Az akkumulátoros mozdony lenyomja a dízelt
Legalábbis fenntartási költségekben biztosan. Az Egyesült Királyságban akkumulátoros mozdony tesztelését végzik, és az eredmények bíztatók, az akkumulátoros technológia költséghatékonyabbnak bizonyult a dízelnél.
A technológiát szállító Hitachi Japánban már bemutatta az akkumulátoros személyszállító vonatot, amelyben az akkumulátor tömege nagyjából megfelel a kiváltott dízelmotorénak, aminek a helyére beépítették. (A vonat nem teljesen elektromos, csak az egyik dízelmotor helyére kerül akkumulátor. Tisztán elektromosan csak az állomásokra beállva, és induláskor üzemel így csendesebb és az utasokat sem zavarja az állomáson a kipufogógáz)
Ugyan az akkumulátoros próbavonat a vártnál jobb eredményeket hozott az üzemanyagköltségek terén is, ahol a várt 30 százalék helyett 35-50 százalékkal kevesebb üzemanyag fogyott, de a legnagyobb megtakarítást a nehezen villamosítható szakaszokon a felsővezetékek telepítésének megspórolása jelenti. Az összetett vasúti kereszteződések, csomópontok, alagutak felsővezetékeinek kiépítése rengeteg pénzbe kerül, de ezekre egy akkumulátorral is táplálható mozdonynak nincs szüksége. A felsővezeték nélküli szakaszokon a saját akkumulátorát használva juthat át a szerelvény.
A tesztvonat akkumulátorcsomagja 750 kWh-s - ez 75 családi ház ellátására is elég lenne - és a vonatot 70 kilométeren keresztül képes 120 km/órás sebességgel mozgatni.
Oldalkocsis villanymotor-bringa öszvér
Az elektromos hajtás olyan, korábban teljesen életképtelen ötletek megvalósítását is lehetővé teszi, mint amilyen az oldalkocsis bicikli. Illetve inkább tricikli. Ha eddig ez hiányzott volna, már nem kell rá tovább várni, a MOD Bikes elkészítette ezt a hibrid szörnyet. Különösen izgalmas megjelenésű járgányt hoztak össze, ami leginkább egy elektromos bringa és az 1940-es évek legendás BMW R 75 Sahara szerelemgyerekére hasonlít.
A MOD az első villából egy robusztus, motorkerékpár-stílusút választott az oldalkocsis járgányra, az oldalkocsi vázát meghosszabbította, és két fényszórót, extra csomagtartót szerelt rá. Az oldalkocsiban kényelmes ülés és biztonsági öv várja az utast, de ha a négylábú kedvenceddel utaznál inkább, az is megoldható, mert hátul lehajtható rámpa segíti a beszállást.
Az oldalkocsis bringa hajtásáról 750 W-os hátsó agymotort gondoskodik, 45 km/h a csúcssebessége, ellátták nyomatékérzékelővel is, de természetesen van gázkar is azoknak, akik egyáltalán nem akarnak pedálozni, csak haladni. Beállítástól, használattól és persze terheléstől függően 80-160 km az oldalkocsis bringa hatótávja, és december elejéig akciós áron, 3500 dollárért lehet hozzájutni.
Villanymotorok Royal Enfield márkajelzéssel
A Royal Enfield a milánói motorkiállításon mutatta be a két új, elektromos motorkerékpoárját, a Flying Flea C6-ot és S6-ot. A „Flying Flea” megnevezés nem csak az új motorok sajátja, hanem a jövőben egy teljes elektromos almárka megnevezése is, ami a könnyű és közepes súlyú városi elektromos motorkerékpárok sorát foglalja majd magába.
Az első két modell, a klasszikus stílusú Flying Flea C6 és a scrambler vonalat követő Flying Flea S6 illeszkedik a Royal Enfield formatervezési örökségéhez, számos formai jegyet kölcsönzött a korábbi modellektől, de bátran nyúltak a modern formai megoldásokhoz is. Ebben az elektromos motorkerékpárok jó alapnak bizonyultak, hiszen a tervezőknek nem kell ragaszkodni a hagyományos, belsőégésű motorral felszerelt járműveknél megszokott kötelező megoldásokhoz.
A motorok technikai részleteiről egyelőre semmit nem tudni, a cég tervei szerint a motorkerékpár csak 2026 első negyedévében kerül forgalomba, így valószínűleg még nincs is végleges specifikáció.
Íme, a világ leggyorsabb rendőrautója
Az Unplugged Performance bemutatta az UP.FIT Tesla Model S Plaid rendőrjárőrautóját, amelynél pillanatnyilag nincs gyorsabb rendőrautó a Föld nevű bolygón.
A Tesla legjobb teljesítményű járművéből megalkotott rendőrautó 2 másodperc körüli gyorsulással nem sok esélyt ad a haramiáknak. A Tesla Model S Plaid platformra épülő UP.FIT Plaid Pursuit számos módosításon esett át, hogy megfeleljen a bűnüldözők különleges elvárásainak. Feladatai közé tartozik a nagysebességű üldözés mellett a sima járőrözés is.
A kötelező megkülönböztető fényjelzéseken és szirénán kívül erősebb féket, különleges felniket is kapott a rendőrautó, amely 345 mérföld megtételére képes egy töltéssel.