Friss infók a közlekedési minisztertől a KRESZ-ről és egyebekről

KözlekedésInfo címmel hirdette meg az Építési és Közlekedési Minisztérium az iskolakezdés napjára azt a sajtótájékoztatót, amelyen a miniszter és a MÁV vezérigazgatója személyesen osztott meg a meghívott sajtóval iszonyúan sok számot forintmilliárdokról, utasokról, kilométerekről, buszokról, vonatokról, valamint egy céldátumot arról, hogy mikor léphet hatályba az új KRESZ. Tudósításunkban a tömegközlekedésről elhangzott információkkal kezdünk, akit ez nem érdekel, vagy menet közben unja meg őket, tekerje le bátran a közcímmel jelzett KRESZ-es fejezetre!

Vasút, buszok

A MÁV, GYSEV és Volán dolgaival kapcsolatban Hegyi Zsolt, a MÁV-Volán csoport első embere arról számolt be, hogyan állnak az idén januárban meghirdetett 10 pontos miniszteri vállalási csomag teljesítésével. A hazai tömegközlekedés legfőbb topmenedzsere úgy látja, a lakosság bizalma a közösségi közlekedéssel kapcsolatosan nő, ő legalábbis ezzel magyarázza a tavalyi első félévhez képes idén mért tíz százalékos utasszám-növekedést. Az országbérlet sikerének tudja be, hogy a bérletvásárlások száma a diákoknál 10 ezerrel, a felnőtteknél 15 ezerrel nőtt egy év alatt. 

Ami a késéseket illeti: június elseje óta tízezer nagyobb vasúti késést regisztráltak, 326 milló forint késésbiztosításnak nevezett visszatérítést fizetett ki a MÁV. Ennél többre számítottak, de részben a tavalyinál kevésbé forró nyár, részben az új mozdonybeszerzések miatt az előző nyárhoz képest a 20 percnél többet késő vonatok száma felére csökkent és ezek a késett vonatok is 30 %-kal kevesebbet késtek, mint ez egy éve volt jellemző. További Jó Hírek Vidékről: a Tópart Intercity néhol 160 km/h sebességgel száguld, a s zegedi vasútvonalon tíz százalékot javult a menetrendszerűség, az állomási mosdófelújítási programnak köszönhetően az utasok 50 %-a kulturált körülmények között pisilve várhatja a vonatot, év végére pedig már mindenkire, mindenhol hasonló örömök várnak.  Napi 300 vonaton van napközbeni takarítás a "Tiszta IC" program szerint, száz IC-kocsit sikerült felújítani az idén és klímahibából is 65%-kal kevesebbet regisztráltak, mint egy évvel ezelőtt.

A Volánnál is csodálatos dolgok történtek. Zajlik az ígért ezer új busz beszerzése, 26-27-ben 2x300 új busz jön, leginkább magyar gyártású járművek, a 20 évnél idősebb buszokat pedig még az idén kiselejtezik. Jövőre a Volán mind az 5600 busza 9 évesnél fiatalabb és klimatizált lesz.

Ekm

A vezérigazgatói beszámoló után Lázár János megpróbálta végképp belefojtani a számokba a még életben maradt újságírókat. Elmondta, szakminiszteri regnálása első időszakában azt tartotta a legfontosabbnak, hogy kimutassák: hogyan-mivel akarnak utazni a népek az országban. Mint megállapították, napi mintegy 4,5 millió ember indul utazni valamivel valahová - nagyon sokan autóval. 2010-ben még 2.900.000 autó volt az országban, ma 4.300.000, de egy főre még mindig nem esik annyi autó, mint mondjuk NO-ban, tehát további autószámnövekedés lesz. A tarifareform, vagyis az olcsó országbérletek, megyebérletek bevezetése már csak emiatt is szükséges volt, az autóforgalom növekedésének tompítása érdekében. Az elmúlt másfél évben egymillió utas számára tették olcsóbbá a tömegközlekedést, számításaik szerint ez a közszolgáltatás ma az EU-ban az ötödik legolcsóbb. A diákok a havi ezer forintnál olcsóbb megyebérletekkel szinte ingyen utaznak, a 2024 előtt eladott havi 6-700 ezer bérlet helyett havi egymilliót értékesít a MÁV. Mivel ennyivel nőtt a bérletesek száma, az alacsony bérletárak mellett is nőtt a szektor árbevétele is. Az idei évben várhatóan 1.200.000.000 utazás lesz a végső mérleg, ami soha nem látott mértékű tömegközlekedés-használatot jelent. 

