Nem az a legnagyobb baj a 4-es úton készült videónkban is remekül megfigyelhető fantom-útépítési jelenséggel, hogy általános szabálysértésbe kényszeríti a járművezetőket, hanem az, hogy az ilyen értelmetlen túlkorlátozás eltompítja a közlekedőket az útépítési korlátozásokkal szemben. Kilométereken, hónapokon, éveken át szoktat hozzá minket az útkezelő, hogy a 60-as, 40-es, útszűkületet, jelzőőrös irányítást jelző táblák komolytalan dolgok, csak fura díszek az út mellett. Aztán ha valahol, valamikor véletlenül tényleg munka folyik egy ilyen helyszínen, és történik egy baleset, az útkezelő csak széttárja a karját: kint volt a korlátozás, a felelősség teljes egészészében a járművezetőt terheli, a felelőtlen gyorshajtás miatt történt ismét tragédia.
Az útépítések túlzó és hibás korlátozásai ellen a Traffix.hu üzemeltetője, az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület évek óta vívja eddig teljesen hiábavaló szélmalomharcát, de nem adjuk fel. Talán most, a KRESZ és a teljes hazai közúti közlekedési szabályozórendszer revíziója során sikerül végre erre a problémára is kidolgozni egy minden érintettnek, úthasználónak, útkezelőnek és útépítőnek is megfelelő megoldást. Nekünk természetesen van is erre ötletünk, ezzel kapcsolatos javaslatainkat már eljuttattuk a megfelelő szakpolitikai intézményekhez.