Aki a Dacia Joggert, ezt a csupán 4,55 méter hosszú, de hét teljes értékű üléssel, kivett hátsó ülésekkel pedig 607 literes csomagtérrel rendelkező kombit a gyári benzin-gáz kettős üzemet lehetővé tévő, a pótkerék helyén 50 literes gáztartályt tartalmazó gyári kittel együtt vásárolja meg, jelenleg bruttó 6,7 millió forintos listaáron, alighanem a ma létező legjobb ár/érték arányú családi autót választja. Ezzel a választással ugyan komoly engedményt kell tennünk minőségérzet és presztízs terén, cserébe viszont óriási belterű, kiválóan kihasználható kocsink lesz, amibe itthon jelenleg jellemzően 630-650 forintos benzin helyett 300-310 forintos LPG-t tankolva szinte röhejesen olcsón autózhatunk. Igaz ugyan, hogy a Jogger 100 lóerős, 1,0 literes, háromhengeres turbómotorja többet fogyaszt gázból, mint benzinből, de 3500 kilométer friss tapasztalata alapján elmondhatom, hogy ez a többlet nem túl jelentős.
Egy luxemburgi Shell-kútnál szürcsöli a Dacia a 65,7 eurócentes, 253 forintos LPG-t, amiből 9,2 litert fogyasztott százon, jobbára autópályán
A kocsi egy Európát keresztben átszelő túrán 7 litert evett benzinből, 9,2 litert gázból. (A teszt jobbára autópályán zajlott, ebben voltak 170 km/h-s német szakaszok is, de jellemzően 120-as (Belgiumban ennyi a limit), 130-as menetekről volt szó, nyomasztóan gyakori 120-ra, 100-ra, néha 80-ra korlátozott gurulással és pár száz kilométernyi városi illetve országúti kitérővel. Az említett magyar árakkal számolva így benzinből kb. 4500, LPG-ből viszont 2800 forintból jön ki 100 kilométer. Ha az utóbbi értékből számolok egy elméleti gázolajos fogyasztást mondjuk 640 forintos átlagárral, az jön ki, hogy az LPG-s autózás a Joggerrel kb. 4,4 literes dízeles fogyasztásnak feleltethető meg, ami egy ekkora kocsival ilyen használati feltételek mellett dízelmotorral elérhetetlen lenne.
Ausztriában jóval, Németországban is látványosan drágább, de a helyi benzinnél sokkal olcsóbb az LPG. Belgiumban pedig belefutottunk az autógázos Kánaánba. A legolcsóbb tankolásom 0,549 eurós, átszámítva 211 forintos LPG-vel történt, de csak azért, mert a minimális különbségért már nem volt kedvem kerülni egy kicsit ahhoz a kúthoz, ahol az európai LPG-s kutak árait vezető weboldalon még olcsóbb gázt is láttunk. Nem csoda hát, hogy olyan sok V8-as RAM pickup rohangál a belga utakon!
A tankolás ugyanolyan gyors, mint a benzines vagy gázolajos utántöltés, de egy kicsit macerásabb. Egyrészt a legtöbb kúton végig, tehát 2-3 percig nyomva kell tartani egy gombot a töltéshez. Másrészt pedig a kétfajta töltőpisztoly és a sokfajta autós töltőcsonk miatt időnként adaptert kell kunyerálni a töltéshez a kutastól, amit nekünk kell rácsavarozni a töltőcsatlakozóra. (A modernebb kutakon ez nem probléma, mert a töltőoszlopon mind a két fajta pisztolyt megtaláljuk.) Magyarországon máshogy macerás a töltés: nálunk a legtöbb kút nem önkiszolgáló, a kutas segítségét kell kérni a tankoláshoz.
Az olcsó nyugat-európai tankolásokról hosszabb beszámoló olvasható a Player.hu-n.