December elsejétől az új személyszolgáltatási törvény, ahogy a miniszter fogalmazott, "személyszállítási alkotmány" szerint biztosítottá válik a napi háromszori eljutás lehetősége a kistelepülésekről a járási központba és vissza, a kétszeri eljutásé a megyeszékhelyre vagy a fővárosba. Ez a minimum szolgáltatási szint mintegy 1000 települést érint pozitívan, melyből 500-ban eddig nem is volt tömegközlekedés, másik 500-ban  napi egy járat helyett lesz immár legalább három. 

Az évi 11 00 milliárd forintos minisztériumi költségvetésből mintegy 100 milliárd fordítódik a tömegközlekedési reformra, és a miniszter szerint ennek is köszönhető, hogy 2023-24 viszonylatában 15, '24-25-ben pedig további 10 %-os növekedésszám tapasztalható a tömegközlekedésben. A növekedés egy másik fontos oka a kormány gazdaságpolitikájában keresendő Lázár János szerint; mivel ma a statisztika szerint egymillióval többen dolgoznak, mint a fidesz-éra előtt, ennyivel többen is utaznak dolgozni nap mint nap otthon unatkozás helyett.

Nem csak az utasok, a szolgáltatók dolgozói számára is öröm manapság a munka. A tárca szakszervezeti megállapodásokat kötött a MÁV-Volánnál a  nemzetgazdasági átlag feletti átlagbérek kialakításáról és további növeléséről, minekutána hamarosan 750 ezer forint lesz a bruttó átlagbér a cégcsoportnál. A minisztérium premizálja is a dolgozókat az eddigi pluszok felett, 150 ezer forintos Széchenyi kártyát kapnak az alkalmazottak idén decemberben. Ez nem csak jutalom, motiváció is pályaválasztóknak: igyekeznek vonzóbbá tenni a fiatalok számára a tömegközlekedési szektort. 

Érdekes hír a vasúttal kapcsolatban, hogy az ÉKM, illetve személyesen Lázár János megbízást adott a német TÜV-nek az elvileg idén átadásra kerülő Budapest-Belgrád vasútvonal építésének teljes jogi, gazdasági és főként műszaki átvilágítására. Ennek oka bevallottan az, hogy teljes biztonsággal elkerülhető legyen az építkezés kapcsán egy olyan baleset, mint ami Szerbiában követelt 15 emberéletet és okozott belpolitikai válsághelyzetet.

( Mi a fenti a számokat és a következtetéseket itt és most nem kommentáljuk, csak hozzátesszük: tisztában vagyunk azzal, hogy a sok-sok csupa jó hír bejelentése és ezek okainak ilyen egyértelmű politikai vezetéshez kötése nyilvánvaló kapcsolatban áll azzal, hogy jövő tavasszal választások lesznek.)

KRESZ és úthálózat

Meglepődve fogadtuk a hírt, miszerint a két éve tartó KRESZ-megújítási folyamat számtalan szakmai és civil szervezettel (köztük velünk, a Traffix.hu-t üzemeltető Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesülettel) lefolytatott javaslatgyűjtés, nyilvános és zárt vita,  véleményezési kör után az idei év végéig a minisztérium lakossági konzultációt is szervez a közlekedés szabályrendszerének reformjáról. Ennek pontos részleteit még nem ismertük meg, de megtudtuk, hogy idén decemberben egészen konkrét dolgokról is kikérik az emberek véleményét, például az autópályák egyes szakaszain korábban belengetett, az útkezelők szerint műszakilag teljességgel problémamentes 140 km/h-s sebességhatár-emelésről is, mellyel szemben a kormány ellenállást érzékel a lakosság részéről. 

És hogy akkor mikor lesz az új KRESZ-ből hatályos jogszabály? Ahogy a miniszter fogalmazott, "még ezzel a kormánnyal" szeretnék elfogadtatni a minden részletében kidolgozott új KRESZ-t, ami majd csak a választásokat követően, a jövő év szeptemberében léphetne hatályba.

