50 km/h a párizsi körgyűrűn – mit gondolnak az autósok két hónap után?

Alig több mint két hónapja, hogy a párizsi körgyűrűn 70 km/h sebességről 50 km/h-ra csökkentették a sebességkorlátozást. Erről az intézkedésről a párizsi városi tanács döntött, annak ellenére, hogy minden oldalról számos fenntartás hangzott el. A döntés indoklásához Anne Hidalgo párizsi polgármester számos érvet hozott fel, melyeket már két héttel a bevezetés után örömmel látták beigazolódni az önkormányzatnál. Tehát most mindenki boldog? Ja, nem. A gyakorlatban a felhasználók érzései vegyesek, a tapasztalatok nagyon eltérőek. A francia 20 Minutes magazin kérdezte olvasóit.

Péripherique50paris

Kevesebb zaj

„Jelentős javulás tapasztalható a zajban, amely most már tompább és szabályosabb” – mondja Christine, aki a Porte de Vincennes-i körgyűrűszakasz mellett lakik. Ő tehát igazolja az önkormányzat által bemutatott méréseket, melyek „jelentős” csökkenést mutatnak, a csúcsforgalom idején 1 decibel alatti értéktől az éjszakai 2,4 decibel alatti értékig.

„Ezt megtehettük volna hangszigetelő falak vagy aszfaltozással is, ahelyett, hogy minden használót megbüntetünk” – vág vissza Amine, aki az utóbbi megoldás költségei és csekély eredményei ellenére is dühös a sebességcsökkenés miatt, teszi hozzá a magazin.

Elvesztegetett idő

Hozzá hasonlóan több autós is sajnálkozott az útvonal és a megtett távolság függvényében öt perctől fél óráig terjedő időveszteség miatt. Jean-Daniel számára „néhány perc elvesztése az utazás során nem probléma”, ha ez a helyi lakosok életkörülményeinek javítását jelenti, „ez kollektív felelősség és szükséges lépés”. A gond csak az, hogy ez sokszor több, mint néhány perc.

A forgalmi dugók száma és mértéke egyébként nem igazán változott. „Csúcsidőben a tényleges sebesség már eddig is jóval 50 km/h alatt volt, így az új korlátozás semmin sem változtat” – magyarázza Julien. Ezt mi is alátámasztjuk: amikor a Párizsi Autószalonra mentünk, napközben autóztunk a périphérique-en és egyszer nem tudtunk 50-nél gyorsabban menni. (Csúcsidőn kívül, a forgalommentes éjszakákon vagy hétvégéken persze más a helyzet.)

Több „ideges” autós

A magazin olvasóinak többsége nagyobb kockázatokról és idegesebb sofőrökről számol be. „Az 50 km/h frusztráló, az emberek idegesebbek, és hajlamosabbak arra, hogy többet próbáljanak sávot váltani” – magyarázza Jacques, aki motorozik és most jobban fél attól, hogy elütik. Yaya számára a másik kockázatot a „büntetéstől” való félelem jelenti, mely „arra kényszeríti az autósokat, hogy a sebességmérőjüket bámulják, ami a forgalomra való koncentrálás rovására megy”.

Karine szerint azok, akik jól ismerik a körgyűrűt, még arra is hajlamosak, hogy a különböző fix sebességmérő kamerák között nyomják a gázt, hogy „felzárkózzanak”, ami nagy sebességkülönbségeket eredményez a járművek között, és növeli a balesetek kockázatát.

Ez a félelem egyelőre alaptalan, hiszen a helyi hatóság által regisztrált balesetek száma valóban 51 százalékkal csökkent 2024 azonos időszakához képest (2024-ben 18 baleset, 2023-ban 37 december 2. és 6. között). Véleményünk szerint ez eléggé kis merítés egy ilyen horderejű döntés helyességének alátámasztásához – kivéve marketing szempontból, például az önkormányzat részére.

Fejleszthető szokások

A statisztikák ellenére Salim osztja Karine félelmeit, de inkább a járművezetőket okolja: „Igen, a frusztráció miatt több az ideges és veszélyes viselkedés. De a sofőrökön múlik, hogy alkalmazkodnak-e és elfogadják. Olyan ez, mint bármi más, meg kell szokni. Jelenleg az emberek az 50-es sebességkorlátozás miatt idegesek. De a körgyűrűn amúgy is mindig is így volt, úgyhogy a dolgok majd megnyugszanak.

A légszennyezettség még nem csökkent. Az Airparif szerint az adatokat nagyon hosszú időszakon keresztül kell vizsgálni, hogy a szennyezés minden okát ki lehessen szűrni. (Itt finoman visszautalunk az előbbi véleményünkre: ha nincs pozitív eredmény, ott még várni kell, ellenben az egy hetes intervallumú baleseti statisztikát azonnal közzéteszik. Mi nem ellenzünk semmilyen értelmes közlekedésszabályozási projektet, még ha az a sebesség akár jelentős csökkentésével is jár, de mindenképpen elvárjuk, hogy az megalapozott, később pedig igazolt legyen.)

