A Ford újabb jó nevű modelljét villamosította
Ki ne emlékezne a 70-es, 80-as évek népszerű, kétajtós kupéjára a Ford Caprira? Jó hír a rajongóknak, hogy a Ford 2024-re feltámasztotta az 1986-ban, hivatalosan utód nélkül megszűnt, elérhető árú, sportos modelljét. De van egy rossz hír is, az új Capri már semmiben nem hasonlít az elődre, csupán a nevét kapta meg. Ugyanis a modell 2024-es változata a Volkswagen ID.5 alapjaira épülő, kétféle kivitelben, hátsó- és összkerék-hajtású változatban kapható elektromos autó lett.
A kétajtós kupéforma is ment a levesbe, helyette egy ötajtós szabadidőautó lett a Capri, ami legfeljebb a kissé csapott tetőív miatt tűnhet kupénak. Egy nagy adag jóindulattal. Nemcsak a külső, hanem a belső is a VW elektromos termékeit idézi, annak minden örömével és bújával, ergonómiai baklövésével - a nehezen használható érintésérzékeny felületek használatával - együtt.
Teszten a hidrogénhajtású repülő
Bő 800 kilométeres tesztrepülésen van túl a Joby Aviation tüzelőanyagcellás repülőgépe. A Joby Aviation hidrogénhajtású légitaxijának története 2021-ben kezdődött, amikor a cég megvásárolta a hidrogén-elektromos meghajtás specialistának számító H2FLY-t. Azóta a Joby megkezdte a hidrogén-üzemanyagcellák eVTOL repülőgépeibe integrálását. (eVTOL-nak nevezik azokat a repülő eszközöket, amelyek elektromos -hajtásúak, és a helikopterekhez, drónokhoz hasonlóan képesek helyből, függőlegesen felszállni, így tökéletesek akár városi körülmények között is légitaxinak)
A legutóbbi tesztrepülést a múlt hónap végén ejtették meg a járművel, akkor 523 mérföldet repültek vele, valamivel kevesebb, mint 5 óra alatt. Leszállás után még 10 százaléknyi üzemanyag maradt a tankban. Az első kereskedelmi célú repülések így egyre közelebb kerülnek, a tervek szerint a légitaxi szolgáltatást 2025-ben, New Yorkban kezdik meg a hidrogén-hajtású járművel.
Késik a Tesla önvezető Robotaxija
A hírek szerint a Tesla néhány hónappal elhalasztja a Robotaxi névre hallgató, vezető nélküli járművének bemutatását. Az előzetes tervek szerint a teljesen új dizájnú, már vezető nélküli üzemre tervezett - várhatóan se kormánya, se pedáljai nem lesznek az autónak - , Cybertruck-szerű megjelenésű autó bemutatása augusztus 8-ról októberre csúszik.
Az okok nem publikusak, de állítólag azért késik a bemutató, hogy a fejlesztésen dolgozó szakemberek minél több prototípust tudjanak megépíteni a bemutatóig. Mások szerint az a halogatás oka, hogy a cég egyszerűen nem tud valóban száz százalékban önvezető, biztonságosan működő járművet bemutatni. Sem augusztusig, sem októberig. De ha sikerülne is, baleset esetén a felelősség kérdése még mindig problémás részlet lehet.
Az autómentes város sem igazi biciklis paradicsom
A michigani Mackinac-sziget azon kevés autómentes városok egyikeként ismert az Egyesült Államokban, ahol magántulajdonú gépkocsi egyáltalán nincs, csupán mentő vagy rendőrautó használhatja legálisan a sziget aszfaltútjait. Igaz, nem is kell nagy távokat megtenniük az itt lakóknak, a sziget nagyjából akkora, mint a budapesti Margit-sziget. Csak a formája más.
Aki itt lakik, eddig az elektromos kerékpárban találhatta meg az egyetlen motorizált közlekedési eszközt, és nem is kellett idegőrlően lassan közlekednie, hiszen a legtöbb elektromos kerékpár az amerikai helyi szabályozás miatt 32, vagy 45 km/órás sebességre képes. Na, ennek a jó világnak vetettek most véget a szigeten 25 km/órás sebességkorlátozással, ami az üzleti negyedben még ennél is szigorúbb, 16 km/órás.
Mind minden szigorításnak, ennek a rendelkezésnek is vannak támogatói és ellenzői is. A támogatók a nagyobb biztonságnak örülnek, az ellenzői pedig a betarthatatlanságát kritizálják, hiszen a kerékpároknak nem kötelező tartozéka a sebességmérő, így a kerékpáros nem tudhatja, mikor milyen sebességgel közlekedik.
A floridai Key Biscayne még ennél is tovább ment az e biciklik szabályozásával, ott egy elektromos biciklivel bekövetkezett baleset és egy helyi kerékpáros halála után egyszerűen betiltottak minden elektromos kerékpárt.