1200-ról 2000 km-re nőtt a jelenlegi politikai érában, tehát az elmúlt négy ciklusban a magyar gyorsforgalmi úthálózat hossza. Ami viszont az aktualitásokat illeti, most inkább szélesítés van. Szeptember 15-én végre-valahára elindul az ország legtúlterheltebb, hétköznapokon sokszor Hegyeshalomtól az M0-ig kamionokkal telített külső sávú autópályájának, az M1-esnek 2x3 sávosra bővítése, egyelőre az M0 és Bábolna közötti 81 kilométeres szakaszon. (Mai hírek ugyan szeptember elsejei kezdésről szólnak, de mi tegnap még 15-ét hallottunk.) A terv szerint 2029-ig tartó munka során a kivitelezőnek irányonként 2-2 sávon kell biztosítania az M1-es használhatóságát, a szakhatóságok pedig új szabályozással biztosítják, hogy a kamionoknak ez idő alatt mindenképpen az M1-esen kelljen maradniuk, tehát ne terheljék a párhuzamos utakat se útdíj-csökkentés, se időspórolás céljából, úgy, ahogy ezt jelenleg oly gyakran teszik Bicskétől Biatorbágyig a gyakran előforduló balesetek okozta dugók miatt.

Hogy a térségben élők egy kicsit megértőbben viszonyuljanak ahhoz, hogy a legfontosabb autópályájukon pár évig elvileg lassabban haladhatnak, mint a többi úton (végig 80-as illetve 60-as korlátozások lesznek az építés alatt álló), Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom, Fejér és Pest megyében 2026. januárjától bevezetésre kerül egy különleges, négymegyés éves matrica, 15 ezer forintos áron.

Mivel Lázár János is tudja, hogy nem csak autópályából és autóútból áll az úthálózat, kezdeményezte a kormánynál illetve az érintett minisztériumoknál, hogy az átlagosnál gazdagabb településektől szedett szolidaritási adó húsz százaléka kvázi leírható legyen ebből az adóból, ha ezt az összeget az úthálózat fejlesztésére fordítják. Ennek az ötletnek bevallottan színtiszta kormányzati politikai oka van: a dolgok általános helyzetéről kérdezett választópolgárok a helyi problémák közül leggyakrabban a helyi utak, járdák rossz állapotát teszik első helyre.

A független sajtótól érkező kérdések, sőt: az arra kapott válaszok is rendkívül érdekesek voltak, de itt a Traffix.hu-n nem mennénk bele mélyebben az orosz-ukrán háború, a miniszterelnöki nyaralás vagy a hatvanpusztai építkezés műemlékvédelmi problémáinak tárgyalásába, maradunk a közlekedésnél, azon belül is a közútinál. Mi például az M1-es bővítésével kapcsolatban tettünk egy kérdést: ha ha csak szeptember közepén indul a 2x2 szűkített, lassított sávos korlátozás, akkor miért van 2x2 sávra szűkítés és 60-as, 80-as korlátozás az érintett út hosszú szakaszain hónapok óta? A válasz: az eddigi korlátozások a korlátozás előkészítő munkálatainak korlátozásai voltak, az M1-esen közlekedők életét eddig csak a fel-lehajtók ideiglenes felfestéseinek, kitáblázásainak, a középső munkaterületek kialakításánk munkái nehezítették, de a java csak most jön. Akit az építkezés részletei mélyebben érdekelnek, az MKIF ennek a beruházásnak dedikált weboldalán megtalálhatja ezeket.

Második kérdésünk az elektromos mobilitás illetve a zöld rendszám ügyének kormányzati kezelésével foglalkozott. A konnektoros hibrid autók már nem kapnak zöld rendszámot és a meglévőkön is le kell ezeket cserélni jövő novemberig, de a tisztán elektromos autók egyik legfontosabb kedvezményének is meg vannak számlálva a napjai. Szűk másfél év múlva, 2027. január elsejétől megszűnik számukra Budapesten az ingyenes parkolás, de már számos hazai településen megvonták tőlük ezt a kedvezményt az önkormányzatok. Ha pedig nem lesznek ilyen érdemi előnyei a villanyautózásnak, akkor, a publikus töltők magas tarifái mellett az elektromos mobilitás lassan csak egy szűk, speciális járműhasználati szokásokkal rendelkező kör számára marad gazdaságilag racionális alternatíva, ami nem igazán találkozik az EU és Magyarország idevágó stratégiai céljaival, de a városokban élő emberek legnyilvánvalóbb érdekeivel sem.

