulátoros kivitelbe nagyobb, 7 kWh-s akkumulátor kerül, ezzel akár 118 kilométert is megtehet a kisautó tulajdonosa.