Szabályozott sebesség?

„Talán felülvizsgálhatnánk az éjszakai sebességkorlátozást” – mondja az egyik autós, aki „frusztrálónak” találja az ötvenes cammogást, amikor a körgyűrű üres. Nincs egyedül. Az új sebességkorlátozás ellenzői mellett sokan kampányolnak az új sebességkorlátozásnak a forgalom áramlásához igazodó, modulált sebesség mellett. „Talán digitális közlekedési táblákat lehetne felszerelni, melyek lehetővé tennék, hogy éjszaka, vagy amikor senki sincs az úton, egy kicsit gyorsabban lehessen menni” – javasolja Yannick. Nem biztos, hogy Christine-nek tetszene az ötlet...

Az egyik olvasó, Manon talán ironizál, amikor azt javasolja Anne Hidalgo polgármesternek, hogy „az egész körgyűrűt alakítsa át kertekké, csak buszsávokkal és kerékpársávokkal”. „Így nyugalmunk lenne, és az autósok nem nyaggatnának minket 20 km/h-s sebességcsökkentéssel” – teszi hozzá. Ötlete mégsem elrugaszkodott, hiszen Párizs polgármestere már most azt tervezi, hogy 2030-ra „zöldövezetté” alakítja a körgyűrűt.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

választás kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó vadász gördeszka Nissan carspotting gólya egyirányú utca Portugália OBB hómaró sofőr röhej Drezda DDR halottaskocsi Waze hókotró 4-es metró kuka FKF traktor túlméretes szerelvény üldözés tetőbox prius 60-as tábla tapolca királynő Trabant kresz-módosítás zöld természetkárosítás olajkút zala megye akadálymentesítés union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő MOL Limo trolibusz sorompó alagút 1-es út BKV fedélzeti kamera fénysorompó m3-as autópálya félsorompó mentők villamos Jaguar felicia pickup diy tűzoltóautó autómegosztó körforgalom Volán skoda volkswagen M1 vasúti átjáró hülyenév útburkolati jel BMW motoros rendszám bicikli Frankfurt Finnország környezetvédelem kereszteződés busz autóút M0 Barkas szlovákia büntetőfékezés embléma vicces elektromos hajó metró toyota prius kerékbilincs Budakeszi közút dashcam reklám COVID-19 Urban Collëctif ICE opel frontera Isuzu 3-as metró megállás sávlezárás főpolgármester videó közlekedés tréler hirdetés matrica mini countryman elektromos bányagép hülye kiírás zene Spanyolország tél kamion Hollandia kaiyun autópálya kgfb szabály biztosítás közvilágítás gyalogos Berlin 112 terepjáró járda felújítás Lime dízel korlátozás 5g M7-es autópálya M1-es autópálya vasút hoax ZalaZONE online térkép aszfaltfestés felfestés hülyeség hőség győr csákvár varsó elektronikus jegy forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés gazdagrét városépítészet koppenhága fiat jegy Gyermekvasút kerékpársáv ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet talált tárgyak közösségi matchbox kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 modell hódmezővásárhely visual signature c evolution futár ctis jobbra tartás kia niro sportage lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip mol oldaltávolság józsefváros traffix dashcam taxi India őz jog m1m7 elektromos motor tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció Bubi Párizs utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz köpködés Szentendre múzeum felesleges tábla tömegközlekedés hidrogénautó 8126 renault kerékpárút közbringa tábla éjszaka suzuki autóroncs Budaörs bogár vw örményország relatív gyorshajtás francia mercedes autómatrica autópálya-pihenő autóipar hibás tábla vezetéstámogatás 30 USA vw bogár szabálytalanság balesetveszély programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia ceausescu bukkanó vadveszély babakocsi kerekesszék árpád híd elektromos jármű navigáció karlobag kortrijk Európa Svájc felmérés kerékpáros iaa 2024 buszsáv forgalommal szemben Honda mini wales autólopás felelősség közlekedési lámpa önvezető autó M30 gps kézműves tábla ford focus kár IAA tuning Forma-1 Budapest Közút útfelújítás útfelbontás LPG autógáz Jogger tükör heti összefoglaló stoptábla elsőbbség jövőautó rangefinder egészség ugrató mazda 6 mps kerékcsere rumpold mazda burgenland menetrögzítő kamera octavia lakatolás kiss&ride felnikupak járdaszegély ugratás repülőtér autószállító BYD Atto 3 Ferrari gyerekek fényhíd szigetelőszalag zebra mx-5 Dacia Logan Taliant Thalia Törökország biciklis elvesztés pótlás lengyelország Lakó-pihenő övezet