A miniszter elmondta, a konnektoros hibridek támogatásának megszüntetését a kormány végleges, eldöntött ügyként kezeli. Hát jó. Ezzel szakmailag lehetne ugyan vitatkozni, mert a nép szemét joggal szúró zöld rendszámos luxusterepjárók mellett számos olyan modell is létezik, amelynél komoly elektromos hatótáv érhető el és az elektromos üzemeltetést megkönnyítő gyorstöltés lehetősége is egyre több új PHEV-ben adott, de azért ezek mégiscsak félmegoldások. Ráadásul időközben a tisztán elektromos autók kínálata annyira kibővült és a műszaki paraméterek is annyit fejlődtek, hogy aki tényleg villannyal akar autózni, az nagyon kevés kompromisszummal megteheti olyan kocsival, amelyikben egyáltalán nincs belsőégésű motor. A villanyautók parkolási könnyítésének eltűnését viszont a szaktárca is problémának érzi, ezzel kapcsolatban terveznek is egy felülvizsgálatot. (Ezt a témát a Traffix.hu-nál éberen követjük majd, mert nagyon aggasztónak tartjuk, hogy hamarosan nem marad racionális érv amellett, hogy mondjuk a budapesti belvárosi autózást dízel helyett villanautóval intézzék az emberek.)

Végezetül pedig lássuk, milyen választ kapott az az újságíró kolléga a közlekedési minisztertől, aki az átlagsebesség-mérés esetleges autópályákon való bevezetéséről érdeklődött az új KRESZ kapcsán. A meglepő válasz: "az egy genyó rendszer", ha drasztikusan korlátozni akarjuk a sebességet a sztrádákon, akkor miért építettünk autópályákat? Az autópályán a realitás sok helyen 140-150, mondta Lázár János, majd hozzátette: ő alapvetően a személyes felelősségben hisz a járművezetésben, mi pedig nem győztünk álmélkodni ezen az őszinte, a mi véleményünket is tükröző állásponton. Már tényleg csak azt nem értjük, hogy ha maga a közlekedési tárcát vezető miniszter is ennyire világosan látja, mekkora különbség van a közúti forgalom természetes, valós menete és annak szabályozása között, akkor mi lehet az a sátáni erő, ami folyton az ellen dolgozik, hogy a szabályozás végre elkezdjen sokkal jobban alkalmazkodni a valósághoz? Miért éppen ennek az ellentéte, a betarthatatlanná, életszerűtlenné szigorítás, a végletes túlkorlátozás a jellemző trend mind a magyar utakon, mind egész Európában?

