Késik az elektromos Lamborghini
Az előre beharangozottnál tovább kell majd várni a Lamborghini első, akkumulátoros elektromos autójára. Bár a Lanzador tanulmány bemutatásakor 2028-at jelölték meg az első elektromos modell érkezésére, de ezt most legalább egy évvel elhalasztják.
Nem meglepő a dolog, egyre több gyártó - többek között a Porsche is - gondolja át a totális és gyors elektromos átállást. A Lamborghini vezérigazhatója úgy véli, hogy "a világ még nincs teljesen felkészülve egy teljesen elektromos luxussportkocsira." Több gyártóhoz hasonlóan a Lamborghini is kivárja, hogyan változnak az európai szabályok az elkövetkező években és hogyan alakul a szintetikus üzemanyagok bevezetése. Utóbbi kapaszkodó lehet a belsőégésű motorokkal felszerelt, szupersportkocsikat gyártó vállalatoknak.
Növényi gázolajat töltenek a tankba az autógyárban
Januártól a BMW minden új, Németországban gyártott dízelmodelljét hidrogénezett növényi olajjal tölti fel. Mármint a tankot bioüzemanyaggal és nem margarinnal a csomagtartót.
A német autógyár a finn Neste-vel közösen dolgozik azon, hogy a gyártósorról lekerülő új dízelmodelleket különféle hulladékokból, például étolajból és más megújuló nyersanyagokból előállított üzemanyaggal töltsék fel. Ez a gázolaj nettó értékben 90 százalékkal kevesebb üvegházhatású gázt bocsát ki a teljes életciklusa alatt, mint a normál fosszilis eredetű gázolaj. A dízeljárművek nem tele tankkal, hanem körülbelül öt-nyolc literrel feltöltve hagyják el a gyártósort, majd úgy távoznak a BMW értékesítési részlegéhez.
A BMW müncheni, dingolfingi, regensburgi és lipcsei üzemei állnak át januártól a hidrogénezett növényi olaj használatára.
Rendszámot kaphatnak a villanybringák
New Yorkban egy új törvényjavaslat értelmében a jövőben rendszámot kaphatnak az elektromos kerékpárok. Ha átmegy a javaslat, az autókéhoz hasonló rendszámot kaphatnak a villanybringák. Bár az intézkedés bürokratikus kekeckedésnek tűnhet, de a kerékpárosok szabálykövetési hajlandósága az USA-ban sem túl magas, a rendszámos bicikliseket viszont már a kamerával ellátott jelzőlámpák és egyéb közlekedési kihágásokat rögzítő eszközök is azonosíthatják. Így ettől a közlekedésbiztonság javulását is várják.
Új rekordot húzott be a Toyota egy robottal
Igaz, nem olyat, mint amilyenre számítanánk, a japán autógyártó óriás ugyanis nem egy autóösszeszerelő, hanem egy kosárlabdázó robottal került be a hírekbe. Pár ráértő mérnök még 2017-ben látott neki, hogy szabadidejében kifejlesszen egy kosárlabdázó, na jó, a játékhoz nem annyira, inkább a dobáshoz értő humanoid robotot. Rá egy évvel már bemutatták teremtményüket, amely pár generációval később már bezsebelhette az első Guinness rekordját is. Kategóriájában ez - vagy ő - dobta sorban a legtöbb érvényes büntetőt, egész pontosan 2020-at.
Legutóbb pedig a CUE6 névre hallgató sokadik generációs példány behúzhatta a második Guinness rekordot is, ugyanis 24,55 méterről talált a gyűrűbe. Igaz, csak másodszor, de melyikünk ne lenne elégedett ilyen találati aránnyal.