Vitézy Dávidot nehéz lenne azzal vádolni, hogy az autósok, az autózás nagy támogatója volna. Az Üllői úton kialakított, az út keresztmetszetéből mindkét irányban egy-egy sávot lecsípő, műanyag karókkal - pollerekkel - is védett kerékpársávok miatt viszont most kamerát ragadott, hogy videóban mondja el, még szerinte is mennyire felesleges itt egy ennyire széles kerékpársáv. Persze most sem az autósok folyamatos, zavartalan közlekedése a célja ezzel a problémafelvetéssel, hanem az, hogy a repülőtér felől érkező, főleg turistákat szállító 100E jelű busz menetideje az itt kialakított mesterséges dugó miatt egy óránál is hosszabbá vált. (Ez normál esetben nagyjából 25-30 perc lenne)
Az Üllői útra telepített biciklisávval több probléma is van. Először is indokolatlanul túlméretezett. Az Üllői út kerékpárosforgalma minden igyekezet ellenére minimális, bármikor kiállhatunk mellé biciklist számolni, nem lesz sok munkánk. De kiállni sem kell, anélkül is tisztán látszik, hogy jelenleg a sáv 2/3-át lehullott levelek borítják, a szerény biciklisforgalom pedig probléma nélkül elfér a maradék útfelületen. A lehullott falevelek nem csak rosszul mutatnak az úttesten, de balesetet is okozhatnak, könnyű rajtuk megcsúszni.
Vitézy szerint mindkét oldalon fele ilyen széles sáv is bőven elegendő lenne, a felszabadult két félből pedig egy teljesértékű buszsávot lehetne kialakítani. Ezen a busz akadálytalanul haladhatna, gyorsabban elérné a városközpontot, illetve a taxik, és a buszsávban legálisan közlekedős robogósok, motorosok közlekedése is zavartalanabbá válna. Ez a jelenlegi kiindulási helyzetben soron az autós közlekedésre is jó hatással lenne: a buszsávba átkerülő járművek az ő közlekedésüket is gyorsítanák.

Az Üllői úti, átgondolatlan forgalomszabályozási gyakorlat miatt kialakult dugók fő bűnöse azonban nem egyedül az amúgy teljesen feleslegesnek tűnő biciklisáv. Sokkal nagyobb hatása van az út áteresztőképességére az Üllő út és a József körút kereszteződésének. Itt a jobbra kanyarodók csak az elfogyó pollerek után tudnak kisorolni a jobbra kanyarodó sávba. De még itt is vár rájuk egy újabb akadály, a kereszteződésbe telepített szintbeli gyalogátkelőhely formájában.
Itt egy-egy zöldön sokszor alig néhány autó tud átjutni, főleg a tébláboló, vagy a már piroson átkelő gyalogosok miatt. Ez pedig kilométerekkel hátrébb is érezteti hatását, feltorlódnak az autók, buszok, taxik. Nyilván sokkal olcsóbb az akadálymentes közlekedésre hivatkozva felfesteni egy zebrát, mint lifttel, mozgólépcsővel ellátni a gyorsabb és biztonságosabb átjutást biztosító aluljárókat.

Emellett a környéken kerékpározók nagy része ételfutár, akik amúgy is szívesebben közlekednek a járdán, mint a kerékpárúton. A járdán kerékpározás sem feltétlenül ördögtől való dolog, számos helyen olyan széles a járda, hogy probléma nélkül lehetne az úttest helyett inkább ott vezetni a biciklisávokat. Az ötlet ellenzőinek nem érdemes a gyalogosbiztonságra hivatkozni, hiszen a Bazilika mellett is a járdán jelölték ki a bicikliutat, pedig ott néhol igazán keskeny, ellentétben mondjuk a körúti járdával, ahol mégis az úttesttől elvett területre festettek sávot a kerékpárosoknak.