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

választás kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó vadász gördeszka carspotting gólya egyirányú utca Portugália OBB hómaró sofőr röhej Drezda DDR halottaskocsi Waze hókotró 4-es metró kuka FKF traktor túlméretes szerelvény üldözés tetőbox prius tapolca királynő Trabant kötelező természetkárosítás olajkút zala megye akadálymentesítés elektromos bicikli union felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő MOL Limo trolibusz sorompó alagút 1-es út BKV fedélzeti kamera fénysorompó m3-as autópálya félsorompó Spanyolország mentők Jaguar felicia pickup diy tűzoltóautó autómegosztó Volán skoda volkswagen vasúti átjáró hülyenév metró BMW motoros bicikli Frankfurt Finnország környezetvédelem kereszteződés kerülő M0 Barkas szlovákia büntetőfékezés embléma vicces villamos elektromos hajó toyota prius kerékbilincs Budakeszi közút dashcam reklám COVID-19 Urban Collëctif ICE opel frontera Isuzu 3-as metró megállás 4-es út sávlezárás főpolgármester videó közlekedés tréler hirdetés matrica mini countryman elektromos bányagép hülye kiírás zene Kanada gyalogos Nissan Hollandia kaiyun avtoexport kgfb közvilágítás kamion Berlin 112 terepjáró járda kresz-módosítás autóút busz rendszám szabály M1 autópálya 60-as tábla körforgalom Lime dízel FEOL 5g Velencei-tó vasút hoax ZalaZONE online térkép aszfaltfestés felfestés hülyeség hőség győr varsó forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés gazdagrét városépítészet koppenhága fiat Gyermekvasút ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet talált tárgyak közösségi matchbox kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 modell hódmezővásárhely visual signature c evolution futár ctis jobbra tartás kia niro sportage lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip oldaltávolság józsefváros traffix dashcam csákvár India őz jog m1m7 gumi tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció Bubi utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz köpködés Szentendre szabálytalanság múzeum felesleges tábla útburkolati jel hidrogénautó 8126 renault közbringa tábla éjszaka suzuki autóroncs Budaörs bogár vw örményország relatív gyorshajtás francia mercedes jegy autópálya-pihenő autóipar hibás tábla vezetéstámogatás kerékpársáv USA vw bogár Párizs balesetveszély programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia ceausescu bukkanó vadveszély babakocsi kerekesszék árpád híd innováció elektromos jármű navigáció karlobag kortrijk 30 Svájc felmérés iaa 2024 buszsáv forgalommal szemben Honda mini wales autólopás felelősség felújítás önvezető autó M30 gps kézműves tábla ford focus kár tél mol autómatrica M1-es autópálya elektronikus jegy légmentes gumi kerékpárút koccanás Európa IAA tuning Forma-1 Budapest Közút útfelbontás LPG autógáz Jogger tükör heti összefoglaló stoptábla elsőbbség jövőautó rangefinder egészség ugrató mazda 6 mps kerékcsere rumpold mazda burgenland menetrögzítő kamera octavia lakatolás kiss&ride felnikupak járdaszegély ugratás autószállító BYD Atto 3 Ferrari forgalom elől elzárt terület fényhíd szigetelőszalag mx-5 Dacia Logan Taliant Thalia Törökország biciklis elvesztés pótlás ÚME aquaplanning Egyesült Királyság elektromos busz zacskó útdíj állapot e-roller Passat lökhárító karosszéria javítás rozsda zil halloween használtautó import használtautó-import kesztyűtartó barkács használtautó-vásárlás felni kifordított kifordított felni münchen homokvihar vihar korrózió kábítószer légzsák 20 utasvédelem rádió retró hangszóró klasszikus Lada zsiguli belgium várandósság hólánc fenntartható mobilitás új autó kamaz Honda E:ny1 la motorhiba olajfüst olajfogyasztás euro-norma Vito Mercedes Vito emelkedő beláthatatlan útszakasz nissan ariya orosz autó várakozás hóember lakópark autógyár fejlesztés infrastruktúra klíma irányjelző betegség pszichológia UAZ közterület Magyar Közút kreatív roncs retro Dakar dugattyú hidrogénbusz Vision Zero cserbenhagyás Audi LED fekvőrendőr horvátország karbantartás büntetőpont tankolás lidl karácsony homok sebességhatár teherautó veszélyes helyzet mikromobilitás alkohol bor hannover biztonság Toyota téli gumi autonóm autózás útépítés zebra párásodás Kína autó