aquaplanning Egyesült Királyság elektromos busz zacskó kresz tábla útdíj állapot Passat lökhárító karosszéria javítás rozsda zil halloween használtautó import használtautó-import kesztyűtartó barkács használtautó-vásárlás fekvőrendőr alkohol felni kifordított kifordított felni münchen 20 homokvihar vihar korrózió kábítószer Kína légzsák utasvédelem rádió retró hangszóró klasszikus Lada zsiguli belgium várandósság hólánc fenntartható mobilitás új autó kamaz Honda E:ny1 la motorhiba olajfüst olajfogyasztás euro-norma Vito Mercedes Vito emelkedő beláthatatlan útszakasz nissan ariya orosz autó várakozás hóember lakópark autógyár fejlesztés infrastruktúra klíma büntetőpont irányjelző betegség pszichológia UAZ közterület autó Magyar Közút kreatív roncs retro Dakar dugattyú hidrogénbusz Vision Zero cserbenhagyás Audi LED Budapest horvátország karbantartás útépítés tankolás biztonsági öv karácsony homok sebességhatár teherautó veszélyes helyzet mikromobilitás bor hannover biztonság Toyota téli gumi autonóm autózás tesla statisztika párásodás e-roller BKK motor agresszió Ausztrália lakat elektromos kamion Csehország alkatrész művészet traffix érdekesség fizetőkapu logó vicc előzés törésteszt poén dohányzás az autóban alto suzuki alto figyelmetlen Baja smart lakótelep hagyomány 40-es tábla történelem facebook golf fáradtság napelemes autó lightyear teszt sainz alonso omoda madrid szár teherbringa Babboe gázolás elhagyatott szabálytalan Tanuló tanulóvezető T matrica tanulóautó friss jogsi jogosítványszerzés feketedoboz szalagkorlát elektromos hajó elektromosautó kapubejáró foci futball sportpálya kerítés swift napelem teherbicikli biciklisáv töltés kutya fantomcég dobós cég vandalizmus szerbia GTI hamisítás alvázszám visszaélés bűncselekmény ORFK záróvonal vezetésre alkalmasság követési távolság elalvás régi autó kijelző villanybicikli túlkorlátozás prizma Opel CD lemez nyári gumi id.7 volkswagen id.7 Opel Astra szigorítás izzó lámpa izzókészlet Autobahn jogosítvány meghibásodás ai megfigyelés plakát intertraffic olajteknő lerobban ramcatch korlát segítségnyújtás sx4 suzuki sx4 felirat plakett katalizátor utazás műszaki hiba besorolás sávelfogyás poller terelőoszlop intertraffic 2024 villanyautó olcsó ingyen ingyen közlekedés használt autó temető főút műszaki műszaki vizsga tégla körút hungária csúcsforgalom iskola veszély mixer nyár elkobzás Dolphin infotainment BYD figyelmeztető jelzés különlegesség Nagy-Britannia brit mini túra 2024 Párizsi Autószalon elektromos munkagép oktatás fényszóró gyermekülés németország kínai autó közlekedési morál ADAC Svédország dugó szélvédő zajvédő fal gyalogátkelő szélvédőcsere suzuki swift rendőrautó superb skoda superb szellőző fizikai gomb gomb vezetéstechnika vezetéstechnikai tréning képzés vezetéstechnikai képzés konnektoros hibrid figyelem figyelemelterelés 30-as tábla TT TTS példamutatás BYD Seal U új kresz barcelona leállósáv kresz2024 oldalszél horrorszerelvény munkagép Rosenbauer forgalomirányítás torlódás asszisztens elakadás baleset gumiabroncs Komatsu papucs mezítláb rakomány üzemanyag benzinkút amerika láthatóság continental SUV bukósisak Asfinag Franciaország Japán látási viszonyok fizető parkolás motorosok ittas vezetés zöld rendszám motorkerékpár komp csepel-sziget lórév adony proace hilux érintőképernyő elektromos robogó agymotor gyorshajtás képernyő kukásautó THK figyelmetlen sofőr kamera sávváltás hibrid repülő autó antric cargobicikli casco strabag úthiba akció körgyűrű drón Olaszország ferihegy mesterséges intelligencia gck up and charge induktív töltés elektromos autó európai autóipar Tang Seal U Yangwang U8 SeaLion 7 kerékpár nyilvános töltő vinci autoroutes párizs 2024 időskor figyelmetlenség robogó m1-m7 ételfutár roller parkolás halálos baleset hatótáv mobilozás magyarország mozdony sebesség Ausztria sebességkorlátozás mobiltelefon pihenőhely M35 M44 hidrogén USPS Cobra motorozás kresz 2024 phev kresz büntetés traffipax dekor bírság ötlet balesetmegelőzés világítás elektromos kerékpár rendőrség plug-in hibrid dunaharaszti stop-tábla kanyarodó fűútvonal elektromos bicikli Norvégia stressz téli felkészülés közlekedésbiztonság

Legutóbbi bejegyzések

Archívum

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