Európában talán a németeknél terjed a legdrámaibb mértékben a képtelenül alacsony közúti sebességhatárok, sebességkorlátozások kijelölése. Egész városokat lehet már átszelni akár 2x2 sávos utakon 30-cal, néptelen országutak teljesen egyenes szakaszait, tökéletesen belátható kereszteződéseit védik képzelt veszélyektől a gyorsan szaporodó 70-es, 60-as, 50-es táblák.
Pforzheimben ezen az úton éjszaka 30 a limit
Egy tipikus mai országúti korlátozás Frankfurt környékén
Szerencsére van már megoldás arra is, hogy az értelmetlen vánszorgásra kényszerített járművezetők ne unatkozzanak, miközben a szükségesnél figyelmes, felelősségteljes vezetés mellett teljesen biztonságos tempóhoz képest másfélszer-kétszer több időt töltenek az úton. Nézegethetik például az autók egyre nagyobb, fényesebb érintőképernyőit, vagy a saját mobiljukat, azzal úgysem foglalkoznak a közlekedés biztonságáért felelős szervek. Sőt: Frankfurtban a reptéri úton az út üzemeltetője már azon sofőrök számára is gondoskodik korszerű szórakoztatásról, akik otthon felejtették a telefont vagy régebbi kocsijuk van, aminek a műszerfalát még nem a figyelem elvonására, hanem a biztonságos vezetés ergonómiájára optimalizálták. Ezt láttuk nemrég egy autóbemutatóról hazatérve, a terminál felé közeledve:
Vigyázz, itt torlódás lehet, de nem baj, majd nézel addig tévét
Ha pedig közelebb érünk, a 30-as táblát is megkapjuk, hogy több időnk legyen a reklám nézegetésére:
30-as tábla és reklám óriási fényes képernyőn - közlekedésbiztonság a Szép, Új Világban
Remek ez a trend, hajrá, Európa, csak így tovább!