motor agresszió Budapest repülőtér statisztika gyerekek tesla kresz tábla útfelújítás Lakó-pihenő övezet maxxus lakat elektromos kamion alkatrész művészet traffix érdekesség fizetőkapu logó vicc dugó törésteszt poén dohányzás az autóban alto suzuki alto figyelmetlen Baja smart lakótelep hagyomány 40-es tábla történelem facebook golf fáradtság napelemes autó iskola lightyear sainz alonso omoda madrid elon musk Babboe Csehország gázolás elhagyatott szabálytalan Tanuló tanulóvezető T matrica tanulóautó friss jogsi jogosítványszerzés közlekedési morál feketedoboz szalagkorlát elektromos hajó BYD M7-es autópálya kapubejáró foci futball sportpálya kerítés swift fogyasztás teherbicikli biciklisáv töltés kutya fantomcég dobós cég vandalizmus szerbia GTI hamisítás alvázszám visszaélés lámpa szár záróvonal vezetésre alkalmasság követési távolság elalvás régi autó kijelző villanybicikli prizma Opel CD lemez nyári gumi id.7 volkswagen id.7 Opel Astra jogosítvány izzó izzókészlet Autobahn meghibásodás ai megfigyelés plakát intertraffic olajteknő lerobban ramcatch korlát sx4 suzuki sx4 felirat plakett katalizátor utazás műszaki hiba besorolás sávelfogyás poller terelőoszlop intertraffic 2024 villanyautó olcsó ingyen ingyen közlekedés használt autó temető főút műszaki műszaki vizsga tégla körút hungária csúcsforgalom veszély mixer nyár elkobzás Dolphin infotainment RATP figyelmeztető jelzés különlegesség Nagy-Britannia brit mini túra 2024 Párizsi Autószalon LEVC segítségnyújtás fényszóró gyermekülés oktatás brit taxi teherbringa bem rakpart Svédország kiemelt ügyek szélvédő zajvédő fal kínai autó lengyelország elektromos munkagép ADAC gyalogátkelő teszt szélvédőcsere suzuki swift rendőrautó superb skoda superb szellőző fizikai gomb gomb vezetéstechnika vezetéstechnikai tréning képzés vezetéstechnikai képzés konnektoros hibrid figyelem tömegközlekedés plug-in hibrid robogó kerékpáros TT TTS példamutatás BYD Seal U új kresz barcelona leállósáv kresz2024 oldalszél horrorszerelvény munkagép zenélő út motorosok Rosenbauer forgalomirányítás gyorshajtás asszisztens jég elektromos autó hidrogén Komatsu papucs mezítláb rakomány üzemanyag mobilozás láthatóság SUV bukósisak Asfinag genova Japán látási viszonyok fizető parkolás baleset zöld rendszám komp csepel-sziget lórév adony proace hilux érintőképernyő deliver agymotor benzinkút képernyő kukásautó THK figyelmetlen sofőr Franciaország kamera sávváltás 37-es út antric Ausztria cargobicikli casco strabag úthiba akció körgyűrű gumiabroncs continental Olaszország motorkerékpár 70-es tábla mesterséges intelligencia gck up and charge induktív töltés európai autóipar Tang Seal U Yangwang U8 előzés taxi nyilvános töltő vinci autoroutes párizs 2024 időskor figyelmetlenség deliver 9 m1-m7 ételfutár cargo kerékpár teherkerékpár elektromos robogó repülő autó hibrid mobiltelefon hatótáv zajszennyezés SeaLion 7 mozdony sebesség amerika sebességkorlátozás ferihegy pihenőhely M35 M44 biztonsági öv USPS Cobra motorozás kresz 2024 phev magyarország traffibox dekor bírság batyk 30-as tábla világítás roller rendőrség dunaharaszti stop-tábla kanyarodó fűútvonal szankció Norvégia stressz figyelemelterelés téli felkészülés úthenger fűnyíró ideiglenes útburkolati jel elakadás újbuda torlódás Magyar Autóklub ORFK talicska tengeralattjáró traffipack traffipax önjáró akkumulátor Porsche Guinness rekord gyorsforgalmi út buszmegálló mobiliti szolnok töltő e-autó pilisvörösvár 10-es út Liebherr Regent megállni tilos brit-szigetek ötlet halálos baleset németország közlekedési lámpa medence klór renault fluence túlkorlátozás BKK korlátozás zsákutca Bodmér behajtani tilos humor ing fiat panda panda raid KTI parkolás másnaposság kerékpár büntetés bűncselekmény balesetmegelőzés Ausztrália szigorítás elektromosautó biztosítás ittas vezetés közlekedésbiztonság furgon elektromos kerékpár elektromos moped elektromos repülő pötty mooncity porsche hungária útminőség kutatás kresz mini körforgalom haszonjármű napelem parkoló debrecen elektromos motor drón lpö akasztó stop ajánlott sebesség zöld rekord elektromos tricikli ékm közlekedési minisztérium lázár jános közlekedéspolitika

Legutóbbi bejegyzések

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