Önjáró akkumulátortöltő
A Dannar azon van, hogy a terepen dolgozó elektromos járművekkel ne legyen fenyegető rém a munka közbeni lemerülés, illetve segít megspórolni a napi ingázást a telephelyi konnektorig. Ezért építettek egy kerekes, önjáró akkumulátort, ami hálózatról feltölti magát, majd elektromos energiát szállít az erdőbe, építkezésre, vagy éppen egy mindentől távol lévő gazdaságba.
fotó: dannar.us.com
Az önjáró platformok alapból 125 kWh-s, a BMW i3-asból ismert rendszerű akkumulátorcsomaggal indulnak a lemerült munkagépek feltöltésére, de a cég rugalmasra tervezte a technikát, így szinte bármi megoldható, amit a vevő kíván. Szükség esetén a négy kerék akár fél megawattórányi akkumulátort is képes magával cipelni, de 60 kW-os Cummins dízel aggregátor is telepíthető rá, biztos, ami biztos.
De a Dannar itt nem állt meg. A platformja különféle kiegészítőket is képes fogadni, amivel aztán nem csak energiát szolgáltat a munkához, hanem bizonyos esetekben azt maga is el tudja végezni.
Automatizált reptéri kiszolgálójárművek
Maradjunk még egy kicsit az önjáró eszközöknél: az Oshkosh elektromos hajtású, automata repülőtéri kiszolgálójárműveket mutatott be. A repülőterek ideális helyszínek az elektromos járműveknek, hiszen sosem távolodnak el nagyon a hálózati áramforrástól, de az önvezetést is egyszerűbb itt megoldani, mint máshol. A poggyászszállító és egyéb kiszolgálójárművek általában fix, kijelölt útvonalon haladnak és a napi futásteljesítmény is akkora, hogy nem kell aggódni a hatótáv miatt. A tempó is szerény, de sokszor van szükség nagy nyomatékra, emellett a töltéshez szükséges elektromos hálózat kiépítése sem nehéz.
Persze igazából erre nincs is szükség, mert a cég olyan mobil töltőrobotot is kínál - Autonomous Mobile Charging Robot -, amely az éppen helyben álló eszközhöz gurul és vezetékkel, vagy vezeték nélküli töltéssel ellátja azt energiával.
Guinness rekordot hozott össze a Porsche Taycan
Negyedik Guinness rekordját hozta össze nemrég a Porsche Taycan, egy kifejezetten szórakoztató versenyszámban, driftelésben. A modell 2020-ban állította fel első rekordját 210 kör driftelés után, több mint 242,171 kilométert teljesítve a németországi Porsche Experience Centerben mindössze 55 perc alatt.
A másodikat 2021-ben hozta össze, amikor Leh Keen versenyző 165,1 km/órás sebességgel csapatott vele egy New Orleans-i kiállítási csarnokban. Igen, egy épületben. A harmadik rekord 2023-as, amikor a Porsche Taycan Cross Turismo a legnagyobb magasságváltozást hozta össze elektromos járműként. (5573 méter).
2025. január 14-én a Porsche Taycan megszerezte negyedik Guinness-rekord címét: egy Taycan GTS 132 kört sodródott ellenőrzött túlkormányzottság mellett, - magyarul driftelve - és mindössze 46 perc alatt tett meg 17,503 km-t az 59 méter átmérőjű körpályán.
Alább a rekord mozgóképen: