Ördögi táv elektromos autóval
Aki elektromos autót vesz, annak a futott kilométerek számánál fontosabb a kiszemelt kocsi akkumulátorának állapota. Fontos kérdés, mennyi maradt meg az eredetei kapacitásból, hogyan változott a hatótáv az évek során. Ha minden autó úgy bírná, mint ez a Hyundai, akkor nem lenne akkora lutri villanyautót vásárolni.
Ez a Hyundai Ioniq5-ös bő 666 ezer kilométeren van túl és mindezt ugyanazzal a még gyárilag beszerelt, eredeti akkumulátorral tette meg. Ami ennyi megtett kilométer után is még 87 százalékos állapotú. Hogy még extrémebb legyen az eredmény, az autót végig mindig kizárólag egyenáramú gyorstöltéssel töltötték fel 100 százalékra. Kellett is, hiszen az autó tulaja sokat használta a járművét, ahhoz, hogy mindössze három és fél év alatt összejöjjön ez a táv, napi több száz kilométert kellett vele megtenni.
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát
Hogy Európában, és főleg Németországban brutálisan visszaesett a Tesla forgalma, már nem újdonság. Elon Musk ámokfutása, nehezen magyarázható politikai mutatványai miatt a kontinensen sokan szabadulnak a márka modelljeitől, sokan pedig, akik eddig fontolgatták, hogy beszereznek egy Teslát, inkább már márkák kínálatából választanak elektromos autót.
Egy új közvélemény-kutatás szerint viszont ma már az amerikaiak 67 százaléka sem fontolná meg egy Tesla vásárlását. A legtöbben itt is Elon Muskot említették okként.
A "megfontolná-e hogy egy Teslát vásároljon?" kérdésre 18% igen mellett 67% nem válasz érkezett, a nem biztos válaszadók 13%-ot tettek ki. A felmérésre adott válaszok eredményei egyértelműen azt mutatják, hogy a Teslának Elon Musk a legnagyobb problémája, és ha ő kikerülne a képből, a Teslának is sokkal nagyobb esélyei lennének az amerikai piacon.
Távirányítású lánctalpas rakodó
Manapság egyre nehezebb olyan elektromos üzemű dolgot piacra dobni, ami valamiben a világon az első. A nemrég bemutatott CyberX kereskedelmi forgalomban is kapható távirányítható, kabin nélküli elektromos mini lánctalpas rakodó pont ilyen.
Kerekes rokonához hasonlóan az új CyberX-et is úgy tervezték, hogy lehetővé tegye a távolból működtetést, ezáltal csökkentve a kezelő sérülésének esélyét vagy veszélyes anyagoknak való kitettségét olyan magas kockázatú környezetben, mint a régebbi épületek beltéri bontása - azbesztveszély -, kórházak, veszélyes anyagokat használó üzemek, stb.
Emellett az elektromos üzemmel a dízel kipufogógáz-kibocsátást is el lehet kerülni és a gép még csendes is. Már amennyire egy bontást halkan lehet végezni. Az 1205 kilogrammos gép 450 kg kapacitású, teljesen vízálló kivitelű, mínusz 20 és 40 fok között használható. Csúcssebessége 5,5 km/óra, teljes terhelés mellett, akár 18%-os emelkedőn is képes felkaptatni.